Η Hellenic Train είχε δώσει υποσχέσεις συμμόρφωσης…
Σύμφωνα με αξιόπιστη πηγή ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων δεν μπορούσε να στερήσει τη εταιρεία το πιστοποιητικό ασφαλείας διότι αφορά μια περίπλοκη νομική διαδικασία που καθίσταται ατελέσφορη.
Οι ευρωπαϊκές Οδηγίες έχουν επιλέξει τις διαδικασίες του ελέγχου και της αποκατάστασης των θεμάτων που εντοπίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων και θέτει σε δεύτερη μοίρα τη μη έκδοση του πιστοποιητικού ασφαλείας για να λειτουργήσει η εταιρεία.
Επιπλέον η Hellenic Train είχε δώσει υποσχέσεις συμμόρφωσης προς την Ανεξάρτητη Αρχή Ασφάλειας η οποία ταυτίζεται με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.
Πρόκειται για εκκρεμότητες που σε απόλυτο βαθμό τις γνωρίζει η διοίκηση της εταιρείας και οι Ανεξάρτητες Αρχές τόσο η Ελληνική όσο και η Ευρωπαϊκή.
Μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς η Hellenic Train αποτελεί τον βασικό συνομιλητή της κυβέρνησης με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης να βασίζεται στην επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου χωρίς να φαίνεται ότι γνωρίζει τις εκκρεμότητες που έχει με τις Ανεξάρτητες Αρχές.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ο υπουργός συναντήθηκε με τους εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων σε υψηλό επίπεδο αλλά για την κοινή γνώμη παραμένει άγνωστο αν τέθηκαν τα θέματα που έχει αφήσει σε εκκρεμότητα η ιταλική εταιρεία.
Την ίδια στιγμή θέμα χρόνου είναι ο Εφέτης – ανακριτής να εντάξει πιο δυναμικά στις έρευνες του θανατηφόρου δυστυχήματος των Τεμπών τον ΟΣΕ και να ακολουθήσει η Hellenic Train.
Η πρόσφατη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για την εκπαίδευση των σταθμαρχών από τον Διαχειριστή Υποδομών θα ανοίξει το δρόμο για την αναζήτηση ευθυνών όπως και των υπευθύνων στα υψηλότερα «πατώματα» του ΟΣΕ.
Πάντως η έρευνα της Δικαιοσύνης σκοντάφτει στο γεγονός ότι η Ελλάδα δεν διαθέτει Ανεξάρτητη Αρχή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων με αποτέλεσμα οι προσερχόμενοι στις έρευνες να αποτυπώνουν τη δική τους εκδοχή χωρίς αυτό να συμβάλει στην ασφαλή και εμπεριστατωμένη έρευνα για τα βασικά αίτια του δυστυχήματος.
Η Ρ.Α.Σ. ως Ανεξάρτητη Αρχή έχει την αρμοδιότητα να ελέγχει τις σιδηροδρομικές εταιρείες για την τήρηση ασφαλών δρομολογίων όπως προβλέπουν οι Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Οι 57 νεκροί των Τεμπών ανέδειξαν ότι δεν υπήρχε κουλτούρα ασφάλειας όπως πληροφορούν το BN αξιόπιστες πηγές.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών