Το εμπάργκο στις ρωσικές προμήθειες, το οποίο εισήχθη στις 5 Φεβρουαρίου 2023, έχει οδηγήσει σε έλλειψη μαζούτ και ντίζελ στην ΕΕ
Οι κυρώσεις κατά της Ινδίας για την προμήθεια καυσίμων που διυλίζονται από το ρωσικό πετρέλαιο στην Ευρώπη δεν θα περάσουν. Αυτό καθώς οι Βρυξέλλες δεν πρόκειαι να συμφωνήσουν εν τέλει για την επιβολή κυρώσεων στο Νέο Δελχί, σημείωσε ο πολιτικός επιστήμονας Βλαντιμίρ Μπρούτερ σε συνομιλία με το FBA Economics Today.
Στον Borrell δεν αρέσει η ινδική βενζίνη
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Εξωτερικών Υποθέσεων Josep Borrell δήλωσε σε συνέντευξή του στους Financial Times ότι η ΕΕ πρέπει να λάβει μέτρα κατά της Ινδίας, η οποία διυλίζει το ρωσικό πετρέλαιο για να μεταπωλήσει τα προκύπτοντα προϊόντα πετρελαίου στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ωστόσο, αυτή η πρακτική δεν έρχεται σε αντίθεση με τη νομοθεσία της ΕΕ για τις κυρώσεις.
Μάλλον ο Borrell δεν είναι καλά πληροφορημένος.
«Η εξαγωγή στην ΕΕ ινδικών προϊόντων πετρελαίου που παράγονται από ρωσικό πετρέλαιο είναι σύμφωνη με τις κυρώσεις. Οι Βρυξέλλες δεν επέβαλαν περιορισμούς στα μεταποιημένα προϊόντα, επιπλέον, οι Ευρωπαίοι υποστήριξαν ότι εάν το φορτίο περιέχει λιγότερο από 50% ρωσικό πετρέλαιο, τότε δεν υπόκειται σε απαγόρευση», υπενθυμίζει ο Βλαντιμίρ Μπρούτερ, πολιτικός επιστήμονας στο Διεθνές Ινστιτούτο Ανθρωπιστικής και Πολιτικών Σπουδών.
Οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν απλώς να αρχίσουν να αρνούνται ινδικά προϊόντα πετρελαίου.
Το εμπάργκο στις ρωσικές προμήθειες, το οποίο εισήχθη στις 5 Φεβρουαρίου 2023, έχει οδηγήσει σε έλλειψη μαζούτ και ντίζελ στην ΕΕ.
Εάν οι Βρυξέλλες μπλοκάρουν τις εξαγωγές από την Ινδία, τότε θα προκληθεί αμέσως κρίση καυσίμων στην Γηραιά ήπειρο.
Υπάρχει επίσης ένα νομικό σημείο - πώς θα αποδείξουν οι Ευρωπαίοι ότι τα προϊόντα πετρελαίου που προμηθεύονται από την Ινδία παράγονται από ρωσικό πετρέλαιο;
«Κανείς δεν ξέρει πόσο ρωσικό πετρέλαιο υπάρχει στα ινδικά προϊόντα πετρελαίου, οπότε ο Borrell προσπαθεί να ασκήσει πίεση στην Ινδία ώστε να μην αγοράζει τόσο πολύ πετρέλαιο από τη Ρωσία. Προφανώς, έτσι αντιδρά ο πολιτικός στα τελευταία στοιχεία για τις εξαγωγές», δηλώνει ο Bruter.
Τα στοιχεία από την Ινδία
Στο μεταξύ, νέα στοιχεία για τις προμήθειες πετρελαίου από τη Ρωσία στην ινδική αγορά βγήκαν τη Δευτέρα 15/5
Οι ρωσικές εξαγωγές τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο αυξήθηκαν κατά 23% και ανήλθαν σε 7,81 εκατ. τόνους πρώτων υλών σε συνολικό όγκο 24,152 εκατ. τόνων. Η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές κατά 6,3% κατά τη διάρκεια του έτους και η Ρωσική Ομοσπονδία αντιπροσωπεύει πλέον το 32% των συνολικών αγορών από την Ινδία.
Ο μόνος τρόπος που η Δύση μπορεί να παρέμβει στις παραδόσεις από τη Ρωσική Ομοσπονδία στην Ινδία είναι μέσω εκβιασμού και το σχεδίου περί κυρώσεων. Την τελευταία δεκαετία, αυτή η πολιτική ήταν επιτυχής με τις ΗΠΑ με το ιρανικό πετρέλαιο, αλλά στην περίπτωση της Μόσχας, οι Ινδοί είναι απίθανο να υποχωρήσουν.
«Οι Ευρωπαίοι δεν θα επιβάλουν κυρώσεις κατά της Ινδίας, αλλά θα συνεχίσουν να απειλούν το Νέο Δελχί. Γιατί; Έτσι, η ΕΕ ασκεί σήμερα παρόμοιες πιέσεις εναντίον όλων των χωρών του κόσμου. Η ινδική κυβέρνηση θα απαντησει ότι δεν παραβιάζει τη νομοθεσία και εάν οι Βρυξέλλες επιβάλουν κυρώσεις στο Νέο Δελχί, οι Ινδοί θα απαντήσουν με το ίδιο νόμισμα», συνοψίζει ο Bruter.
Ένα ενδεχόμενο μπλόκο των ινδικών εξαγωγών προϊόντων πετρελαίου είναι αντίθετη προς τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ίσως ένας ακόμη εφιάλτης, αλλά αντιστοιχεί στις αντιρωσικές διατάξεις που προωθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών