σύμβολα :
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.Ε.
γράφει :
Η πορεία του τελευταίου τριμήνου είναι καλή και θα δώσει συνολικά EBITDA 400-415 εκατ. ευρώ και 200-215 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων στο σύνολο της χρήσης
Η πορεία του τελευταίου τριμήνου είναι καλή και θα δώσει συνολικά EBITDA 400-415 εκατ. ευρώ και 200-215 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων.
Η πορεία του τελευταίου τριμήνου είναι καλή λόγω της επέκτασης της τουριστικής περιόδου αλλά και της πορείας της ελληνικής οικονομίας, όπου έχει κάνει του Έλληνες να ταξιδεύουν ξανά.
«Μετά από μία καλή περσινή χρήση καταφέραμε ένα ισχυρό εννεάμηνο με ιστορική κερδοφορία. Η εταιρεία όχι μόνο έχει ανακάμψει πλήρως από την εποχή του Covid αλλά έχει ισχυροποιηθεί και περισσότερο», δήλωσε ο κ.Βασιλάκης.
Στάθηκε στην πορεία των ταμειακών ροών που δίνει 775 εκατ. ευρώ ταμείο ύστερα και από τη σημαντική επενδυτική δραστηριότητα και αποπληρωμή δανείων.
Ο καθαρός δανεισμός προς τα EBITDA είναι στη μία φορά και μαζί με τη συνολική διάρθρωση του ισολογισμού κατατάσσεται στις κορυφαίες του κλάδου στην Ευρώπη.
Αναφορικά με τα warrants είπε πως η μέση τιμή διμήνου είναι 11,40 ευρώ και πως η Γ.Σ. θα αποφασίσει στις 14/12 αλλά ήδη υπάρχουν μέτοχοι με ποσοστό 60% και πάνω που έχουν ήδη εκφράσει επιθυμία επαναγοράς των δικαιωμάτων.
«Είναι σημαντικό για την εταιρεία ότι όλη αυτή η διαδικασία οδεύει προς την ολοκλήρωση και επίσης σημαντικό βήμα να πούμε στο κοινό και στο κράτος ότι το μέγεθος του κεφαλαίου που θα λάβει το κράτος είναι σημαντικά μεγαλύτερο από εκείνο που υπολόγιζε όταν έλαβε τα warrants», είπε ο κ.Βασιλάκης, εννοώντας προφανώς που βρισκόταν τότε η μετοχή και ποιες ήταν οι προσδοκίες.
Ο στόλος και οι δύο ειδήσεις
Δύο εξελίξεις, μία θετική και μία όχι ανέλυσε ο κ.Βασιλάκης.
Η πρώτη, η θετική έχει να κάνει με την απόφαση να αυξήσει η εταιρεία τα νέα αεροσκάφη που θα αγοράσει από 46 σε 50.
Τα 321 neos θα είναι το 60% των αεροσκαφών ή 29 από τα 50 συνολικά.
Σήμερα έχει λάβει 28 αεροσκάφη και μένουν άλλα 22.
Το 2024 θα λάβει 6 αεροσκάφη, αλλά τα τρία θα είναι προς το τέλος του έτους.
Από το 2025 σκέφτεται να χρησιμοποιήσει και ευρώ στις αγορές εκτός από δολάρια που είναι μέχρι σήμερα όλη η χρηματοδότηση.
Το αρνητικό είναι ένα θέμα στον κινητήρα που θα καθηλώσει αεροσκάφη A320neos έως το 2026 προκειμένου να γίνει αλλαγή των κινητήρων στροβιλοανεμιστήρων με γρανάζια για ποιοτικούς ελέγχους λόγω ελλαττωματικού υλικού θα μπορούσε να οδηγήσει σε ρωγμές.
Αυτή η εξέλιξη θα μειώσει την ανάπτυξη το 2024 και ίσως του 2025.
Επιπλέον, υπάρχει συζήτηση με τον προμηθευτή, για τις ευθύνες που υπάρχουν και έχει λάβει προσφορές ώστε να περιοριστεί το κόστος της Aegean, αλλά οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
Σημειώθηκε επίσης πως να χρησιμοποιήσει περισσότερα αεροσκάφη CEO έναντι NEO έχει αυξημένο κόστος.
Ο πόλεμος
Ο πόλεμος έχει επηρεάσει, καθώς πλέον δεν πετάνε οι αεροπορικές προς το Ισραήλ.
Επίσης οι πτήσεις προς Αίγυπτο, Ιορδανία και Λίβανο έχουν επηρεαστεί.
Συνολικά λόγω των γεωπολιτικών ανησυχιών αλλά και την πορεία των οικονομιών κάποιων χωρών απέφυγε να κάνει κάποια πρόβλεψη για τη συνέχεια, τονίζοντας πάντως πως μέχρι στιγμής η ζήτηση παραμένει ισχυρή
Τέλος, το κέντρο εκπαίδευσης είναι εντός των στόχων όπως έχει επικοινωνήσει η εταιρεία και θα έχει λάβει άδεια μέχρι τέλος του έτους και θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών