Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Jumbo: Πώς έφθασε ένα βήμα πριν από το 1 δισ. πωλήσεις - Σπάει το ιστορικό φράγμα

Jumbo: Πώς έφθασε ένα βήμα πριν από το 1 δισ. πωλήσεις - Σπάει το ιστορικό φράγμα
Είναι χαρακτηριστικό ότι, από το 2016 η Jumbo αύξησε τον κύκλο εργασιών κατά 49% (637,6 εκατ. ευρώ )
Σχετικά Άρθρα
Επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις του Bankingnews στις αρχές της περασμένης χρονιάς ότι, ο όμιλος Jumbo βρίσκεται ένα βήμα για να “σπάσει” το ιστορικό φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου σε πωλήσεις. Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε, ότι ο κύκλος εργασιών του 2022 σημείωσε άνοδο 14% σε σύγκριση με το 2021, δηλαδή διαμορφώθηκε σε 948 εκατ. ευρώ, ύστερα από την θετική πορεία το τελευταίο τρίμηνο του έτους, αλλά και την εκρηκτική άνοδο των πωλήσεων του Δεκεμβρίου κατά 22% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, από το 2016 , η Jumbo αύξησε τον κύκλο εργασιών κατά 49% (637,6 εκατ. ευρώ ).
Η στρατηγική της JUMBO της αναζήτησης φθηνότερων προμηθευτών πέραν της Κίνας, ( Τουρκία, Βουλγαρία, Ελλάδα κα ) αλλά και οι επιλογές του προϊόντικού μείγματος για το δίκτυο 83 καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό αποδίδουν καρπούς στις πωλήσεις.

Ο επιχειρηματίας κ. Α. Βακάκης επιμένει στην φθηνή τιμολόγηση των προϊόντων στα ράφια σε τέτοιο βαθμό, ώστε φθάνει σε σημεία έκρηξης όταν ανακαλύψει πως ανταγωνιστές πετυχαίνουν χαμηλότερες τιμές από την Jumbo, ακόμα και για διεθνείς μπράντες οι οποίες παράγονται σε βόρεια χώρα της Ευρώπης (καραμέλες ).
Οι ποσότητες στο δίκτυο των καταστημάτων, ιδιαίτερα στα υπερ – καταστήματα, αυξάνουν την διαπραγματευτική ισχύ της Jumbo και οι φθηνές τιμές , αλλά και η συγκράτηση χαμηλών λειτουργικών εξόδων με τα ιδιόκτητα καταστήματα φέρνουν και τα υψηλά περιθώρια κέρδους.

Η άνοδος, μάλιστα, προέρχεται τόσο από την εγχώρια αγορά, όσο και από τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Κύπρου. Όπως έχουν διαπιστώσει οι αναλυτές - με εξαίρεση την ελληνική αγορά - η αύξηση των πωλήσεων είναι υψηλότερη στις χώρες με τα λιγότερα καταστήματα. Συγκεκριμένα , στην Ελλάδα δίχως να υπολογιστούν οι ενδοεταιρικές πωλήσεις, οι πωλήσεις της μητρικής σημείωσαν άνοδο 15%, στην Βουλγαρία 17% ( 9 καταστήματα ), στην Κύπρο 22% ( 5 καταστήματα ), ενώ στην Ρουμανία ( 16 καταστήματα ) η ετήσια ανήλθε σε 10%.

Υψηλό 20 μηνών – Σε Ισραήλ – Ρουμανία- Κύπρο η επέκταση το 2023

Η μετοχή χθες κατέγραψε υψηλό 20 μηνών (16,5 ευρώ ) καθώς οι πωλήσεις υπερέβησαν τις συγκρατημένες προσδοκίες της διοίκησης στην αρχή της χρονιάς, για άνοδο πωλήσεων 2-5%. Το ίδιο ισχύει και στην καθαρή κερδοφορία καθώς θα ξεπεραστούν τα 220-230 εκατ. ευρω, εξ ου και η διοίκηση πιστεύει βάσιμα ότι θα διατηρήσει τους στόχους της επενδυτικής και μερισματικής πολιτικής. Η τελευταία, με μερίσματα 157 εκατ. ευρώ το 2022 αποτελεί και πολιτική του βασικού μετόχου : Αποκαλεί συνεταίρους τους μετόχους και επιδιώκει να έχει μακροχρόνιους επενδυτές όπως έχει δηλώσει, ενώ απομακρύνεται για το... λιμάνι και τα container, όταν πρόκειται για αναλυτές.

Τη νέα χρονιά, η Jumbo θα ανοίξει δυο υπερ-καταστήματα σε Ρουμανία και ένα σε Κύπρο. Μέσω συνεργασιών, η Jumbo έχει παρουσία με 32 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο). Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα Jumbo και στο Ισραήλ.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης