Οι πολιτικές εξελίξεις και φυσικά η κατάσταση των αγορών, θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και τις νέες εισαγωγές
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να συνεχίσει την αύξηση των επιτοκίων της τη νέα χρονιά, αποτελεί ένα πλεονέκτημα για την ΕΧΑΕ για να αυξήσει τις νέες εισαγωγές επιχειρήσεων στο χρηματιστήριο, ωστόσο προσώρας τα μειονεκτήματα εμφανίζονται περισσότερα προκειμένου να “σπάσει” ο φαύλος κύκλος και να επιτελέσει το χρηματιστήριο τον βασικό του ρόλο. Σύμφωνα με στελέχη τα οποία έχουν λειτουργήσει στον τομέα των εισαγωγών νέων εταιρειών, όσο θα συνεχίζεται να αυξάνεται το κόστος τραπεζικού δανεισμού και θα υποχωρούν οι φθηνές χορηγήσεις δανείων – με εξαίρεση τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης – ορισμένες υγιείς επιχειρήσεις πιθανότατα να εξέταζαν μια εισαγωγή στο χρηματιστήριο.
Ιδιαίτερα, σήμερα όπου η εγχώρια αγορά εταιρικών ομολόγων κατέστη ακριβή και περιορίστηκε σε μια συγκεκριμένη “δεξαμενή” άντλησης κεφαλαίων κυρίως, για ναυτιλιακές εταιρείες. Θεωρητικά, λοιπόν, η ΕΧΑΕ διαθέτει ως “σύμμαχο” την αύξηση των επιτοκίων, αλλά περνώντας στην πραγματικότητα, οι υποψήφιες εταιρείες για νέες εισαγωγές - κυρίως από την κατηγορία μεσαίων κεφαλαιοποιήσεων - είναι λίγες ενώ, όπως θα δούμε και τα “εργαλεία” για να επιτευχθεί ο στόχος δεν επαρκούν. Οι πολιτικές εξελίξεις, και φυσικά η κατάσταση των αγορών, θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και τις νέες εισαγωγές.
Οι πέντε υποψήφιοι για εισαγωγή
Ποιά είναι όμως η σημερινή “μαγιά” νέων εισαγωγών την οποία διαθέτει η ΕΧΑΕ; Η τελευταία επικεντρώνεται στην εισαγωγή των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο χρηματιστήριο, η οποία δύναται να προσθέσει κεφαλαιοποίηση έως και πάνω από 3 δισ. ευρώ στην συνολική αποτίμηση του ΧΑ ( 65,5 δισ. ευρώ ), ενώ εκτιμάται ότι, μπορεί να εκτελεστεί πριν από τις επερχόμενες εκλογές. Με βασικούς μετόχους το ΤΑΙΠΕΔ (30%) και το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP (40% ), έχει επέλθει συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Καναδών για την πώληση ενός επιπλέον 10% πριν από την εισαγωγή των μετοχών, σε υψηλότερη τιμή από την τιμή διάθεσης.
Το δε ΤΑΙΠΕΔ ανέθεσε σε Μorgan Stanley και Βank Of America την διαδικασία εισαγωγής του Ελευθέριος Βενιζέλος.
Πέρα από το τελευταίο, που αποτελεί μεγάλη δουλειά ( άνω των 400 εκατ. ευρώ ) - γι αυτό και διαγκωνίστηκαν αμερικανικές επενδυτικές τράπεζες – οι υπόλοιπες πιθανές εισαγωγές για το 2023 δεν είναι πολλές, αν και το ΧΑ υποστηρίζει ότι πέραν των γνωστών εξετάζει 2-3 περιπτώσεις.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023, αναμένεται η εισαγωγή της Trades Estates, θυγατρική του Ομίλου Fourlis, με χαρτοφυλάκιο επενδυτικών ακινήτων ( εμπορικά πάρκα και logistics ) αξίας 286 εκατ. ευρώ. Μέτοχοι είναι η Φουρλής (88%) και η Autohellas (12%), ενώ αναζητείται και νέος επενδυτής Εντός του 2023, η Lamda έχει προαναγγείλει και την εισαγωγή της Lamda Μalls, μια εισαγωγή η οποία δύναται να αντλήσει κεφάλαια μεταξύ 340 έως και 500 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Βιοχάλκο, επίσης, προετοιμάζει την εισαγωγή της εταιρείας επενδυτικών ακινήτων Noval, με αξία επενδυτικών ακινήτων 457 εκατ. ευρώ. ( σ.σ Το νομοθέτικο πλαίσιο για τις ΑΕΕΑΠ δεν εφαρμόζεται πλήρως )
Η Optima bank, πιθανότατα να ανακοινώσει την εισαγωγή των μετοχών της με στόχο την άντληση 100 εκατ.ευρώ.
Επίσης, υποψήφιες εταιρείες για εισαγωγή των μετοχών τους είναι επιχειρήσεις οι οποίες λόγω των συνθηκών είχαν ακυρώσει την διαδικασία ( Χαρτοποιίες ) ενώ έχουν εξετάζονται και διπλές διαπραγματεύσεις.
Το βασικό μειονέκτημα, για την εισαγωγή νέων εταιρειών είναι η απουσία περισσότερων επενδυτικών τραπεζών καθώς πέραν των 5 τραπεζικών τμημάτων, της Axia ventures και της Euroxx δεν υπάρχουν άλλοι φορείς προκειμένου να κινητοποιηθούν και να προσελκύσουν δυναμικές επιχειρήσεις.
Εάν υπήρχαν περισσότεροι εμπλεκόμενοι, οι υποψήφιες εταιρείες θα ήταν πολλαπλάσιες.
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
Ιδιαίτερα, σήμερα όπου η εγχώρια αγορά εταιρικών ομολόγων κατέστη ακριβή και περιορίστηκε σε μια συγκεκριμένη “δεξαμενή” άντλησης κεφαλαίων κυρίως, για ναυτιλιακές εταιρείες. Θεωρητικά, λοιπόν, η ΕΧΑΕ διαθέτει ως “σύμμαχο” την αύξηση των επιτοκίων, αλλά περνώντας στην πραγματικότητα, οι υποψήφιες εταιρείες για νέες εισαγωγές - κυρίως από την κατηγορία μεσαίων κεφαλαιοποιήσεων - είναι λίγες ενώ, όπως θα δούμε και τα “εργαλεία” για να επιτευχθεί ο στόχος δεν επαρκούν. Οι πολιτικές εξελίξεις, και φυσικά η κατάσταση των αγορών, θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και τις νέες εισαγωγές.
Οι πέντε υποψήφιοι για εισαγωγή
Ποιά είναι όμως η σημερινή “μαγιά” νέων εισαγωγών την οποία διαθέτει η ΕΧΑΕ; Η τελευταία επικεντρώνεται στην εισαγωγή των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο χρηματιστήριο, η οποία δύναται να προσθέσει κεφαλαιοποίηση έως και πάνω από 3 δισ. ευρώ στην συνολική αποτίμηση του ΧΑ ( 65,5 δισ. ευρώ ), ενώ εκτιμάται ότι, μπορεί να εκτελεστεί πριν από τις επερχόμενες εκλογές. Με βασικούς μετόχους το ΤΑΙΠΕΔ (30%) και το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP (40% ), έχει επέλθει συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Καναδών για την πώληση ενός επιπλέον 10% πριν από την εισαγωγή των μετοχών, σε υψηλότερη τιμή από την τιμή διάθεσης.
Το δε ΤΑΙΠΕΔ ανέθεσε σε Μorgan Stanley και Βank Of America την διαδικασία εισαγωγής του Ελευθέριος Βενιζέλος.
Πέρα από το τελευταίο, που αποτελεί μεγάλη δουλειά ( άνω των 400 εκατ. ευρώ ) - γι αυτό και διαγκωνίστηκαν αμερικανικές επενδυτικές τράπεζες – οι υπόλοιπες πιθανές εισαγωγές για το 2023 δεν είναι πολλές, αν και το ΧΑ υποστηρίζει ότι πέραν των γνωστών εξετάζει 2-3 περιπτώσεις.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023, αναμένεται η εισαγωγή της Trades Estates, θυγατρική του Ομίλου Fourlis, με χαρτοφυλάκιο επενδυτικών ακινήτων ( εμπορικά πάρκα και logistics ) αξίας 286 εκατ. ευρώ. Μέτοχοι είναι η Φουρλής (88%) και η Autohellas (12%), ενώ αναζητείται και νέος επενδυτής Εντός του 2023, η Lamda έχει προαναγγείλει και την εισαγωγή της Lamda Μalls, μια εισαγωγή η οποία δύναται να αντλήσει κεφάλαια μεταξύ 340 έως και 500 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Βιοχάλκο, επίσης, προετοιμάζει την εισαγωγή της εταιρείας επενδυτικών ακινήτων Noval, με αξία επενδυτικών ακινήτων 457 εκατ. ευρώ. ( σ.σ Το νομοθέτικο πλαίσιο για τις ΑΕΕΑΠ δεν εφαρμόζεται πλήρως )
Η Optima bank, πιθανότατα να ανακοινώσει την εισαγωγή των μετοχών της με στόχο την άντληση 100 εκατ.ευρώ.
Επίσης, υποψήφιες εταιρείες για εισαγωγή των μετοχών τους είναι επιχειρήσεις οι οποίες λόγω των συνθηκών είχαν ακυρώσει την διαδικασία ( Χαρτοποιίες ) ενώ έχουν εξετάζονται και διπλές διαπραγματεύσεις.
Το βασικό μειονέκτημα, για την εισαγωγή νέων εταιρειών είναι η απουσία περισσότερων επενδυτικών τραπεζών καθώς πέραν των 5 τραπεζικών τμημάτων, της Axia ventures και της Euroxx δεν υπάρχουν άλλοι φορείς προκειμένου να κινητοποιηθούν και να προσελκύσουν δυναμικές επιχειρήσεις.
Εάν υπήρχαν περισσότεροι εμπλεκόμενοι, οι υποψήφιες εταιρείες θα ήταν πολλαπλάσιες.
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
Σχόλια αναγνωστών