Το χρέος της γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκε στα €356,3 δισ. (2021: €353,5 δισ.)
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 2022 το έλλειμμα του ισοζυγίου της γενικής κυβέρνησης (κατά ESA) διαμορφώθηκε στα €4,7 δισ. εκτίμηση σημαντικά καλύτερη της αντίστοιχης που διατυπώθηκε τον Νοέμβριο του 2022 στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού (€-8,5δισ.).
Συνακόλουθα, το 2022 η οικονομία κατάφερε να επιστρέψει σε πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 0,1% του ΑΕΠ, έναντι εκτίμησης του προϋπολογισμού για πρωτογενές έλλειμμα και το 2022 της τάξεως του
-1,6% του ΑΕΠ και στόχο για πλεόνασμα το 2023, αναφέρει το δελτίο οικονομικών εξελίξεων της Τράπεζας Πειραιώς
Το χρέος της γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκε στα €356,3 δισ. (2021: €353,5 δισ.), όμως η άνοδος του ονομαστικού ΑΕΠ κατά 14,5% οδήγησε στη σαφή αποκλιμάκωση του λόγου χρέος προς ΑΕΠ το 2022 στο 171,3% (2021: 194,6%.)
Παράλληλα το ΔΝΤ στην έκθεση “World Economic Outlook” αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις για την ελληνική οικονομία αναμένοντας για το 2023 ρυθμό ανάπτυξης 2,6% έναντι προηγουμένης εκτίμησης για 1,8% και ποσοστό ανεργίας 11,2% (προηγ. εκτιμ. 12,2%)
Τέλος, στις 24.04 η S&P διατήρησε αμετάβλητη την πιστοληπτική αξιολόγηση της χώρας σε «BB+» αναβαθμίζοντας το outlook σε θετικό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, το α’ τρίμηνο του 2023, το ισοζύγιο κρατικού προϋπολογισμού παρουσιάζει πλεόνασμα ύψους €220 εκατ. έναντι ελλείμματος €3,9 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Συνακόλουθα, διαμορφώθηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους €3,1 δισ., (έναντι ελλείμματος την ίδια περίοδο το 2022), σημαντικά υψηλότερο του στόχου ύψους €28 εκατ. που είχε τεθεί στον προϋπολογισμό.
Τον Φεβρουάριο 2023, το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών διαμορφώθηκε στα €1,3 δισ. (Φεβ. 22: €2,3δισ.).
Η μείωση του ελλείμματος κατά €1,0 δισ. οφείλεται κυρίως στη βελτίωση του ισοζυγίου αγαθών (κατά €1,0δισ.) και ειδικότερα στο ισοζύγιο καυσίμων (κατά €801 εκατ.)
Επίσης, τα πλεονάσματα στα ισοζυγία υπηρεσιών και δευτερογενών εισοδημάτων αυξήθηκε κατά €80 εκατ. και €9 εκατ. αντίστοιχα.
Αντίθετα το πλεόνασμα του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων μειώθηκε κατά €115 εκατ.
www.bankingnews.gr
Συνακόλουθα, το 2022 η οικονομία κατάφερε να επιστρέψει σε πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 0,1% του ΑΕΠ, έναντι εκτίμησης του προϋπολογισμού για πρωτογενές έλλειμμα και το 2022 της τάξεως του
-1,6% του ΑΕΠ και στόχο για πλεόνασμα το 2023, αναφέρει το δελτίο οικονομικών εξελίξεων της Τράπεζας Πειραιώς
Το χρέος της γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκε στα €356,3 δισ. (2021: €353,5 δισ.), όμως η άνοδος του ονομαστικού ΑΕΠ κατά 14,5% οδήγησε στη σαφή αποκλιμάκωση του λόγου χρέος προς ΑΕΠ το 2022 στο 171,3% (2021: 194,6%.)
Παράλληλα το ΔΝΤ στην έκθεση “World Economic Outlook” αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις για την ελληνική οικονομία αναμένοντας για το 2023 ρυθμό ανάπτυξης 2,6% έναντι προηγουμένης εκτίμησης για 1,8% και ποσοστό ανεργίας 11,2% (προηγ. εκτιμ. 12,2%)
Τέλος, στις 24.04 η S&P διατήρησε αμετάβλητη την πιστοληπτική αξιολόγηση της χώρας σε «BB+» αναβαθμίζοντας το outlook σε θετικό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, το α’ τρίμηνο του 2023, το ισοζύγιο κρατικού προϋπολογισμού παρουσιάζει πλεόνασμα ύψους €220 εκατ. έναντι ελλείμματος €3,9 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Συνακόλουθα, διαμορφώθηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους €3,1 δισ., (έναντι ελλείμματος την ίδια περίοδο το 2022), σημαντικά υψηλότερο του στόχου ύψους €28 εκατ. που είχε τεθεί στον προϋπολογισμό.
Τον Φεβρουάριο 2023, το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών διαμορφώθηκε στα €1,3 δισ. (Φεβ. 22: €2,3δισ.).
Η μείωση του ελλείμματος κατά €1,0 δισ. οφείλεται κυρίως στη βελτίωση του ισοζυγίου αγαθών (κατά €1,0δισ.) και ειδικότερα στο ισοζύγιο καυσίμων (κατά €801 εκατ.)
Επίσης, τα πλεονάσματα στα ισοζυγία υπηρεσιών και δευτερογενών εισοδημάτων αυξήθηκε κατά €80 εκατ. και €9 εκατ. αντίστοιχα.
Αντίθετα το πλεόνασμα του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων μειώθηκε κατά €115 εκατ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών