σύμβολα :
ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε.
Μέχρι το τέλος Ιουλίου περιμένει να έχει στα χέρια της η εταιρεία το πόρισμα του τελευταίου ελεγκτή για το Πόρτο Καρράς
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιώργος Στέγγος, ανέφερε πως εξακολουθεί να εντοπίζει ευκαιρίες στα ακίνητα και στα καράβια, όπου ήδη δραστηριοποιείται η εταιρεία, έχοντας βάλει στόχο να πετυχαίνουν οι επενδύσεις απόδοση 10% επί των ιδίων κεφαλαίων.
Από την άλλη σημείωσε πως μέρισμα θα δώσει μόνο αν υπάρξει υπερβάλλουσα ρευστότητα και πως σταμάτησε προσωρινά η αγορά ιδίων μετοχών, γιατί θεωρεί πως επειδή η αγορά ενισχύθηκε σημαντικά θα υπάρξει διόρθωση, και αν γίνει αυτό θα ξεκινήσει και πάλι το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών.
Η τιμή της μετοχής βέβαια μόλις που ανέρχεται στα 2,20 ευρώ με την αποτίμηση να ανέρχεται στα 90 εκατ. ευρώ, με τον όμιλο να έχει αρνητικό καθαρό δανεισμό και σημαντικά περιουσιακά στοιχεία. Από την άλλη τα κέρδη από τα καράβια μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τα κέρδη του 2023.
Αναφορικά με το Πόρτο Καρράς, απαντώντας σε ερώτηση του ΒΝ είπε πως μέχρι το τέλος Ιουλίου περιμένει να έχει στα χέρια της η εταιρεία το πόρισμα του τελευταίου ελεγκτή ο οποίος θα δώσει και το τελικό αποτέλεσμα στο τι θα μπει από τον δεσμευμένο λογαριασμό στο ταμείο της εταιρείας, χωρίς να δώσει κάποια εκτίμηση για το τι περιμένει.
Τα ακίνητα είναι από τις βασικές δραστηριότητες και ο κ.Στέγγος ανέλυσε τα πρόσφατα ακίνητα που έχει αποκτήσει δίνοντας τις ακόλουθες λεπτομέρειες: Για τη βίλα στο Ψυχικό έχουν ξεκινήσει διαδικασίες πώλησης με εκτίμηση ότι θα πιάσει 2 εκατ. ευρώ.
Για το ακίνητο στη Βάρη επιθυμεί να το νοικιάσει και επειδή είναι σε καλό σημείο έχει ζήτηση και θα δοθεί σε αρκετούς ενοικιαστές. Ωστόσο εκκρεμεί μία δικαστική αίτηση αναστολής του πλειστηριασμού, αλλά εκτιμάται πως θα έχει θετική για την εταιρεία κατάληξη.
Για την έκταση στη Βούλα θέλει να την αξιοποιήσει με το επενδυτικό πλάνο να έχει υπολογιστεί στα 20 εκατ. ευρώ. Γίνονται ενέργειες για να αδειοδοτηθεί εντός του 2023 με την έκταση να δίνει δυνατότητα κατασκευής 7.000 τ.μ.
Για τα ακίνητα όπου πρόκειται να αποκτήσει από τον πρόσφατο διαγωνισμό της Intrum έναντι έως 19,8 εκατ. ευρώ, ειπώθηκε πως αφορά 186 ακίνητα, τα περισσότερα είναι εντός Αττικής και ανέρχονται στα 16,5 χιλ. τ.μ. Σχεδιάζεται στο μέλλον η μίσθωση κάποιων και πώληση άλλων.
Ο όμιλος διαθέτει συμμετοχές σε έξι πλοία μεταφοράς κοντέινερ με τα ναύλα να κυμαίνονται από 23-55 χιλ. δολάρια και αναμένεται να δώσουν σημαντικά κέρδη στα επόμενα χρόνια, ενώ όσα η διάρκεια ζωής πλησιάζει τα 25 έτη, θα προχωρήσουν διαδικασίες για επέκταση στα 30 έτη. Όλα τα πλοία είναι ναυλωμένα με τις εταιρείες να έχουν οικονομική ευρωστία αφού έχουν βγάλει υπερκέρδη με κάποιες μάλιστα πλέον να είναι αδάνειστες.
Για το σύνολο του 2023 και λόγω των ναύλων αναμένεται η χρονιά να είναι καλύτερη από αυτή του 2022, αλλά δε δόθηκε πιο συγκεκριμένη εκτίμηση.
Λείπει προσωπικό από τις κατασκευές
Ο κ.Στέγγος αναφέρθηκε στη δραστηριότητα στις κατασκευές σημειώνοντας πως θα ήθελε να επαναδραστηριοποιηθεί ειδικά αν υπάρξουν διαγωνισμοί για σήραγγες όπου έχει τεχνογνωσία, αλλά δε βρίσκει έργα με καλό περιθώριο και επιπλέον δεν υπάρχει προσωπικό. Συνολικά, διατύπωσε την άποψη που έχουν διατυπώσει και άλλοι κατασκευαστές ότι λείπουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι και δεν ξέρει αν θα μπορούσε με το προσωπικό που έχει να ολοκληρώσει κάποιο έργο. Περιμένουν οι κατασκευαστές από κάποιες πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση να έρθει προσωπικό από το εξωτερικό.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών