Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Τι είναι η Κάρτα Αναπηρίας που απευθύνεται σε 500.000 δικαιούχους ή το 5% του πληθυσμού και πώς θα λειτουργεί

Τι είναι η Κάρτα Αναπηρίας που απευθύνεται σε 500.000 δικαιούχους ή το 5% του πληθυσμού και πώς θα λειτουργεί
Με την ενεργοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ οι ανάπηροι αποκτούν μια «Κάρτα Αξιοπρέπειας», όπως είπε ο Κωστής Χατζηδάκης, η οποία τους διευκολύνει στις συναλλαγές τους
Σχετικά Άρθρα

Μέσα στο επόμενο εξάμηνο θα ενσωματωθούν στην κάρτα αναπηρίας, η οποία θα χωρίζεται σε τρείς ζώνες, οι διάφορες δράσεις που θα διευκολύνουν τη ζωή και την πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες, χιλιάδων Ατόμων με Αναπηρία.
Με την ενεργοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας -που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ οι ανάπηροι αποκτούν μια «Κάρτα Αξιοπρέπειας», όπως είπε ο Κωστής Χατζηδάκης, που τους διευκολύνει στις συναλλαγές τους.

Τύποι Κάρτας και δικαιούχοι

Με την επίδειξή της από τον δικαιούχο, η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας αποδεικνύει την ταυτότητα του κατόχου της, που στοχεύει:
• Να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης κοινού και να απολαμβάνουν κάθε απαιτούμενη διευκόλυνση
• Να την χρησιμοποιούν ως δικαιολογητικό αντί της πιστοποίησης αναπηρίας για τα αναγραφόμενα σε αυτήν δεδομένα.
• Στο επόμενο στάδιο, σταδιακά θα ενσωματώνονται στην Κάρτα οι εξειδικευμένες παροχές όπως:

  • εκτυπώσιμο έγγραφο (όπως τα πιστοποιητικά εμβολιασμού)
  • σε ψηφιακή μορφή στην εφαρμογή Gov.gr Wallet (ώστε o δικαιούχος να έχει την Κάρτα στο κινητό του- Η σχετική εφαρμογή είναι διαθέσιμη από τις 21 Νοεμβρίου)

Διαδικασία έκδοσης Κάρτας

Προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη πλαστική ψηφιακή κάρτα. Κάρτα Αναπηρίας μπορούν να εκδώσουν όλα τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, που είναι καταγεγραμμένα στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία.
Δεν απαιτείται αίτηση. Η καταχώρηση στο Μητρώο γίνεται αυτόματα, εφόσον τα στοιχεία της πιστοποίησης αναπηρίας είναι ψηφιακά διαθέσιμα και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα πληρότητας ή ορθότητας των στοιχείων (ιδίως του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ) όπως είναι αποτυπωμένα στην πιστοποίηση. Η Κάρτα Αναπηρίας αντλεί τα στοιχεία από το Μητρώο.
Ο δικαιούχος μπορεί είτε να κάνει αίτηση (με κωδικούς TaxisNet) στο karta.epan.gov.gr, ώστε να παραχθεί σχετικό έγγραφο που μπορεί να εκτυπωθεί, είτε μέσω της εφαρμογής wallet.gov.gr ώστε να «κατεβάσει» την Κάρτα στο κινητό του τηλέφωνο. Προϋπόθεση είναι η εγκατάσταση της εφαρμογής σε κινητό (https://wallet.gov.gr/).
Η βασική διαφορά είναι ότι στην Κάρτα Αναπηρίας δεν αναγράφονται τα ευαίσθητα ιατρικά προσωπικά δεδομένα του αναπήρου, δεν αναγράφονται δηλαδή πληροφορίες για την αναπηρία, ούτε το συνολικό ποσοστό πέραν των ειδικών σημάνσεων που προβλέπονται (σήμανση κλιμακίου αναπηρίας και σήμανση περί ανάγκης συνοδού). Οι Κάρτες σημαίνονται ως εξής:
• Σήμανση «I» για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 50% έως και 66%.
• Σήμανση «II» για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79%.
• Σήμανση «III» για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Κάρτα γίνεται δεκτή ως δικαιολογητικό για το αναγραφόμενο κάθε φορά κλιμάκιο αναπηρίας. Αν για παράδειγμα μια παροχή απονέμεται σε όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, ο αρμόδιος φορέας (π.χ. ΟΠΕΚΑ) θα πρέπει να δέχεται όλους όσους έχουν Κάρτα με σήμανση κλιμακίου Αναπηρίας ΙΙ ή ΙΙΙ.

Το σύμβολο Σ

Το σύμβολο «Σ» υποδεικνύει ότι ο κάτοχός της χρειάζεται συνοδό, για τους σκοπούς της Κάρτας Αναπηρίας.
Απονέμεται -μεταξύ άλλων- στους ανηλίκους (έως ότου ενηλικιωθούν), στα άτομα που χρήζουν συμπαράστασης ετέρου προσώπου / τελούν σε απόλυτη αναπηρία, στους δικαιούχους του Προσωπικού, τα άτομα με κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67%, τα άτομα με απόλυτη αναπηρία όρασης ή με ποσοστό οπτικής αναπηρίας τουλάχιστον 80% κ.α. Εφόσον υπάρχει το «Σ» στην Κάρτα Αναπηρίας, αυτό σημαίνει ότι αν πρόκειται για παροχή που αφορά και στον συνοδό του αναπήρου (π.χ. εξυπηρέτηση κατά προτεραιότητα), τότε την δικαιούται και αυτός.
Την Δευτέρα, παρουσιάστηκαν οι επόμενοι πυλώνες, δηλαδή η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας και το Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία, στο οποίο καταγράφονται όλα τα άτομα με πιστοποιημένη αναπηρία και τίθενται οι βάσεις για την ψηφιοποίηση όλου του συστήματος παροχών αναπηρίας.
Για την ενεργοποίηση δηλαδή και του τελευταίου πυλώνα, του Ψηφιακού Μητρώου Παροχών Αναπηρίας. Σε αυτό ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βρει συγκεντρωμένες όλες τις παροχές αναπηρίας όλων των υπουργείων και των φορέων τους, αλλά και όλες τις δομές αναπηρίας της χώρας.
Η Εθνική Πύλη Αναπηρίας ενεργοποιήθηκε το Σεπτέμβριο, οπότε και ξεκίνησαν να λειτουργούν τα «ψηφιακά ΚΕΠΑ», μέσω των οποίων ψηφιοποιήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας.
Οι ασφαλισμένοι πλέον κάνουν όλη τη διαδικασία με ψηφιακό τρόπο και επισκέπτονται μόνο μια φορά τα ΚΕΠΑ, την ημέρα της εξέτασής τους για την αξιολόγησή τους από τους γιατρούς. Στη συνέχεια, λαμβάνουν τη γνωμάτευσή τους επίσης ηλεκτρονικά, η οποία είναι ενιαία και τον πιστοποιεί ως προς τα ιατρικά κριτήρια κάθε ασφαλιστικής, προνοιακής, κοινωνικής ή άλλου είδους παροχής. Το τελευταίο δίμηνο έχουν γίνει στα ψηφιακά ΚΕΠΑ 43.600 αιτήσεις.

Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης