Ηδη, ο e-ΕΦΚΑ, αλλά και το υπουργείο Εργασίας διατηρούσαν επιφυλάξεις ως προς τη νομιμότητα εφαρμογής και υλοποίησης της αύξησης
Φρένο στις αυξήσεις της εισοδηματικής πολιτικής για το τ. ΕΤΑΤ (Επικουρικό Ταμείο των Τραπεζών), βάζει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που θεωρεί ότι ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/16) δεν περιλαμβάνει νομοθετική πρόβλεψη «που να επιτρέπει την αύξηση των παροχών αυτών».
Στο ΝΣΚ προσέφυγε ο ΕΦΚΑ αναφορικά με τον αν θα έπρεπε να χορηγήσει την αύξηση κατά 7,75% από την 1η.1.2023, που δόθηκε στις άλλες συντάξεις.
Το ΝΣΚ, θεωρεί ότι το συγκεκριμένο ταμείο χορηγεί παροχές που προκύπτουν από καταστατικές διατάξεις δευτερεύοντος επικουρικού ταμείου ή κλάδου, σωματειακής μορφής ή ειδικού λογαριασμού ή ένωσης προσώπων.
Στην περίπτωση αυτή, το προσωπικό του πιστωτικού ιδρύματος υπάγεται στο Ε.Τ.Α.Τ. για την ανωτέρω δευτερεύουσα επικουρική ασφάλισή του εξαιρείται από την ασφάλιση του Ε. Τ.Ε.Α.Μ.
Ηδη, ο e-ΕΦΚΑ, αλλά και το υπουργείο Εργασίας με το ερώτημα που απυήθηναν προς το ΝΣΚ διατηρούσαν επιφυλάξεις ως προς τη νομιμότητα εφαρμογής και υλοποίησης της αύξησης του 7,75%, ενώ εντείνονται οι διαμαρτυρίες των δικαιούχων προσυνταξιοδοτικών παροχών, καθώς και των συλλόγων τους, οι οποίοι έχουν ήδη αποστείλει εξώδικες διαμαρτυρίες.
Το ΝΣΚ θεωρεί ότι όπου ο ίδιος νομοθέτης, ηθέλησε να κάνει λόγο για αύξηση των συντάξεων (ή -αντίθετα- για μη χορήγηση αύξησης) χρησιμοποίησε ρητά την λέξη «σύνταξη» - και όχι τις λέξεις «προσυνταξιοδοτική παροχή».
Ως εκ τούτου θεωρεί ότι οι προσυνταξιοδοτικές παροχές που χορηγούνται από το τ. Ε.Τ.Α.Τ. και ήδη από τον e-ΕΦΚΑ, ως διακριτές και αυτοτελείς σε σχέση με την συνταξιοδοτική παροχή (κύρια και επικουρική, η οποία καταβάλλεται σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν που καταβάλλονται οι πρώτες), δεν αυξάνονται από την 1η.1.2023 όπως αυξάνονται οι συντάξεις, καθώς δεν υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη στο ν.4387/16 που να επιτρέπει και την αύξηση των παροχών αυτών, οι οποίες δεν ταυτίζονται εννοιολογικά με τις συντάξεις.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Στο ΝΣΚ προσέφυγε ο ΕΦΚΑ αναφορικά με τον αν θα έπρεπε να χορηγήσει την αύξηση κατά 7,75% από την 1η.1.2023, που δόθηκε στις άλλες συντάξεις.
Το ΝΣΚ, θεωρεί ότι το συγκεκριμένο ταμείο χορηγεί παροχές που προκύπτουν από καταστατικές διατάξεις δευτερεύοντος επικουρικού ταμείου ή κλάδου, σωματειακής μορφής ή ειδικού λογαριασμού ή ένωσης προσώπων.
Στην περίπτωση αυτή, το προσωπικό του πιστωτικού ιδρύματος υπάγεται στο Ε.Τ.Α.Τ. για την ανωτέρω δευτερεύουσα επικουρική ασφάλισή του εξαιρείται από την ασφάλιση του Ε. Τ.Ε.Α.Μ.
Ηδη, ο e-ΕΦΚΑ, αλλά και το υπουργείο Εργασίας με το ερώτημα που απυήθηναν προς το ΝΣΚ διατηρούσαν επιφυλάξεις ως προς τη νομιμότητα εφαρμογής και υλοποίησης της αύξησης του 7,75%, ενώ εντείνονται οι διαμαρτυρίες των δικαιούχων προσυνταξιοδοτικών παροχών, καθώς και των συλλόγων τους, οι οποίοι έχουν ήδη αποστείλει εξώδικες διαμαρτυρίες.
Το ΝΣΚ θεωρεί ότι όπου ο ίδιος νομοθέτης, ηθέλησε να κάνει λόγο για αύξηση των συντάξεων (ή -αντίθετα- για μη χορήγηση αύξησης) χρησιμοποίησε ρητά την λέξη «σύνταξη» - και όχι τις λέξεις «προσυνταξιοδοτική παροχή».
Ως εκ τούτου θεωρεί ότι οι προσυνταξιοδοτικές παροχές που χορηγούνται από το τ. Ε.Τ.Α.Τ. και ήδη από τον e-ΕΦΚΑ, ως διακριτές και αυτοτελείς σε σχέση με την συνταξιοδοτική παροχή (κύρια και επικουρική, η οποία καταβάλλεται σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν που καταβάλλονται οι πρώτες), δεν αυξάνονται από την 1η.1.2023 όπως αυξάνονται οι συντάξεις, καθώς δεν υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη στο ν.4387/16 που να επιτρέπει και την αύξηση των παροχών αυτών, οι οποίες δεν ταυτίζονται εννοιολογικά με τις συντάξεις.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών