Λειτουργούσαν στη Ρωσία 2.405 θυγατρικές που ανήκουν σε 1.404 εταιρείες της ΕΕ και της G7 έως τον Απρίλιο του 2022 και μόνο λιγότερο από το 9% από αυτές έκλεισαν ή πουλήθηκαν
Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο St. Gallen με έδρα την Ελβετία, παρά τις αποφάσεις κυρώσεων κατά της Ρωσίας, οι εταιρείες συνεχίζουν τις σχέσεις τους με τη χώρα και να κάνουν… business as usual!
Αφού η Ρωσία ξεκίνησε την ειδική στρατιωτική επιχείρηση στη γείτονά της στις 24 Φεβρουαρίου 2022, πολλοί επιχειρηματικοί τομείς και κράτη ανακοίνωσαν κυρώσεις ή αναστολή της δραστηριότητας στο πλαίσιο της προσπάθειας να ασκηθεί πίεση στη ρωσική οικονομία.
Ορισμένες εταιρείες σταμάτησαν τις δραστηριότητες και τις εξαγωγές τους στη Ρωσία, ενώ άλλες τερμάτισαν τις επενδύσεις τους ή αποχώρησαν από τις συνεργασίες τους στη Ρωσία, ακόμη και στη Λευκορωσία.
Η έκθεση ανέφερε ότι υπήρχαν 2.405 θυγατρικές που ανήκουν σε 1.404 εταιρείες της ΕΕ και της G-7 έως τον Απρίλιο του 2022 και μόνο λιγότερο από το 9% από αυτές έκλεισαν ή πουλήθηκαν.
Tι έκαναν τα πιο σημαντικά παγκόσμια brands
Άλλα στοιχεία που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Brand Finance έδειξαν ότι οι δυτικές εταιρείες κυριάρχησαν στη λίστα των κορυφαίων εμπορικών σημάτων στον κόσμο και διαπιστώθηκε ότι αρκετά παγκόσμια brands ανέστειλαν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία, κυρίως τον Μάρτιο.
Κορυφαίες παγκόσμιες φίρμες, εξαιρουμένων ορισμένων κινεζικών εταιρειών, δεν δραστηριοποιούνται στη ρωσική αγορά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία από τον περασμένο Φεβρουάριο.
Υπήρχαν 12 αμερικανικές φίρμες μεταξύ των 25 κορυφαίων εμπορικών σημάτων, ακολουθούμενη από την Κίνα με επτά, τη Γερμανία με τρεις, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο με μία.
Η κορυφαία μάρκα στον κόσμο, η Amazon, ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία στις 9 Μαρτίου 2022, ανακοινώνοντας ότι δεν θα δέχεται νέους πελάτες στη Ρωσία και τη Λευκορωσία.
Η Apple, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στη λίστα τ, έχει επίσης αναστείλει όλες τις επίσημες πωλήσεις στη Ρωσία από τις 2 Μαρτίου 2022 και απενεργοποίησε επιλεγμένες εφαρμογές και υπηρεσίες στη χώρα.
Η Google, ως η τρίτη πιο πολύτιμη εμπορική επωνυμία όσον αφορά τη χρηματιστηριακή της αξία, ανέστειλε ορισμένες υπηρεσίες στη χώρα τον Μάρτιο του 2022, όπως η αγορά διαφημίσεων και εφαρμογών.
Στη συνέχεια, οι ρωσικές αρχές μπλόκαραν τις υπηρεσίες ειδήσεων της Google στη χώρα, κατηγορώντας την υπηρεσία για διάδοση ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τον πόλεμο.
Η τέταρτη πιο πολύτιμη μάρκα Microsoft ανέστειλε τις νέες πωλήσεις στη χώρα στις 4 Μαρτίου 2022, αλλά σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου Yale, συνεχίζει να επιτρέπει την υπάρχουσα πρόσβαση στη χώρα.
Η πέμπτη μάρκα της λίστας, η Walmart, χωρίς δραστηριότητες στη Ρωσία από το 2022 και μόνο ορισμένα προηγούμενα επενδυτικά σχέδια, έκλεισε το γραφείο της στη Μόσχα το 2010.
Από τη Samsung μέχρι τα Starbucks, τη Mercedes έως τη Disney και τη Shell, άλλες κορυφαίες μάρκες ανακοίνωσαν επίσης αναστολή των δραστηριοτήτων τους.
Ενώ ορισμένες μάρκες δεν ήταν ακόμη ενεργές στη Ρωσία ακόμη και πριν από τον πόλεμο, οι εταιρείες GSM Verizon και AT&T παρείχαν δωρεάν υπηρεσίες για την Ουκρανία.
Μένουν στην Ρωσία τα κινεζικά brands
Οι κορυφαίες κινεζικές φίρμες, από τη λίστα της Brand Finance, σκέφτονται διαφορετικά όταν πρόκειται για τη Ρωσία.
Σύμφωνα με την έρευνα του Yale, η κινεζική τράπεζα ICBC περιόρισε την πρόσβαση της Ρωσίας στις κεφαλαιαγορές.
Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok με έδρα την Κίνα ανέστειλε τις λειτουργίες της στη Ρωσία, ενώ το WeChat δεν εφαρμόζει κανέναν περιορισμό στη Ρωσία.
Η China Construction Bank και η Agricultural Bank of China επέτρεψαν στις ρωσικές εταιρείες να ανοίξουν λογαριασμούς στην τράπεζα.
Οι δραστηριότητες της State Grid Corporation of China και του Kweichow Moutai Group συνεχίζονται κανονικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών