Η εταιρεία με έδρα τη Σενζέν ιδρύθηκε το 2006 σε ένα δωμάτιο φοιτητικού κοιτώνα από τον ιδρυτή της Frank Wang
Tο μεγαλύτερος κατασκευαστής drones στον κόσμο, η DJI, βρίσκεται μπλεγμένη στη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας.
Τον Μάρτιο, τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας, ένας Ουκρανός υπουργός κατηγόρησε την DJI στο Twitter ότι είναι συνένοχη στον πόλεμο.
Η DJI είναι όμως μόνο μία από τις πολλές εταιρείες τεχνολογίας που τα προϊόντα τους να χρησιμοποιούνται στο πεδίο της μάχης.
Ο ρωσικός στρατός φέρεται να χρησιμοποίησε τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της στο πεδίο της μάχης.
Περιλαμβάνει το drone Mavic 3 και το Aeroscope, μια πλατφόρμα εντοπισμού drone που επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν τη θέση ενός χειριστή drone.
Η DJI - επίσης γνωστή ως Da Jiang Innovations - αρνήθηκε τους ισχυρισμούς και επέμεινε ότι τα προϊόντα της είναι σχεδιασμένα για πολιτική χρήση και "δεν πληρούν τις στρατιωτικές προδιαγραφές".
"Σίγουρα δεν υποστηρίζουμε τη χρήση τους για μάχη", δήλωσε στο CNBC ο Adam Welsh, επικεφαλής της παγκόσμιας πολιτικής της DJI.
"Το δυσάρεστο είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ αξιόπιστο προϊόν.
Έτσι, έχει γίνει ένα προϊόν επιλογής, ακόμη και για εκείνους που θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα drone ακατάλληλα".
Η DJI ανέστειλε τις πωλήσεις των προϊόντων της στη Ρωσία και την Ουκρανία τον Απρίλιο, με την αναστολή να εξακολουθεί να ισχύει.
Πόσο δημοφιλής είναι η DJI;
Η εταιρεία δεν υποχωρεί παρά τις προκλήσεις και συνεχίζει να στοχεύει στους... ουρανούς.
Η DJI κυριαρχεί σήμερα σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 70% της παγκόσμιας αγοράς drone.
Σύμφωνα με έκθεση της Drone Industry Insights, η αγορά αναμένεται να αυξηθεί από 30,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 55,8 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.
Η εταιρεία με έδρα τη Σενζέν ιδρύθηκε το 2006 σε ένα δωμάτιο φοιτητικού κοιτώνα από τον ιδρυτή της Frank Wang.
Ξεκίνησε με την κατασκευή συστημάτων ελέγχου μη επανδρωμένων αεροσκαφών, τα οποία πωλούνταν σε χομπίστες που κατασκεύαζαν τα δικά τους μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Μέχρι το 2013, η εταιρεία κυκλοφόρησε το πρώτο της έτοιμο για πτήση drone, το Phantom 1.
Σήμερα, η DJI απασχολεί περισσότερους από 14.000 υπαλλήλους.
Σύμφωνα με τον Welsh, το 25% των εργαζομένων της DJI βασίζεται στην έρευνα και την ανάπτυξη, γεγονός που αποδεικνύει την εστίαση της εταιρείας στην καινοτομία.
Από την κινηματογράφηση, τη γεωργική σπορά έως την έρευνα και διάσωση, τα drones της DJI χρησιμοποιούνται για πολλούς σκοπούς που καλύπτουν ποικίλες δραστηριότητες.
Μαύρη λίστα επενδύσεων στις ΗΠΑ
Η χρήση της τεχνολογίας της DJI σε στρατιωτικές περιστάσεις δεν είναι η πρώτη σημαντική ανησυχία που έχει ταλαιπωρήσει την αλματώδη άνοδο της εταιρείας.
Τον Δεκέμβριο του 2021, η κυβέρνηση των ΗΠΑ πρόσθεσε τον κατασκευαστή μη επανδρωμένων αεροσκαφών, καθώς και πολλές άλλες κινεζικές επιχειρήσεις, στη μαύρη λίστα οικονομικών επενδύσεων.
Η εταιρεία μπήκε στη μαύρη λίστα λόγω της φερόμενης εμπλοκής της στην παρακολούθηση των μουσουλμάνων Ουιγούρων, μιας εθνικής μειονότητας στην περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας.
Η μαύρη λίστα απαγορεύει επίσης στους Αμερικανούς επενδυτές να αγοράζουν ή να πωλούν μετοχές της εταιρείας.
"Είναι πολύ ατυχές.
Έχουμε δηλώσει απερίφραστα ότι δεν είχαμε καμία σχέση με τη μεταχείριση των Ουιγούρων στη Σιντζιάνγκ", δήλωσε ο Welsh.
Η εταιρεία κατασκευής μη επανδρωμένων αεροσκαφών έχει επίσης εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης κατά της απαγόρευσης της εθνικής ασφάλειας από την Ουάσινγκτον, η οποία ισχυρίστηκε πέρυσι ότι πρόκειται για "κινεζική στρατιωτική εταιρεία".
"Η αλήθεια είναι ότι έχουμε περάσει από πολυάριθμους ελέγχους του υλικολογισμικού μας και των προϊόντων μας", είπε, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει συνεργαστεί με τις αμερικανικές αρχές και "σε καμία περίπτωση δεν διαπίστωσαν ότι τα δεδομένα πηγαίνουν οπουδήποτε δεν θα έπρεπε".
Το υλικολογισμικό ενός drone είναι αυτό που χρησιμοποιεί το drone για τον έλεγχο όλων των σημαντικών λειτουργιών, όπως η πτήση, η διαχείριση της μπαταρίας και η προστασία των δεδομένων.
Ανησυχίες για την ασφάλεια
Παρόλα αυτά, η τεχνολογία της DJI δεν είναι ασφαλής.
Ο Paolo Stagno, ειδικός σε θέματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, δήλωσε ότι υπάρχει μαύρη αγορά τροποποιημένου υλικολογισμικού των drones της DJI.
"Οι περισσότεροι πιλότοι που θέλουν να ξεκλειδώσουν τα drones κατεβάζουν τέτοιο firmware προκειμένου να καταργήσουν τον περιορισμό σχετικά με το ύψος και την απόσταση από τον χειριστή του drone", δήλωσε ο Paolo στο CNBC.
Πέρα από την τροποποίηση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, η εφαρμογή DJI Go App για συστήματα Android τέθηκε επίσης υπό έλεγχο το 2020 από ερευνητές ασφαλείας, επειδή είχε ευπάθειες που επιτρέπουν "απροσδόκητες μεταδόσεις δεδομένων".
Η DJI έχει εφαρμόσει βελτιώσεις στην ασφάλεια των δεδομένων της, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής μιας λειτουργίας τοπικών δεδομένων στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της, η οποία αποτρέπει τη μετάδοση όλων των δεδομένων του μη επανδρωμένου αεροσκάφους μέσω του διαδικτύου.
"Αυτό σημαίνει ότι όταν πετάτε ένα από τα προϊόντα μας, δεν χρειάζεται καν να συνδεθείτε στο διαδίκτυο.
Δεν θα μπορούσατε καν να μεταφέρετε δεδομένα μέσω μιας ατυχίας ή ενός λάθους.
Είστε κυριολεκτικά ερμητικά απομονωμένοι από το διαδίκτυο".
Επιπλέον, ο Welsh δήλωσε ότι όλοι οι χρήστες πρέπει να επιλέξουν να μοιράζονται τα δεδομένα τους με την DJI, ακόμη και τα δεδομένα καταγραφής πτήσης.
"Βεβαιωνόμαστε ότι είμαστε ενήμεροι για αυτά και βάζουμε διορθώσεις το συντομότερο δυνατό", δήλωσε ο Welsh.
"Αν έχουν παραβιάσει τυχόν υπάρχοντες νόμους στη χώρα τους, αυτό είναι πραγματικά θέμα που πρέπει να αναλάβει η αστυνομία".
www.bankingnews.gr
Τον Μάρτιο, τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας, ένας Ουκρανός υπουργός κατηγόρησε την DJI στο Twitter ότι είναι συνένοχη στον πόλεμο.
Η DJI είναι όμως μόνο μία από τις πολλές εταιρείες τεχνολογίας που τα προϊόντα τους να χρησιμοποιούνται στο πεδίο της μάχης.
Ο ρωσικός στρατός φέρεται να χρησιμοποίησε τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της στο πεδίο της μάχης.
Περιλαμβάνει το drone Mavic 3 και το Aeroscope, μια πλατφόρμα εντοπισμού drone που επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν τη θέση ενός χειριστή drone.
Η DJI - επίσης γνωστή ως Da Jiang Innovations - αρνήθηκε τους ισχυρισμούς και επέμεινε ότι τα προϊόντα της είναι σχεδιασμένα για πολιτική χρήση και "δεν πληρούν τις στρατιωτικές προδιαγραφές".
"Σίγουρα δεν υποστηρίζουμε τη χρήση τους για μάχη", δήλωσε στο CNBC ο Adam Welsh, επικεφαλής της παγκόσμιας πολιτικής της DJI.
"Το δυσάρεστο είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ αξιόπιστο προϊόν.
Έτσι, έχει γίνει ένα προϊόν επιλογής, ακόμη και για εκείνους που θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα drone ακατάλληλα".
Η DJI ανέστειλε τις πωλήσεις των προϊόντων της στη Ρωσία και την Ουκρανία τον Απρίλιο, με την αναστολή να εξακολουθεί να ισχύει.
Πόσο δημοφιλής είναι η DJI;
Η εταιρεία δεν υποχωρεί παρά τις προκλήσεις και συνεχίζει να στοχεύει στους... ουρανούς.
Η DJI κυριαρχεί σήμερα σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 70% της παγκόσμιας αγοράς drone.
Σύμφωνα με έκθεση της Drone Industry Insights, η αγορά αναμένεται να αυξηθεί από 30,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 55,8 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.
Η εταιρεία με έδρα τη Σενζέν ιδρύθηκε το 2006 σε ένα δωμάτιο φοιτητικού κοιτώνα από τον ιδρυτή της Frank Wang.
Ξεκίνησε με την κατασκευή συστημάτων ελέγχου μη επανδρωμένων αεροσκαφών, τα οποία πωλούνταν σε χομπίστες που κατασκεύαζαν τα δικά τους μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Μέχρι το 2013, η εταιρεία κυκλοφόρησε το πρώτο της έτοιμο για πτήση drone, το Phantom 1.
Σήμερα, η DJI απασχολεί περισσότερους από 14.000 υπαλλήλους.
Σύμφωνα με τον Welsh, το 25% των εργαζομένων της DJI βασίζεται στην έρευνα και την ανάπτυξη, γεγονός που αποδεικνύει την εστίαση της εταιρείας στην καινοτομία.
Από την κινηματογράφηση, τη γεωργική σπορά έως την έρευνα και διάσωση, τα drones της DJI χρησιμοποιούνται για πολλούς σκοπούς που καλύπτουν ποικίλες δραστηριότητες.
Μαύρη λίστα επενδύσεων στις ΗΠΑ
Η χρήση της τεχνολογίας της DJI σε στρατιωτικές περιστάσεις δεν είναι η πρώτη σημαντική ανησυχία που έχει ταλαιπωρήσει την αλματώδη άνοδο της εταιρείας.
Τον Δεκέμβριο του 2021, η κυβέρνηση των ΗΠΑ πρόσθεσε τον κατασκευαστή μη επανδρωμένων αεροσκαφών, καθώς και πολλές άλλες κινεζικές επιχειρήσεις, στη μαύρη λίστα οικονομικών επενδύσεων.
Η εταιρεία μπήκε στη μαύρη λίστα λόγω της φερόμενης εμπλοκής της στην παρακολούθηση των μουσουλμάνων Ουιγούρων, μιας εθνικής μειονότητας στην περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας.
Η μαύρη λίστα απαγορεύει επίσης στους Αμερικανούς επενδυτές να αγοράζουν ή να πωλούν μετοχές της εταιρείας.
"Είναι πολύ ατυχές.
Έχουμε δηλώσει απερίφραστα ότι δεν είχαμε καμία σχέση με τη μεταχείριση των Ουιγούρων στη Σιντζιάνγκ", δήλωσε ο Welsh.
Η εταιρεία κατασκευής μη επανδρωμένων αεροσκαφών έχει επίσης εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης κατά της απαγόρευσης της εθνικής ασφάλειας από την Ουάσινγκτον, η οποία ισχυρίστηκε πέρυσι ότι πρόκειται για "κινεζική στρατιωτική εταιρεία".
"Η αλήθεια είναι ότι έχουμε περάσει από πολυάριθμους ελέγχους του υλικολογισμικού μας και των προϊόντων μας", είπε, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει συνεργαστεί με τις αμερικανικές αρχές και "σε καμία περίπτωση δεν διαπίστωσαν ότι τα δεδομένα πηγαίνουν οπουδήποτε δεν θα έπρεπε".
Το υλικολογισμικό ενός drone είναι αυτό που χρησιμοποιεί το drone για τον έλεγχο όλων των σημαντικών λειτουργιών, όπως η πτήση, η διαχείριση της μπαταρίας και η προστασία των δεδομένων.
Ανησυχίες για την ασφάλεια
Παρόλα αυτά, η τεχνολογία της DJI δεν είναι ασφαλής.
Ο Paolo Stagno, ειδικός σε θέματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, δήλωσε ότι υπάρχει μαύρη αγορά τροποποιημένου υλικολογισμικού των drones της DJI.
"Οι περισσότεροι πιλότοι που θέλουν να ξεκλειδώσουν τα drones κατεβάζουν τέτοιο firmware προκειμένου να καταργήσουν τον περιορισμό σχετικά με το ύψος και την απόσταση από τον χειριστή του drone", δήλωσε ο Paolo στο CNBC.
Πέρα από την τροποποίηση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, η εφαρμογή DJI Go App για συστήματα Android τέθηκε επίσης υπό έλεγχο το 2020 από ερευνητές ασφαλείας, επειδή είχε ευπάθειες που επιτρέπουν "απροσδόκητες μεταδόσεις δεδομένων".
Η DJI έχει εφαρμόσει βελτιώσεις στην ασφάλεια των δεδομένων της, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής μιας λειτουργίας τοπικών δεδομένων στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της, η οποία αποτρέπει τη μετάδοση όλων των δεδομένων του μη επανδρωμένου αεροσκάφους μέσω του διαδικτύου.
"Αυτό σημαίνει ότι όταν πετάτε ένα από τα προϊόντα μας, δεν χρειάζεται καν να συνδεθείτε στο διαδίκτυο.
Δεν θα μπορούσατε καν να μεταφέρετε δεδομένα μέσω μιας ατυχίας ή ενός λάθους.
Είστε κυριολεκτικά ερμητικά απομονωμένοι από το διαδίκτυο".
Επιπλέον, ο Welsh δήλωσε ότι όλοι οι χρήστες πρέπει να επιλέξουν να μοιράζονται τα δεδομένα τους με την DJI, ακόμη και τα δεδομένα καταγραφής πτήσης.
"Βεβαιωνόμαστε ότι είμαστε ενήμεροι για αυτά και βάζουμε διορθώσεις το συντομότερο δυνατό", δήλωσε ο Welsh.
"Αν έχουν παραβιάσει τυχόν υπάρχοντες νόμους στη χώρα τους, αυτό είναι πραγματικά θέμα που πρέπει να αναλάβει η αστυνομία".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών