Η Κίνα και η Ινδία αντιπροσωπεύουν περίπου το 90% των εξαγωγών αργού της Ρωσίας διά θαλάσσης, δείχνουν τα στοιχεία της Kpler
Η Κίνα και η Ινδία αντιπροσωπεύουν περίπου το 90% των εξαγωγών αργού της Ρωσίας διά θαλάσσης , σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler,.
Με την Ευρώπη σε μεγάλο βαθμό εκτός εικόνας, οι δύο χώρες αγοράζουν η κάθε μία από 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα από τη Ρωσία.
Η Ρωσία μπόρεσε να αντιμετωπίσει τις δυτικές κυρώσεις αρκετά καλά ώστε να ωθήσει τις εξαγωγές πετρελαίου πάνω από τα επίπεδα που είχαν φτάσει πριν από τον πόλεμο με την Ουκρανία - και νέα δεδομένα δείχνουν ότι η Μόσχα το οφείλει στην Κίνα και την Ινδία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insider το Σάββατο 14 Απριλίου 2023.
Το πρώτο τρίμηνο, οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας ανήλθαν σε 3,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα έναντι 3,35 εκατομμυρίων βαρελιών το προηγούμενο τρίμηνο, στο τέλος του οποίου ξεκίνησε ο πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας.
Η Κίνα και η Ινδία αντιπροσωπεύουν περίπου το 90% των εξαγωγών του ρωσικού πετρελαίου, με κάθε χώρα να αντλεί κατά μέσο όρο 1,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης εμπορευμάτων Kpler.
Αυτό είναι αρκετό για να απορροφήσει τις αποστολές που δεν κατευθύνονται πλέον προς τις ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα των εξαγωγών αργού της Ρωσίας. Η Ευρώπη δέχεται τώρα μόνο το 8% των εξαγωγών πετρελαίου της Ρωσίας, ανά Kpler.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
«Τόσο η Κίνα όσο και η Ρωσία εκμεταλλεύονται τις μειωμένες τιμές του ρωσικού αργού, επωφελούμενες από τις κυρώσεις που εφαρμόζονται σε ρωσικά αγαθά από άλλες χώρες», δήλωσε στο Insider την Παρασκευή 14 April;ioy 2023 ο Matt Smith, επικεφαλής αναλυτής πετρελαίου στην Kpler.
Πίσω από την Κίνα και την Ινδία, η Τουρκία και η Βουλγαρία είναι οι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικού αργού.
Ακόμη και πριν o Vladimir Putin ξεκινήσει την στρατιωτική επιχείρηση στην Ουκρανία, η Κίνα ήταν ήδη κορυφαίος αγοραστής ρωσικού αργού, εισάγοντας το 25% του αργού της από τη χώρα το 2021.
Από τότε ανέβηκε στο 36%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Η Ινδία, ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, βασιζόταν στη Ρωσία για περίπου το 1% των συνολικών όγκων της πριν από τον πόλεμο, αλλά τώρα αγοράζει το 51% του πετρελαίου της από τη Ρωσία.
Τα στοιχεία της ΕΚΤ
Οι ΗΠΑ οδήγησαν την Ευρώπη και άλλα δυτικά κράτη στην επιβολή κυρώσεων και ανώτατων ορίων τιμών ενέργειας στη Ρωσία, με σκοπό τη διατήρηση των ροών της αγοράς, περιορίζοντας ταυτόχρονα τα εξαγωγικά έσοδα της Μόσχας.
Οι υπολογισμοί της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας δείχνουν ότι ο όγκος του εμπορίου μεταξύ της ζώνης του ευρώ και της Ρωσίας έχει μειωθεί στο μισό από τον Φεβρουάριο του 2022, με τις εισαγωγές ρωσικών εισαγωγών από το μπλοκ να παρουσιάζουν ιδιαίτερα απότομη πτώση μετά τις απαγορεύσεις τον Αύγουστο του 2022 στα προϊόντα άνθρακα, στο αργό πετρέλαιο τον Δεκέμβριο του 2022 και στα προϊόντα διύλισης Φεβρουάριος 2023.
Το διάγραμμα της ΕΚΤ δείχνει ένα παρόμοιο μοτίβο που απεικονίζεται στα στοιχεία της Kpler, με τις ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές αργού να μετατοπίζονται προς τους Ασιάτες αγοραστές και μακριά από την Ευρώπη.
Σίγουρα, τα έσοδα που παράγει η Ρωσία από τις εξαγωγές ενέργειας της έχουν μειωθεί μαζί με την πτώση των τιμών, παρόλο που οι όγκοι παραμένουν αυξημένοι.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δήλωσε την Παρασκευή 14 Απριλίου 2023 ότι τα έσοδα της Μόσχας μειώθηκαν κατά περίπου 43% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
H στήριξη από τον OPEC+
Ωστόσο, οι τιμές του πετρελαίου επανέρχονται σε ανοδική τάση καθώς η οικονομία της Κίνας που ανοίγει ξανά οδηγεί τη ζήτηση, ενώ ο OPEC και η Ρωσία ανεβάζπουν ταχύτητα στις προμήθειες.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο ΟPEC+ ανακοίνωσε αιφνιδιαστική μείωση της παραγωγής άνω του 1 εκατομμυρίου βαρελιών την ημέρα, με τη Ρωσία να επεκτείνει την απόσυρσή της κατά 500.000 βαρέλια την ημέρα έως τα μέσα του 2023.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών