Σε σύντομο χρονικό διάστημα το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων στην 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος Καλαμάτας θα αποτελέσει πόλο έλξης και για την εκπαίδευση των πιλότων από άλλες χώρες, σύμφωνα με τον Ν. Παναγιωτόπουλο
«Με τα νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, τις υποδομές, και τους νέους προσομοιωτές πτήσεων, η Πολεμική Αεροπορία εισέρχεται σε μια νέα εποχή για την εκπαίδευση των νέων πιλότων», ανέφερε από την Καλαμάτα ο υπουργός Εθνικής Αμύνης, Ν. Παναγιωτόπουλος.
Στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων (International Flight Training Centre), στην 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος Καλαμάτας, πραγματοποιήθηκε η ειδική τελετή παραδόσεως των δύο πρώτων συγχρόνων εκπαιδευτικών αεροσκαφών Μ-346.
Παρόντες στην εκδήλωση στις 16/5 ήταν επίσης ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης, Ν. Χαρδαλιάς, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κ. Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θ. Μπουρολιάς, o Γενικός Διευθυντής Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων Αντιναύαρχος ε.α. Αρ. Αλεξόπουλος ΠΝ, ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Διεθνούς Αμυντικής Συνεργασίας (SIBAT) του Υπουργείου Άμυνας του Ισραήλ Ταξίαρχος ε.α. Yair Kulas, ο Αρχηγός της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας Αρχιστράτηγος Tomer Bar, ο Εκτελεστικός Αντιπροέδρος, International Marketing & Business Development της “Elbit Systems” Ran Kril, καθώς και Γενικός Διευθυντής για τον τομέα Αεροδιαστημικής της “Elbit Systems”, Yoram Shmuely.
Παρέστησαν επίσης ο Πρέσβης του Ισραήλ στην Ελλάδα, Noam Katz, η Πρέσβης της Ιταλίας στην Ελλάδα, Patrizia Falcinelli, εκπρόσωποι της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, εκπρόσωποι της ιταλικής κατασκευάστριας εταιρείας των Μ-346 “Leonardo”, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Π. Νίκας, ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Αθ. Βασιλόπουλος , ο Δήμαρχος Μεσσήνης, Γ. Αθανασόπουλος και άλλοι εκπρόσωποι της Περιφέρειας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Παναγιωτόπουλος: Η αεροπορική εκπαίδευση στην χώρα μας αναβαθμίζεται ουσιαστικά
Ο κ. Παναγιωτόπουλος κατά την ομιλία του υπογράμμισε ότι η δημιουργία του Κέντρου, αποτελεί ορόσημο, διότι με τα νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, τις υποδομές, και τους νέους προσομοιωτές πτήσεων, η Πολεμική Αεροπορία εισέρχεται σε μια νέα εποχή για την εκπαίδευση, των νέων Πιλότων.
Τόνισε δε, ότι το νέο Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων είναι το επιστέγασμα προσπαθειών με γνώμονα την επίτευξη της βέλτιστης λύσης που θα αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα της πτητικής εκπαίδευσης που παρέχεται στους νέους Έλληνες πιλότους, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα το Κέντρο θα αποτελέσει πόλο έλξης και για την εκπαίδευση των πιλότων από άλλες χώρες.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως «η πτητική εκπαίδευση των ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιείται, όπως ξέρουμε, εδώ και 32 χρόνια στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα. Την παρούσα χρονική περίοδο η Πτέρυγα είναι επιφορτισμένη με την βασική εκπαίδευση, δηλαδή τα αεροσκάφη Τ-6 “Texan”, ελικοφόρα, και την προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευση, δηλαδή τα αεροσκάφη Τ-2 των Ικάρων και ανθυποσμηναγών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τα τελευταία δέκα έτη, όμως, η Πολεμική Αεροπορία αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με την διαθεσιμότητα των ανωτέρων πτητικών μέσων λόγω παλαιότητας του υλικού, των αεροσκαφών Τ-2 αλλά και έλλειψης συμβάσεων εν συνεχεία υποστήριξης (Follow on Support δηλαδή) για τα αεροσκάφη Τ-6. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση της εκπαίδευσης και κατά συνέπεια της ένταξης των νέων Ιπτάμενων στις πολεμικές μοίρες. Σύντομα, όπως ξέρουν οι πλέον αρμόδιοι εμού, θα έληγε και ο επιχειρησιακός βίος των Τ-2 και τότε, κυρίες και κύριοι, επιτρέψτε μου να κάνω την πρόβλεψη ότι το αδιέξοδο θα ήταν μοιραίο, απαράδεκτο για μία πολεμική αεροπορία της ποιότητας της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Άρα, αποφασίσαμε ότι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων με ανάδοχο φορέα ο οποίος θα αναλάμβανε και τη συντήρηση των υφισταμένων πτητικών μέσων, ήταν η πλέον ενδεδειγμένη και οικονομικά συμφέρουσα λύση και προωθήθηκε.
Δεύτερον, ότι το έργο του εκπαιδευτικού κέντρου περιλαμβάνει την εκπαίδευση των Ικάρων και ανθυποσμηναγών της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και την μελλοντική προσέλκυση και άλλων χωρών για την εκπαίδευση του αντίστοιχου ιπτάμενου προσωπικού τους.
Σημειώνεται, δε, ότι η 120 ΠΕΑ και νυν Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων συγκεντρώνει μία σειρά από ιδιαίτερα θετικά χαρακτηριστικά, δηλαδή η γεωγραφική τοποθεσία, κλιματικές συνθήκες μεταξύ άλλων, τα οποία καθιστούν την ανωτέρω προοπτική ιδιαίτερα αισιόδοξη.
Σήμερα, λοιπόν, έπειτα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και δυσχερειών η αεροπορική εκπαίδευση στην χώρα μας αναβαθμίζεται ουσιαστικά, προσφέροντας έτσι στην Πολεμική Αεροπορία ταχύτερη και ποιοτικότερη απόδοση του πιο σημαντικού μέσου της, δηλαδή του ιπτάμενου προσωπικού. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι με την κατάλληλη προβολή το νέο μας κέντρο θα αποτελέσει πόλο έλξης για πολλές αεροπορίες χωρών της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου και όχι μόνο. Ήδη διάφοροι σύμμαχοι και εταίροι από άλλες χώρες έχουν εκφράσει το σχετικό ενδιαφέρον.
Σήμερα, λοιπόν, παραλαμβάνονται τα δύο πρώτα αεροσκάφη Μ-346 τα οποία αποτελούν την πλέον σύγχρονη εκπαιδευτική πλατφόρμα για την προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευση των Ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Και νομίζω ότι αυτός ο τύπος αεροσκάφους είναι το απολύτως σωστό και ενδεδειγμένο αεροσκάφος για να υποστηρίξει το εκπαιδευτικό πτητικό έργο των Ιπταμένων μίας Πολεμικής Αεροπορίας η οποία ήδη παραλαμβάνει στις διαθεσιμότητες των μέσων της τα νέα αναβαθμισμένα “Viper” από τα F16, 83 στο σύνολο σε μερικά χρόνια, τα “Rafale” 24 από του χρόνου. Και σε μερικά χρόνια και το αεροσκάφος 5ης γενιάς το F35. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά.
Και μία ακόμα παράμετρος, ασφαλώς, που λάβαμε υπόψη για την τελική απόφασή μας είναι η συνεργασία της χώρας μας με το Ισραήλ στον αμυντικό τομέα. Αυτή που καθίσταται ολοένα και ισχυρότερη. Και τα εγκαίνια σήμερα αυτού του τόσο σημαντικού έργου αποτελούν μία ακόμα επιβεβαίωση αυτής της σχέσης στρατηγικού πλέον χαρακτήρα.
Η παρεχόμενη πτητική εκπαίδευση που πραγματοποιείται στο νέο αυτό κέντρο, που είναι εγγυημένα υψηλής ποιότητας ένεκα του αποδεδειγμένα διεθνώς υψηλού επιπέδου του ιπταμένου και τεχνικού προσωπικού τόσο της Ελλάδος, όσο και του Ισραήλ».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εθνικής Αμύνης, Ν. Χαρδαλιάς, σημείωσε πως «η εκπαίδευση των πιλότων μας, των Ικάρων μας αναβαθμίζεται.
Νομίζω ότι τα νέα δεδομένα, οι νέες προοπτικές είναι πασιφανείς, και είναι και ξεχωριστές. Αποδεικνύει για άλλη μία φορά μέσα από ισχυρές συμμαχίες, η χώρα μας βαίνει πιο ισχυρή, πρωταγωνίστρια στην ευρύτερη περιοχή.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μετά από παλινωδίες πάρα πολλών χρόνων, με αποφασιστικότητα, η Ελληνική Κυβέρνηση, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μαζί με τα επιτελεία, σε συνεργασία με τους συνομολόγους μας στο Ισραήλ, ολοκληρώσαμε ένα πολύ σημαντικό έργο, που αφορά όχι μόνο την εκπαίδευση των νέων Ικάρων, αλλά αλλάζει τα δεδομένα τα πτητικά και τα εκπαιδευτικά στην ευρύτερη περιοχή.
Καλορίζικα τα αεροσκάφη μας τα καινούργια. Καλή αρχή για το νέο διεθνές κέντρο πτητικής εκπαίδευσης εδώ στην Καλαμάτα».
www.bankingnews.gr
Στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων (International Flight Training Centre), στην 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος Καλαμάτας, πραγματοποιήθηκε η ειδική τελετή παραδόσεως των δύο πρώτων συγχρόνων εκπαιδευτικών αεροσκαφών Μ-346.
Παρόντες στην εκδήλωση στις 16/5 ήταν επίσης ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης, Ν. Χαρδαλιάς, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κ. Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θ. Μπουρολιάς, o Γενικός Διευθυντής Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων Αντιναύαρχος ε.α. Αρ. Αλεξόπουλος ΠΝ, ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Διεθνούς Αμυντικής Συνεργασίας (SIBAT) του Υπουργείου Άμυνας του Ισραήλ Ταξίαρχος ε.α. Yair Kulas, ο Αρχηγός της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας Αρχιστράτηγος Tomer Bar, ο Εκτελεστικός Αντιπροέδρος, International Marketing & Business Development της “Elbit Systems” Ran Kril, καθώς και Γενικός Διευθυντής για τον τομέα Αεροδιαστημικής της “Elbit Systems”, Yoram Shmuely.
Παρέστησαν επίσης ο Πρέσβης του Ισραήλ στην Ελλάδα, Noam Katz, η Πρέσβης της Ιταλίας στην Ελλάδα, Patrizia Falcinelli, εκπρόσωποι της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, εκπρόσωποι της ιταλικής κατασκευάστριας εταιρείας των Μ-346 “Leonardo”, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Π. Νίκας, ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Αθ. Βασιλόπουλος , ο Δήμαρχος Μεσσήνης, Γ. Αθανασόπουλος και άλλοι εκπρόσωποι της Περιφέρειας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Παναγιωτόπουλος: Η αεροπορική εκπαίδευση στην χώρα μας αναβαθμίζεται ουσιαστικά
Ο κ. Παναγιωτόπουλος κατά την ομιλία του υπογράμμισε ότι η δημιουργία του Κέντρου, αποτελεί ορόσημο, διότι με τα νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, τις υποδομές, και τους νέους προσομοιωτές πτήσεων, η Πολεμική Αεροπορία εισέρχεται σε μια νέα εποχή για την εκπαίδευση, των νέων Πιλότων.
Τόνισε δε, ότι το νέο Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων είναι το επιστέγασμα προσπαθειών με γνώμονα την επίτευξη της βέλτιστης λύσης που θα αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα της πτητικής εκπαίδευσης που παρέχεται στους νέους Έλληνες πιλότους, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα το Κέντρο θα αποτελέσει πόλο έλξης και για την εκπαίδευση των πιλότων από άλλες χώρες.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως «η πτητική εκπαίδευση των ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιείται, όπως ξέρουμε, εδώ και 32 χρόνια στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα. Την παρούσα χρονική περίοδο η Πτέρυγα είναι επιφορτισμένη με την βασική εκπαίδευση, δηλαδή τα αεροσκάφη Τ-6 “Texan”, ελικοφόρα, και την προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευση, δηλαδή τα αεροσκάφη Τ-2 των Ικάρων και ανθυποσμηναγών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τα τελευταία δέκα έτη, όμως, η Πολεμική Αεροπορία αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με την διαθεσιμότητα των ανωτέρων πτητικών μέσων λόγω παλαιότητας του υλικού, των αεροσκαφών Τ-2 αλλά και έλλειψης συμβάσεων εν συνεχεία υποστήριξης (Follow on Support δηλαδή) για τα αεροσκάφη Τ-6. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση της εκπαίδευσης και κατά συνέπεια της ένταξης των νέων Ιπτάμενων στις πολεμικές μοίρες. Σύντομα, όπως ξέρουν οι πλέον αρμόδιοι εμού, θα έληγε και ο επιχειρησιακός βίος των Τ-2 και τότε, κυρίες και κύριοι, επιτρέψτε μου να κάνω την πρόβλεψη ότι το αδιέξοδο θα ήταν μοιραίο, απαράδεκτο για μία πολεμική αεροπορία της ποιότητας της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Άρα, αποφασίσαμε ότι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων με ανάδοχο φορέα ο οποίος θα αναλάμβανε και τη συντήρηση των υφισταμένων πτητικών μέσων, ήταν η πλέον ενδεδειγμένη και οικονομικά συμφέρουσα λύση και προωθήθηκε.
Δεύτερον, ότι το έργο του εκπαιδευτικού κέντρου περιλαμβάνει την εκπαίδευση των Ικάρων και ανθυποσμηναγών της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και την μελλοντική προσέλκυση και άλλων χωρών για την εκπαίδευση του αντίστοιχου ιπτάμενου προσωπικού τους.
Σημειώνεται, δε, ότι η 120 ΠΕΑ και νυν Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων συγκεντρώνει μία σειρά από ιδιαίτερα θετικά χαρακτηριστικά, δηλαδή η γεωγραφική τοποθεσία, κλιματικές συνθήκες μεταξύ άλλων, τα οποία καθιστούν την ανωτέρω προοπτική ιδιαίτερα αισιόδοξη.
Σήμερα, λοιπόν, έπειτα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και δυσχερειών η αεροπορική εκπαίδευση στην χώρα μας αναβαθμίζεται ουσιαστικά, προσφέροντας έτσι στην Πολεμική Αεροπορία ταχύτερη και ποιοτικότερη απόδοση του πιο σημαντικού μέσου της, δηλαδή του ιπτάμενου προσωπικού. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι με την κατάλληλη προβολή το νέο μας κέντρο θα αποτελέσει πόλο έλξης για πολλές αεροπορίες χωρών της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου και όχι μόνο. Ήδη διάφοροι σύμμαχοι και εταίροι από άλλες χώρες έχουν εκφράσει το σχετικό ενδιαφέρον.
Σήμερα, λοιπόν, παραλαμβάνονται τα δύο πρώτα αεροσκάφη Μ-346 τα οποία αποτελούν την πλέον σύγχρονη εκπαιδευτική πλατφόρμα για την προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευση των Ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Και νομίζω ότι αυτός ο τύπος αεροσκάφους είναι το απολύτως σωστό και ενδεδειγμένο αεροσκάφος για να υποστηρίξει το εκπαιδευτικό πτητικό έργο των Ιπταμένων μίας Πολεμικής Αεροπορίας η οποία ήδη παραλαμβάνει στις διαθεσιμότητες των μέσων της τα νέα αναβαθμισμένα “Viper” από τα F16, 83 στο σύνολο σε μερικά χρόνια, τα “Rafale” 24 από του χρόνου. Και σε μερικά χρόνια και το αεροσκάφος 5ης γενιάς το F35. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά.
Και μία ακόμα παράμετρος, ασφαλώς, που λάβαμε υπόψη για την τελική απόφασή μας είναι η συνεργασία της χώρας μας με το Ισραήλ στον αμυντικό τομέα. Αυτή που καθίσταται ολοένα και ισχυρότερη. Και τα εγκαίνια σήμερα αυτού του τόσο σημαντικού έργου αποτελούν μία ακόμα επιβεβαίωση αυτής της σχέσης στρατηγικού πλέον χαρακτήρα.
Η παρεχόμενη πτητική εκπαίδευση που πραγματοποιείται στο νέο αυτό κέντρο, που είναι εγγυημένα υψηλής ποιότητας ένεκα του αποδεδειγμένα διεθνώς υψηλού επιπέδου του ιπταμένου και τεχνικού προσωπικού τόσο της Ελλάδος, όσο και του Ισραήλ».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εθνικής Αμύνης, Ν. Χαρδαλιάς, σημείωσε πως «η εκπαίδευση των πιλότων μας, των Ικάρων μας αναβαθμίζεται.
Νομίζω ότι τα νέα δεδομένα, οι νέες προοπτικές είναι πασιφανείς, και είναι και ξεχωριστές. Αποδεικνύει για άλλη μία φορά μέσα από ισχυρές συμμαχίες, η χώρα μας βαίνει πιο ισχυρή, πρωταγωνίστρια στην ευρύτερη περιοχή.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μετά από παλινωδίες πάρα πολλών χρόνων, με αποφασιστικότητα, η Ελληνική Κυβέρνηση, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μαζί με τα επιτελεία, σε συνεργασία με τους συνομολόγους μας στο Ισραήλ, ολοκληρώσαμε ένα πολύ σημαντικό έργο, που αφορά όχι μόνο την εκπαίδευση των νέων Ικάρων, αλλά αλλάζει τα δεδομένα τα πτητικά και τα εκπαιδευτικά στην ευρύτερη περιοχή.
Καλορίζικα τα αεροσκάφη μας τα καινούργια. Καλή αρχή για το νέο διεθνές κέντρο πτητικής εκπαίδευσης εδώ στην Καλαμάτα».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών