Οι γερμανικές εταιρείες BASF και Uniper είχαν συνομιλίες κυρίως με τις ΗΠΑ και άλλους παραγωγούς σχετικά με πιθανές συμφωνίες προμήθειας LNG μετά τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας - Εκτός ελέγχου δημοσιονομικό κόστος
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου στις χώρες της ΕΕ είναι επί του παρόντος γεμάτες περίπου 95%, αλλά η παροχή φυσικού αερίου για τους επόμενους χειμώνες θα γίνει πιο δύσκολη, δεδομένου ότι έχουν «αποκοπεί» από τις προμήθειες από τη Ρωσία ενώ ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για την προμήθεια LNG αυξάνεται με βασικό διακδικητή την Ασία που ανεβάζει ταχύτητες στην παραγωγή ενώ οι καιρικές συνθήκες διαδραματίζουν καίριο ρόλο.
Τις τελευταίες εβδομάδες, οι γερμανικές εταιρείες BASF και Uniper είχαν συνομιλίες με τις ΗΠΑ και άλλους παραγωγούς σχετικά με πιθανές συμφωνίες προμήθειας LNG μετά τα μέσα αυτής της δεκαετίας, ανέφεραν πηγές.
Πηγές λένε ότι οι Ευρωπαίοι αγοραστές φυσικού αερίου διεκδικούν χαμηλότερες τιμές, ενώ οι προμηθευτές των ΗΠΑ πιστεύουν ότι οι πελάτες δεν λαμβάνουν υπόψη τους τον πληθωρισμό, το κόστος μεταφοράς και τους οικονομικούς κινδύνους.
Τα αποθέματα και ο χειμώνας
Τώρα υπάρχουν 103,7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές αποθήκες φυσικού αερίου.
Τα περισσότερα αποθέματα βρίσκονται στη Γερμανία - 23,8 δισ. κυβικά μέτρα, στην Ιταλία - 17,8 δισ., στη Γαλλία - 12,9 δισ., στην Αυστρία - 8,9 δισ. κυβικά μέτρα.
Αυτές οι χώρες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των αποθεμάτων αυτού του τύπου καυσίμου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Δύση έχει εντείνει την πίεση μέσω των κυρώσεων στη Ρωσία για τη σύγκρουση στην Ουκρανία , η οποία οδήγησε σε υψηλότερες τιμές για ηλεκτρική ενέργεια, καύσιμα και τρόφιμα στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με τη Ρωσία η πολιτική περιορισμού και αποδυνάμωσης της οικονομίας της χώρας είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική της Δύσης και οι κυρώσεις έχουν προκαλέσει σοβαρό πλήγμα σε ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία.
Επιπλέον κόστος για τους τερματικούς σταθμούς - Εκτός ελέγχου οι δημοσιονομικές δαπάνες
Την ίδια ώρα η απόκτηση και η συντήρηση πλωτών τερματικών σταθμών για τη λήψη υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα κοστίσει στη Γερμανία 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ περισσότερο - υπερδιπλάσιο ποσό από ό,τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως, ανέφερε σε δημοσίευμα του το γερμανικό περιοδικό Spiegel .
«Η απόκτηση και συντήρηση πλωτών τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου θα κοστίσει στη Γερμανία τουλάχιστον 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ περισσότερο από ό,τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως.
Συνολικά, περίπου 6,56 δισεκατομμύρια ευρώ από κονδύλια του προϋπολογισμού θα κατευθυνθούν τώρα για αυτούς τους σκοπούς», ανέφερε το δημοσίευμα, προσθέτοντας ότι αυτές οι πληροφορίες του επιβεβαίωσε το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών.
Επιπλέον, σύμφωνα με εκπροσώπους του υπουργείου, αναμένεται να διατεθούν επιπλέον κονδύλια, τα οποία προς το παρόν δεν μπορούν να προσδιοριστούν με ακρίβεια.
Ετσι, οι δαπάνες θα είναι υπερδιπλάσιες από ό,τι υπολογιζόταν πριν από λίγους μήνες.
Στον προϋπολογισμό του 2022 προβλέφθηκαν για αυτούς τους σκοπούς 2,94 δισ. ευρώ, διευκρινίζει το δημοσίευμα.
Σύμφωνα με το Spiegel, η επιτροπή προϋπολογισμού στην Bundestag ενέκρινε τη διάθεση πρόσθετων κονδυλίων για τους τερματικούς σταθμούς την περασμένη εβδομάδα.
Το περιοδικό υπενθύμισε ότι από την άνοιξη η γερμανική κυβέρνηση προσπαθεί να βρει εναλλακτικούς τρόπους παράδοσης φυσικού αερίου στη Γερμανία προκειμένου να αντικαταστήσει τα ρωσικά ορυκτά καυσιμα .
Βραχυπρόθεσμα, αυτό θα πρέπει να υποστηρίζεται από πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG, οι οποίοι μπορούν να τεθούν σε λειτουργία ταχύτερα από τους σταθερούς.
Οι δύο πρώτοι από αυτά μπορούν να τεθούν σε λειτουργία φέτος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών