Oι αγορές ρωσικού LNG αντιπροσωπεύουν σήμερα σχεδόν το ήμισυ των αγορών ρωσικού φυσικού αερίου από την ΕΕ
«Εφόσον δεν επιβάλλονται κυρώσεις σε έναν αντισυμβαλλόμενο, πρέπει να παρέχουμε την υπηρεσία. Είμαστε υποχρεωμένοι να παρέχουμε την ίδια υπηρεσία σε αυτόν τον αντισυμβαλλόμενο και σε οποιονδήποτε άλλον», δήλωσε ο Arno Buex, CCO του βελγικού ομίλου υποδομών Fluxys σε συνέντευξή του στο Montel.
Η Fluxys, η οποία διαχειρίζεται τους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου Zeebrugge (Βέλγιο) και Dunkirk (Γαλλία), έχει συμβόλαιο 20ετούς διάρκειας με τη ρωσική Yamal LNG για τη μεταφόρτωση 8 εκατ. τόνων ετησίως στον πρώτο τερματικό σταθμό, το οποίο ξεκίνησε το 2019. Οι μεταφορτώσεις αναφέρονται στη μεταφορά φορτίου μεταξύ δύο πλοίων, με ή χωρίς την ενδιάμεση μεταφορά του LNG, στην προκειμένη περίπτωση, σε δεξαμενές του τερματικού σταθμού.
«Το Zeebrugge είναι ένας ρυθμιζόμενος τερματικός σταθμός. Αυτό σημαίνει ότι βάσει του νόμου, πρέπει να παρέχουμε πρόσβαση σε τρίτους, χωρίς διακρίσεις σε τρίτους», δήλωσε ο ίδιος. Όπως διευκρίνισε, καθώς δεν υπήρχαν συγκεκριμένες κυρώσεις για δραστηριότητες όπως η επαναεριοποίηση ή η μεταφόρτωση, οι υφιστάμενες συμβάσεις έπρεπε να τηρηθούν. «Εάν η κατάσταση που υπόκειται σε κυρώσεις εξελιχθεί, τότε προφανώς θα συμμορφωθούμε» είπε χαρακτηριστικά.
Ενεργειακή ανεξαρτησία
Η «λογική» της απαγόρευσης του ρωσικού φυσικού αερίου έως το 2027 «διατυπώθηκε από την προοπτική της ενεργειακής ανεξαρτησίας», δήλωσε ο Buex, προσθέτοντας ότι «πρόκειται για εισαγόμενο LNG και επαναεριοποιημένο LNG». «Το μεταφορτωμένο LNG, εξ ορισμού, είναι ουδέτερο ως προς το χαρτοφυλάκιο εισαγωγών, επειδή δεν εισάγεται», είπε, σημειώνοντας ότι το μόνο κίνητρο για κυρώσεις θα ήταν να επηρεαστεί η οικονομία της Ρωσίας.
«Αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή τα κράτη μέλη -στην προκειμένη περίπτωση το Βέλγιο- αναλάβουν την πρωτοβουλία να το συμπεριλάβουν αυτό σε μελλοντικά πακέτα κυρώσεων, θα το δούμε. Ειλικρινά, θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθεί η συνολική πολιτική κατάσταση με τη Ρωσία».
Συνεχίζονται οι ροές του ρωσικού LNG
Σε αντίθεση με το φυσικό αέριο που αποστέλλεται μέσω αγωγών, το ρωσικό LNG έχει ως εκ τούτου αυξήσει το μερίδιό του στις ευρωπαϊκές εισαγωγές. «Σχεδόν μηδέν πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, οι αγορές ρωσικού LNG αντιπροσωπεύουν σήμερα σχεδόν το ήμισυ των αγορών ρωσικού φυσικού αερίου από την ΕΕ», υπογραμμίζει ο Γάλλος ειδικός στον τομέα της ενέργειας Thierry Bros.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών