σύμβολα :
AUTOHELLAS A.E.
Σε ανάλυση της για την Autohellas, η Eurobank θεωρεί ότι, η δίκαιη τιμή τοποθετείται μεταξύ 13,3 και 18,3 ευρώ
κεφαλαιακές δαπάνες του στόλου αυτοκινήτων της. Αυτό για την χρηματιστηριακή σημαίνει ότι, η Αutohellas διαθέτει άπλετο χώρο προκειμένου να εντείνει τις επιστροφές κεφαλαίου ή να επιδιώξει πιο επιθετική επέκταση στο εξωτερικό. Σε ανάλυση της για την Autohellas, η Eurobank θεωρεί ότι, η δίκαιη τιμή τοποθετείται μεταξύ 13,3 και 18,3 ευρώ. Υπενθυμίζεται, ότι τον Οκτώβριο του 2022 η Autohellas προχώρησε σε επιστροφή κεφαλαίου 1,0109 ευρώ ανά μετοχή ( από αδιανέμητα κέρδη παλαιών ετών ) ενώ μετά τα αποτελέσματα χρήσης του 2022 θα ακολουθήσει και το μέρισμα.
Η Autohellas για την χρηματιστηριακή, είναι από τις λίγες μετοχές για να επωφεληθεί κάποιος από την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
Συγκεκριμένα, κατέχει το franchise της Hertz σε Ελλάδα και οκτώ ακόμη χώρες, και την ηγετική θέση στην αγορά της για την ευρύτερη περιοχή. Εν αντιθέσει με άλλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, η Autohellas διαθέτει ένα αρκετά διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο, προσφέροντας τόσο βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων (RaC) όσο και μακροχρόνια μίσθωση, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται και στο εμπόριο αυτοκινήτων. Αυτή η δομή εξομαλύνει την εποχικότητα των εσόδων από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις οι οποίες εξαρτώνται από τον τουρισμό, αυξάνοντας τη δυνατότητα της ροής εσόδων και ενισχύοντας παράλληλα τα ποσοστά χρήσης.
Ο όμιλος της Autohellas εμφανίζει ένα σταθερό truck record καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 20% ( CAGR ) για την περίοδο 2013-2021 ενώ έχει παρόμοιο CAGR την ίδια περίοδο και στα κέρδη πρό φόρων και τόκων. H σταθερή αυτή άνοδος προέρχεται τόσο από οργανική ανάπτυξη όσο και από ανάπτυξη λόγω εξαγορών, καθώς η Autohellas έχει μετατραπεί από τοπική εταιρεία ενοικίασης σε πολυεθνική εταιρεία franchisee της Hertz ( εξαγορά πορτογαλικής εταιρείας ενοικιάσεων)
Ο όμιλος διαθέτει μια πολύ αποτελεσματική δομή που απολαμβάνει κορυφαία περιθώρια κέρδους στον κλάδο. Ειδικότερα το περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων για τον τομέα της ενοικίασης ανήλθε σε περίπου 23% το 2021, παρόμοιο με το καλύτερο στην κατηγορία των ομόλογων εταιρειών μεγαλύτερου μεγέθους. Παράλληλα, η Autohellas και έχει αποδείξει την ικανότητά της να αντιμετωπίζει τη βάση κόστους σε περιόδους ύφεσης και να συρρικνώνει τον στόλο σε περιόδους ύφεσης. Χάρις στα υψηλά περιθώρια κέρδους, τη λιτή δομή και τα πλεονεκτήματα δικτύου/κλίμακας, η Autohellas κατάφερε επίσης να επιτύχει κορυφαίες αποδόσεις με απόδοση ιδίων κεφαλαίων άνω του 20% το 2022
Παρά τις μεγάλες επενδύσεις για τις αγορές του στόλου αυτοκινήτων με μικτές δαπάνες 780 εκατ. ευρώ από το 2017, η Autohellas διατηρεί χαμηλή μόχλευση ( δείκτης καθαρού δανεισμού πρός ebidta κάτω του 2 ) χάρις την σταθερή παραγωγή ταμειακών ροών, η οποία υποστηρίζεται από τα υψηλά περιθώρια και την αποτελεσματικότητα του δικτύου / κεφαλαίου κίνησης.
Ως αποτέλεσμα, αντίθετα μ ότι συμβαίνει κλάδο, με τις περισσότερες επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν μόχλευση επί του τιτλοποιημένου χρέους που υποστηρίζεται από περιουσιακά στοιχεία οχημάτων, το συνολικό καθαρό χρέος της Autohellas είναι περίπου το 90% της καθαρής λογιστικής αξίας των οχημάτων (καθαρό χρέος/όχημα μόλις εννέα εκατ. ευρώ).Για το 2022, η Εurobank Εquities εκτιμά κύκλο εργασιών 755,9 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 70,1 εκατ. ευρώ, ενώ για φέτος 858 εκατ. ευρώ και 68,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών