Σημαντικό θα είναι το πλήγμα για τη Boeing καθώς αεροσκάφος της εμφανίζει μείζονα «δομική αστοχία»
H αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έδωσε εντολή για καθήλωση των 171 αεροσκάφων αυτού του τύπου που χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ μετά από έκρηξη στην καμπίνα που ανάγκασε ένα νέο αεροσκάφος της Alaska Airlines να κάνει αναγκαστική προσγείωση.
Το περιστατικό σημειώθηκε την Παρασκευή 5/1 στις 18:30 (τοπική ώρα, 04:30 του Σαββάτου 6/1 ώρα Ελλάδας), λίγο μετά την απογείωση πτήσης της Alaska Airlines από το αεροδρόμιο του Portland με προορισμό το Ontario της Καλιφόρνιας, όταν ξαφνικά άνοιξε πόρτα και αποκολλήθηκε από την άτρακτο του αεροπλάνου ενώ αυτό έπαιρνε ύψος αναγκάζοντας τους πιλότους να γυρίσουν πίσω και να προσγειωθούν με ασφάλεια.
Στο αεροπλάνο επέβαιναν 171 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος.
Αρκετοί επιβάτες τραυματίστηκαν.
Το αεροπλάνο ήταν σε υπηρεσία μόλις οκτώ εβδομάδες.
Δομική αστοχία
Το περιστατικό περιγράφηκε ως «εκρηκτική αποσυμπίεση στην έξοδο του παραθύρου», σύμφωνα με τη Sara Nelson, πρόεδρο του Association of Flight Attendants-CWA, του εργατικού σωματείου που εκπροσωπεί το πλήρωμα καμπίνας της Αλάσκας και τις αεροσυνοδούς
Ο Anthony Brickhouse, καθηγητής αεροδιαστημικής ασφάλειας στο Embry-Riddle Aeronautical University, είπε ότι ένα τέτοιο περιστατικό είναι εξαιρετικά σπάνιο.
«Η ταχεία αποσυμπίεση είναι μια σοβαρή υπόθεση», είπε.
«Το να βλέπουμε μια ανοιχτή τρύπα σε ένα αεροσκάφος δεν είναι κάτι που συνήθως βλέπουμε. Στην ασφάλεια της αεροπορίας, θα το ονομάζαμε δομική αποτυχία».
Λίγο πριν την ανακοίνωση της FAA που αφορά το σύνολο των αμερικανικών Πολιτειών και αεροπορικών εταιρειών, η Alaska Airlines είχε ήδη καθηλώσει τα 65 αεροσκάφη Boeing 737 MAX 9 που διαθέτει.
Προσωρινή απαγόρευση πτήσεων
Η ρυθμιστική αρχή εναέριας ασφάλειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι η προσωρινή απαγόρευση πτήσης ισχύει για όλα τα αεροσκάφη 737 MAX 9 με διαχωριστικό κάλυμμα πόρτας στη μέση της καμπίνας εγκατεστημένο στην άτρακτο, μέχρι να ολοκληρωθεί η επιθεώρηση και να γίνουν τυχόν απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες.
Η Alaska Airlines ανακοίνωσε ότι οι επιθεωρήσεις σε περισσότερο από το ένα τέταρτο (25%) του στόλου της των Boeing 737-9 ολοκληρώθηκαν χωρίς «ανησυχητικά ευρήματα».
Ο προμηθευτής της Boeing στον τομέα της αεροδιαστημικής, η Spirit AeroSystems, κατασκεύασε και εγκατέστησε το διαχωριστικό κάλυμμα πόρτας στο Boeing 737 Max 9 που υπέστη την αποκόλληση κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines, δήλωσε πηγή στο Reuters.
Ξεκίνησε έρευνα το Εθνικό Συμβρύλιο Μεταφορών
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ξεκίνησε την έρευνά του.
Η πρόεδρος Jennifer Homendy είπε ότι ήταν μεγάλη τύχη που κανένας επιβάτης δεν καθόταν στο κάθισμα που βρίσκεται πλησιέστερα στο πάνελ ή στο μεσαίο κάθισμα στη σειρά όπου έσκασε η πόρτα αλλά που το αεροπλάνο ανέβαινε ακόμα, άρα οι ταξιδιώτες και το πλήρωμα ήταν δεμένοι στις θέσεις τους.
«Θα μπορούσαμε να είχαμε καταλήξει σε κάτι πιο τραγικό», είπε.
Κομμάτια του καθίσματος που βρισκόταν δίπλα από την πόρτα λείπουν, περιλαμβανομένου του προσκέφαλου.
Η εκπρόσωπος της FAA είπε ότι, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η πόρτα που αποκολλήθηκε έπεσε πάνω από το Centar Hills, προάστιο του Portland, και ζήτησε από τους κατοίκους της περιοχής να το αναφέρουν αν την βρουν.
Το αεροσκάφος στο οποίο σημειώθηκε το ατύχημα είχε πιστοποιηθεί τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της FAA.
Από την πλευρά του ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο στο Χ για ένα «τρομακτικό περιστατικό», ενώ πρόσθεσε ότι είναι σε επαφή με την FAA.
«Συμφωνούμε με την FAA και στηρίζουμε την απόφασή της να ζητήσει την άμεση επιθεώρηση των 737-9», επεσήμανε η Boeing σε γραπτή της ανακοίνωση προς το AFP.
Ακολούθησαν τη FAA καθηλώνοντας αεροσκάφη εταιρείες του Μεξικού, το Παναμά και της Τουρκίας
Η οδηγία της FAA αφορά τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην επικράτεια των ΗΠΑ, ανέφερε η υπηρεσία, αλλά την ακολούθησαν και άλλες χώρες που έχουν εταιρείες που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη ή τα χρησιμοποιούν ξένες εταιρείες που προσγειώνονται στα αεροδρόμιά τους.
Η Alaska και η United Airlines, οι μόνες δύο αμερικανικές εταιρείες που χρησιμοποιούν αυτού τον τύπο αεροσκαφών, ανακοίνωσαν ότι καθηλώνουν ολόκληρους τους στόλους των Boeing 737 Max 9.
Η εταιρεία Aeromexico αποφάσισε να καθηλώσει όλα τα 737 MAX 9 μέχρι να ελεγχθούν και η αεροπορική εταιρεία του Παναμά Copa Airlines ανέστειλε τη χρήση 21 αεροσκαφών.
Η Turkish Airlines απέσυρε τα πέντε 737 MAX 9 που διαθέτει για έλεγχο, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου της στο Χ.
Η αρχή ασφαλείας πτήσεων της Κίνας πραγματοποίησε μια έκτακτη σύσκεψη για το θέμα αλλά δεν έκανε ανακοινώσεις. Πάντως η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα που καθήλωσε τα αεροσκάφη Boeing 737 Max, μετά τα δύο μεγάλη αεροπορικά δυστυχύματα των πρηγούμενων χρόνων.
Δεν υπάρχουν αυτά τα αεροσκάφη στην Ευρώπη
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) υιοθέτησε την εντολή της FAA για τα 737 MAX 9, αλλά επεσήμανε ότι καμία χώρα μέλος της ΕΕ δεν διαθέτει τέτοια αεροσκάφη.
Μεγάλο πλήγμα για τη Boeing, υπεύθυνο για δύο δυστυχήματα το 737 MAX
Το 737 MAX της Boeing έχει αντιμετωπίσει πολλά τεχνικά προβλήματα και τα τελευταία χρόνια ενεπλάκη σε δύο μεγάλα αεροπορικά δυστυχήματα.
Τα δυστυχήματα που προκάλεσαν τον θάνατο 346 ανθρώπων τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019, και είχαν οδηγήσει τότε στην καθήλωση των 737 MAX 9 στο έδαφος για 20 μήνες και την επιβολή αλλαγών στο σύστημα ελέγχου πτήσης.
Πιο πρόσφατα η Boeing αναγκάστηκε να καθυστερήσει τις παραδόσεις της εξαιτίας άλλων προβλημάτων στην άτρακτο.
Στα τέλη Δεκεμβρίου η εταιρεία είχε παραδώσει συνολικά περισσότερα από 1.370 αεροσκάφη 737 MAX, με τις παραγγελίες να ξεπερνούν τις 4.000.
Η εντολή για την έναρξη ενός νέου γύρου ελέγχων στα αεροσκάψη του συγκεκριμένου τύπου αποτελεί μεγάλο πλήγμα για την Boeing που η οποία έχει αντιμετωπίσει κατασκευαστικά ελαττώματα και δαπανηρές επισκευές τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται με υψηλό χρέος.
Η FAA δεν απέκλεισε περαιτέρω δράση καθώς ξεκίνησε μια έρευνα για την «δομική αστοχία», η οποία άφησε μια ορθογώνια τρύπα στην άτρακτο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών