Στο «μικροσκόπιο» της ΕΕ η Tesla για αθέμιτες επιδοτήσεις από την Κίνα
Όπως ανέφερε στους Financial Times ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, υπάρχουν «επαρκή εκ πρώτης όψεως στοιχεία» για να δικαιολογηθεί η έρευνα σχετικά με τις εισαγωγές από την Κίνα οχημάτων με μπαταρίες, οι οποίες, όπως φοβούνται οι Βρυξέλλες, θα μπορούσαν να κατακλύσουν την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ.
«Αυστηρά μιλώντας, δεν περιορίζεται μόνο σε ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής μάρκας, μπορεί να είναι και οχήματα άλλων παραγωγών, εάν λαμβάνουν επιδοτήσεις από την πλευρά της παραγωγής» ανέφερε ο Λετονός αξιωματούχος, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν η Tesla ή η Geely, ιδιοκτήτρια της σουηδικής Volvo, θα μπορούσαν να εμπίπτουν στην έρευνα.
Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα μέσα στον Σεπτέμβριο η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανέφερε πως θα ξεκινήσει έρευνα για να αποφασιστεί το εάν δικαιολογούνται τιμωρητικοί δασμοί για την προστασία των παραγωγών της ΕΕ από την «πλημμύρα» φθηνότερων κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ανέφερε η Γερμανίδα αξιωματούχος.
Η ΕΕ «είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό» στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά «ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι δίκαιος», σημείωσε ο Ντομπρόβσκις, προσθέτοντας ότι άλλες μεγάλες οικονομίες έχουν ήδη εισαγάγει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία από την Κίνα.
«Η ΕΕ είναι τώρα ίσως η μεγαλύτερη αγορά που είναι ανοικτή για τους κινέζους παραγωγούς» υποστήριξε ο ίδιος.
Η Tesla εξάγει ήδη ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το giga εργοστάσιο της στη Σαγκάη, αν και οι αριθμοί αυτοί μπορεί να μειωθούν μετά το άνοιγμα μιας εγκατάστασης στο Βερολίνο το 2022.
Περίπου το ένα πέμπτο όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη κατασκευάζονται στην Κίνα.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα κινεζικής κατασκευής οχήματα αντιπροσώπευαν το 11,2% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στη Γερμανία, σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών.
Περίπου το 91% αυτών των αυτοκινήτων προέρχονταν από ευρωπαϊκές μάρκες κινεζικής ιδιοκτησίας, όπως η βρετανική MG, που ανήκει στην κινεζική SAIC, ή η Polestar της Volvo, ή από κοινοπραξίες μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών εταιρειών, όπως η Dacia Spring, η Smart ή η BMW iX3.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών