Τί είχε πει σε φιλικό πρόσωπο ο 62χρονος
Ο 62χρονος John Barnett πέθανε από πυροβολισμό που προκάλεσε ο ίδιος, όπως ανακοίνωσε στις 12/3 το γραφείο του ιατροδικαστή της κομητείας Τσάρλεστον στη Νότια Καρολίνα.
Είχε προηγουμένως εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τα ζητήματα παραγωγής της εταιρείας, έχοντας εργαστεί στην εταιρεία για 32 χρόνια πριν φύγει το 2017.
Σύμφωνα με τους δικηγόρους του, είχε «εκθέσει πολύ σοβαρά προβλήματα ασφάλειας με το Boeing 787 Dreamliner και δέχθηκε αντίποινα και υποβλήθηκε σε ένα εχθρικό εργασιακό περιβάλλον» και βρισκόταν στη μέση μιας νομικής κατάθεσης κατά της Boeing.
«Ήταν σε πολύ καλή διάθεση και ανυπομονούσε πραγματικά να αφήσει πίσω του αυτή τη φάση της ζωής του και να προχωρήσει. Δεν είδαμε καμία ένδειξη ότι θα αυτοκτονούσε. Κανείς δεν μπορεί να το πιστέψει», είπαν οι δικηγόροι.
Πλέον αποδεικνύεται ότι ο John Barnett έλεγε σε στενούς φίλους να μην το πιστέψουν αν κάτι του συμβεί και υποτίθεται ότι αυτοκτόνησε.
Συγκεκριμένα, αφότου η οικογενειακή φίλη Jennifer ρώτησε τον Barnett αν ανησυχούσε για την ασφάλειά του, ο πρώην υπεύθυνος ποιότητας ήταν κατηγορηματικός.
«Δεν φοβάσαι;» ρώτησε. «Όχι, δεν φοβάμαι, αλλά αν μου συμβεί κάτι, δεν είναι αυτοκτονία», απάντησε ο John Barnett.
«Ξέρω ότι δεν αυτοκτόνησε. Δεν υπάρχει περίπτωση. Αγαπούσε πάρα πολύ τη ζωή. Αγαπούσε πάρα πολύ την οικογένειά του. Αγαπούσε τα αδέρφια του πάρα πολύ για να τους βάλει σε αυτό που περνούν αυτή τη στιγμή», δήλωσε η Jennifer.
Σύμφωνα με την οικογενειακή φίλη, σε κάποιον, που πιθανώς εκπροσωπούσε την Boeing, «δεν άρεσε αυτό που είχε να πει» και ήθελε να «του κλείσει το στόμα».
«Γι’ αυτό το έκαναν να μοιάζει με αυτοκτονία», είπε η Jennifer, η οποία είδε για τελευταία φορά τον πληροφοριοδότη στα τέλη Φεβρουαρίου.
Οι δικηγόροι του κ. Barnett δήλωσαν ότι εξακολουθούν να είναι έτοιμοι να προχωρήσουν στην υπόθεση τον Ιούνιο.
Το 2019 ο John Barnett είχε αποκαλύψει στο BBC ότι υπό πίεση εργαζόμενοι εσκεμμένα τοποθετούσαν μέρη που δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές στη γραμμή παραγωγής.
Ακόμη ανέφερε ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες οξυγόνου δεν θα λειτουργούσε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Ακόμη ανέφερε ότι πολύ γρήγορα από τότε που ξεκίνησε να εργάζεται στο εργοστάσιο της Νοτίου Καρολίνας του γεννήθηκαν ανησυχίες για τις πιέσεις στην αλυσίδα παραγωγής προκειμένου να κατασκευαστεί ένα αεροπλάνο σε βάρος της ασφάλειας.
Αργότερα αποκάλυψε ότι εργαζόμενοι απέτυχαν να ακολουθήσουν διαδικασίες με στόχο τον εντοπισμό υλικού στο εργοστάσιο με αποτέλεσμα να χαθούν ελαττωματικά μέρη.
Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, όπως κατήγγειλε, μηχανικά μέρη που είχαν πεταχθεί στα σκουπίδια χρησιμοποιούνταν τελικά για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής.
Υποστήριξε ότι ενημέρωσε τα διευθυντικά στελέχη αλλά δεν αναλήφθηκε κάποια δράση.
Η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες, αλλά μία έκθεση του 2017 από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) δέχθηκε κάποιες από τις ανησυχίες του.
Η έκθεση κατέληξε ότι δεν ήταν γνωστό που βρίσκονταν 53 μηχανικά μέρη που δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές και τα οποία θεωρούνταν χαμένα.
Όσο για το θέμα με τις μάσκες οξυγόνου, η εταιρεία είπε ότι το 2017 είχαν διαπιστωθεί κάποια προβλήματα αλλά αρνήθηκε ότι κάποιες από αυτές τοποθετήθηκαν σε αεροσκάφη.
Αμέσως μετά την συντασξιοδότηση του κινήθηκε νομικά κατά της Boeing και την κατηγόρησε ότι δυσφήμισε τον χαρακτήρα του και εμπόδισε την καριέρα του εξαιτίας των ζητημάτων που επισήμανε -κατηγορίες που απέρριψε η εταιρεία.
Κατά τη στιγμή του θανάτου του, ο John Barnett βρισκόταν στο Τσάρλεστον για νομικές συνεντεύξεις που σχετίζονταν με την υπόθεση αυτή.
Ήταν προγραμματισμένο να υποβληθεί σε περαιτέρω ανάκριση το Σάββατο (9/3).
Όταν δεν εμφανίστηκε, έγιναν έρευνες στο ξενοδοχείο του.
Βρέθηκε τελικά νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του στον πάρκινγκ του ξενοδοχείου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών