Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σταματά τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ο σταθμός του Dortyol στην Τουρκία, μετά από αμερικανικές πιέσεις

Σταματά τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ο σταθμός του Dortyol στην Τουρκία, μετά από αμερικανικές πιέσεις
Η GTS αποφάσισε να διακόψει όλες τις πιθανές συνδέσεις με το ρωσικό πετρέλαιο

Ένας από τους μεσαίου μεγέθους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου της Τουρκίας στη Μεσόγειο, ο τερματικός σταθμός Dortyol, ο οποίος βρέθηκε στο προσκήνιο εξαιτίας της σχέσης του με τα ρωσικά ενεργειακά προϊόντα, ανακοίνωσε ότι δεν θα δέχεται πλέον ρωσικό πετρέλαιο.
Σύμφωνα με το Reuters, μετά τις αυξημένες πιέσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες, και μετά τις εισαγωγές ρεκόρ που κατέγραψε το περασμένο έτος ο σταθμός του Dortyol διακόπτει τους δεσμούς του με τη Μόσχα.
Σημειώνεται ότι η Τουρκία έγινε ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς ρωσικού αργού και καυσίμου από το 2022, μετά τις κυρώσεις που επέβαλε η Δύση Μόσχα για την εισβολή στην Ουκρανία.
Η Ρωσία απάντησε με αναδρομολόγηση πετρελαίου από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην Ασία, την Τουρκία και την Αφρική.
Η Global Terminal Services (GTS), η οποία διαχειρίζεται τον τερματικό σταθμό στη νοτιοανατολική επαρχία Hatay της Τουρκίας, τόνισε ότι έχει ήδη ενημερώσει τους πελάτες της ότι δεν θα δέχεται κανένα προϊόν από τη Ρωσία.

Αμερικανικές πιέσεις

«Η GTS αποφάσισε να διακόψει όλες τις πιθανές συνδέσεις με το ρωσικό πετρέλαιο και δήλωσε αναλόγως στους πελάτες της στα τέλη Φεβρουαρίου 2024 ότι ακόμη και αν δεν υπάρξει παραβίαση οποιουδήποτε νόμου, κανονισμού ή κυρώσεων, δεν θα δεχθεί κανένα προϊόν ρωσικής προέλευσης ή προϊόντα που φορτώνονται από τα ρωσικά λιμάνια ως πρόσθετο μέτρο στους ισχύοντες κανόνες κυρώσεων», ανέφερε η GTS στο Reuters.
Και υπογράμμισε ότι όλες οι προηγούμενες δραστηριότητες ήταν σε πλήρη συμμόρφωση με τις κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ορίου τιμής της G7.
«Η νέα προσέγγιση της GTS είναι ένα πρόσθετο μέτρο για την εξάλειψη των επιπτώσεων των δραστηριοτήτων που είναι πέρα ​​από την εμβέλεια και τον έλεγχό της παρά τις προσπάθειες συμμόρφωσης με όλες τις ισχύουσες κυρώσεις», πρόσθεσε η GTS.
Η απειλή των ΗΠΑ να χτυπήσει με κυρώσεις τις χρηματοπιστωτικές εταιρείες που συναλλάσσονται με τη Ρωσία έχει ήδη παγώσει το τουρκο-ρωσικό εμπόριο, διακόπτοντας ή επιβραδύνοντας ορισμένες πληρωμές τόσο για το εισαγόμενο πετρέλαιο όσο και για τις τουρκικές εξαγωγές.
Η GTS Terminal – η οποίο εισάγει, εξάγει και αποθηκεύει καύσιμα και αργό – έλαβε 11,74 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου και καυσίμων πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία ναυτιλιακών αναλύσεων Kpler.
Και κατέστη ο έβδομος μεγαλύτερος τερματικός σταθμός εισαγωγών της Τουρκίας σε όγκο, ανερχόμενος από το Νο. 10 το 2021.
Οι ρωσικές εισαγωγές αργού και καυσίμων το 2023 ήταν περίπου επτά φορές υψηλότερες από τον συνολικό όγκο που έλαβε από όλες τις προελεύσεις το 2021, τον τελευταίο χρόνο πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Οι εξαγωγές από τον τερματικό σταθμό αυξήθηκαν επίσης το 2023, σχεδόν πενταπλασιάστηκαν από το 2021, σε περίπου 24,7 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με την Kpler.
Η Kpler τονίζει επίσης ότι το τελευταίο δεξαμενόπλοιο που εκφόρτωσε στο Dortyol έφτασε στις 19 Φεβρουαρίου, παραδίδοντας φορτίο ντίζελ 511.000 βαρελιών από το ρωσικό λιμάνι της Βαλτικής Primorsk.
Η GTS είπε ότι θα εξακολουθεί να δέχεται ρωσικά φορτία που είχαν οριστεί πριν από την απαγόρευση στα τέλη Φεβρουαρίου.

Προορισμός και τα ελληνικά λιμάνια

Οι κοινοί προορισμοί για το πετρέλαιο που εξήχθη από το Dortyol περιελάμβαναν τα ελληνικά λιμάνια της Κορίνθου, της Ελευσίνας και της Θεσσαλονίκης, και τους κόμβους εμπορίας, διύλισης και αποθήκευσης πετρελαίου της Βορειοδυτικής Ευρώπης του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας.
Η Άγκυρα αντιτίθεται στις κυρώσεις της Δύσης στη Μόσχα, παρά την κριτική της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια. Κατάφερε να διατηρήσει στενούς δεσμούς τόσο με τη Μόσχα όσο και με το Κίεβο καθ’ όλη τη διάρκεια της σύγκρουσης.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, η Τουρκία μπόρεσε να χρησιμοποιήσει εισαγωγές ρωσικών καυσίμων με έκπτωση, όπως το ντίζελ, για να καλύψει την εγχώρια ζήτηση, ενώ εξάγει ντίζελ που παράγεται σε τουρκικά διυλιστήρια σε αγοραστές στην Ευρώπη.
Σε άλλες περιπτώσεις, όπως στο Dörtyol, τα διυλισμένα καύσιμα από τη Ρωσία φάνηκε να έχουν αποσταλεί στην Ευρώπη χωρίς σημαντική μετατροπή, κατά παράβαση των κυρώσεων της ΕΕ που απαγορεύουν τέτοιες εισαγωγές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης