Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σημείο - κλειδί η Καλαμάτα στην εξαγωγή... ρωσικού πετρελαίου στην Ασία: 600.000 τόνοι σε έναν μήνα - Οκταπλασιάστηκαν οι όγκοι

Σημείο - κλειδί η Καλαμάτα στην εξαγωγή... ρωσικού πετρελαίου στην Ασία: 600.000 τόνοι σε έναν μήνα - Οκταπλασιάστηκαν οι όγκοι
Τα στοιχεία έδειξαν ότι περίπου 1 εκατ. τόνοι αργού Ουραλίων μεταφορτώθηκαν τον Ιανουάριο κοντά στο ισπανικό λιμάνι Θέουτα, στο στενό του Γιβραλτάρ, ενώ 600.000 τόνοι μεταφορτώθηκαν έξω από την Καλαμάτα
Σχετικά Άρθρα

Οι φορτώσεις αργού ρωσικού πετρελαίου Ουραλίων από πλοίο σε πλοίο (ship-to-ship, STS)  έφτασαν νέα επίπεδα ρεκόρ τον Ιανουάριο 2023 στη Μεσόγειο, καθώς τα φορτία μεταφορτώνονται σε μεγαλύτερα πλοία για να γίνουν οικονομικά πιο αποδοτικές οι αποστολές μεγάλων αποστάσεων στην Ασία, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon που μεταδίδει το Reuters με την Καλαμάτα να διαδραματίζει κομβικό ρόλο.
Από τον Δεκέμβριο, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις αγορές ρωσικού πετρελαίου διά θαλάσσης, το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων έχει εκτραπεί στην Ασία.
Η φόρτωση από πλοίο σε πλοίο αφορά τη μεταφορά φορτίου από μικρότερα σε μεγαλύτερα πλοία σε διεθνή ύδατα, βελτιώνοντας την κερδοφορία των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Refinitiv Eikon και του Reuters, οι σχετικοί όγκοι στη Μεσόγειο για παραδόσεις στην Ασία οκταπλασιάστηκαν τον Ιανουάριο έναντι του Δεκεμβρίου, αγγίζοντας το ρεκόρ των 1,7 εκατ. τόνων.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι περίπου 1 εκατ. τόνοι αργού Ουραλίων μεταφορτώθηκαν τον Ιανουάριο κοντά στο ισπανικό λιμάνι Θέουτα, στο στενό του Γιβραλτάρ, ενώ 600.000 τόνοι μεταφορτώθηκαν έξω από την Καλαμάτα.
Όλα τα φορτία παραδόθηκαν στην Ασία, κυρίως στην Ινδία, όπου αναμενόταν να φτάσουν τουλάχιστον 800.000 τόνοι από τις επιχειρήσεις του Ιανουαρίου.
Η Σιγκαπούρη αναμένεται να παραλάβει 420.000 τόνους, ενώ 80.000 τόνοι έπρεπε να παραδοθούν στην Κίνα.
Ο προορισμός για άλλους 380.000 τόνους παρέμεινε άγνωστος.
Σύμφωνα με τη Refinitiv Eikon, μεταξύ τέλους Νοεμβρίου και Ιανουαρίου φορτώθηκαν στα ρωσικά λιμάνια περίπου 3 εκατομμύρια τόνοι αργού Ουραλίων για περαιτέρω μεταφόρτωση από πλοίο σε πλοίο στη Μεσόγειο, εκ των οποίων τα 2,2 εκατ. τόνοι είχαν ως προορισμό ασιατικά λιμάνια.

Όπως μετέδιδε το 2022 το bankingnews: 

Σε επίπεδα ρεκόρ εκτινάχθηκαν οι «αφίξεις» ρωσικού μαζούτ στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2022.
Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τη Δύση στη Μόσχα έχουν αναγκάσει τις πετρελαϊκές να αναζητήσουν νέους τρόπους για να εξαγάγουν το ρωσικό αργό μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS), όπως αναφέρει η Refinitiv Eikon.
Σημειώνεται πως το εμπόριο ρωσικού αργού και άλλων πετρελαϊκών προϊόντων προς το παρόν παραμένει νόμιμο, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει συμφωνήσει ακόμη για τους όρους του προτεινόμενου εμπάργκο.
Βέβαια, οι τραπεζικές και άλλες οικονομικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, στις 24 Φεβρουαρίου, έχουν δυσκολέψει πολύ τα πράγματα.
Τον Απρίλιο, οι αποστολές ρωσικού μαζούτ με προορισμό την Ελλάδα έφτασαν σχεδόν τους 0,9 εκατομμύρια τόνους - περίπου σε διπλάσια επίπεδα από τον Μάρτιο - και θα μπορούσαν να φτάσουν σε νέα ρεκόρ τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Hub η Καλαμάτα

Το μεγαλύτερο μέρος αυτού μεταφέρθηκε από τα ρωσικά λιμάνια στο λιμάνι της Καλαμάτας, όπως έδειξαν τα στοιχεία.
Το υπουργείο Ενέργειας αρνήθηκε να σχολιάσει κάτι περαιτέρω, πέρα από το ότι πρόκειται για μια υπόθεση ιδιωτικών εταιρειών.
Οι έμποροι δήλωσαν ότι το μαζούτ -ένα υποπροϊόν της διύλισης του αργού πετρελαίου σε ελαφρύτερα, καθαρότερα προϊόντα όπως τα καύσιμα αυτοκινήτων- αποθηκεύεται και αναμειγνύεται στην ανοικτή θάλασσα σε δεξαμενόπλοια και εκφορτώνεται από πλοίο σε πλοίο για επανεξαγωγή.
Αν και δεν είναι ασυνήθιστο να φορτώνεται μαζούτ στην Ελλάδα και μετά να εξάγεται σε άλλους προορισμούς, το επίπεδο δραστηριότητας ήταν πολύ υψηλό σε σύγκριση με τα κανονικά επίπεδα του Απριλίου, είπε μια πηγή του κλάδου.
Το δεξαμενόπλοιο «Ευρυδίκη», το οποίο έχει χωρητικότητα 130.000 τόνων, φόρτωσε ρωσικό φορτίο με μαζούτ στα μέσα Απριλίου ανοιχτά της Καλαμάτας, ανέφεραν δύο ναυτιλιακές πηγές.
Στη συνέχεια, το δεξαμενόπλοιο έφτασε στον πετρελαϊκό κόμβο Fjairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η Ρωσία έχει αυξήσει τις εξαγωγές καυσίμων στον κόμβο, με τις αφίξεις να εκτινάσσονται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης πετρελαίου Vortexa.
Ένα άλλο δεξαμενόπλοιο, το «Okeanos», με την ίδια χωρητικότητα, φόρτωσε μαζούτ μέσω STS ανοιχτά της Καλαμάτας νωρίτερα αυτό το μήνα και επί του παρόντος κατευθύνεται προς την Ινδία.
Το Kriti King, το οποίο φόρτωσε ένα φορτίο πετρελαίου 130.000 τόνων στην ανοικτή θάλασσα της Καλαμάτας στις αρχές Μαΐου, κατευθύνεται προς την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Πηγές ανέφεραν στο Reuters ότι οι Ρώσοι πωλητές πετρελαίου έχουν αποκαταστήσει τις επιχειρήσεις STS στο Ρότερνταμ και κοντά στη Θέουτα της Ισπανίας, αφού οι κυρώσεις της ΕΕ και οι διαδηλώσεις ακτιβιστών εμπόδισαν τις επιχειρήσεις στη Δανία.
Σημειώνεται πως το μαζούτ χρησιμοποιείται ως καύσιμο ναυτιλίας, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή ως πρώτη ύλη για ορισμένες μονάδες διύλισης που το αναβαθμίζουν σε άλλα καύσιμα.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης