Οι διαμάχες για τη Γάζα έχουν επισκιάσει τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision
Σε ασφυκτικό αστυνομικό κλοιό βρίσκεται το Μάλμε της Σουηδίας αυτές τις ημέρες, με τις αναφορές των τοπικών μέσων ενημέρωσης να κάνουν λόγο ακόμη και για εκκενώσεις των φυλακών προκειμένου να είναι σε ετοιμότητα σε περίπτωση μαζικών συλλήψεων.
Μάλιστα, η Σουηδία, φέρεται να έχει ζητήσει ενισχύσεις από γειτονικές χώρες.
Κυριάρχησε η διαμάχη για τη Γάζα
Οι διαμάχες για τη Γάζα έχουν επισκιάσει τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, με την αποστολή του Ισραήλ να αποδοκιμάζεται από το κοινό λόγω Παλαιστίνης.
Το τραγούδι «Hurricane» της Eden Golan ενόψει του τελικού της Eurovision έχει δεχθεί σοβαρές αποδοκιμασίες, καθώς το Ισραήλ σχεδιάζει την εισβολή του στην πόλη Ράφα στη νότια Γάζα, όπου έχουν καταφύγει σχεδόν 1,5 εκατομμύριο εκτοπισμένοι Παλαιστίνιοι.
Το Ισραήλ αντιμετωπίζει επίσης κατηγορίες για εγκλήματα πολέμου και γενοκτονία για τη συνεχιζόμενη επίθεσή του στη Λωρίδα της Γάζας, η οποία έχει προκαλέσει το θάνατο περισσότερων από 34.900 Παλαιστινίων, στη συντριπτική τους πλειοψηφία αμάχους.
Αποδοκιμασίες
«Το μεγαλύτερο γιουχάισμα που έχω ακούσει ποτέ στην #Eurovision», ανάρτησε ο δημοσιογράφος Ben Rothenberg στο X, πρώην Twitter.
Οι αντιδράσεις είναι μεγάλες, τόσο από το κοινό όσο και από άλλες αποστολές, καθώς η Eurovision έδειξε να αγνοεί τις αντιδράσεις του κοινού και την οργή άλλων μουσικών για το ότι το Ισραήλ επιτρέπεται να εμφανιστεί στη Eurovision.
Σε απάντηση, ο εθνικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός του Ισραήλ Kan, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την επιλογή του τραγουδιού της χώρας για τον διαγωνισμό, εξέδωσε δήλωση που έλεγε ότι:
«Η Eden στάθηκε στη σκηνή κατά τη διάρκεια της πρόβας με περηφάνια και έδωσε μια απίστευτη παράσταση. Δεν τη φίμωσαν και δεν θα μας φιμώσει».
«Είμαι περήφανη που εκπροσωπώ τη χώρα μου, ιδιαίτερα φέτος», είπε.
Ενώ ορισμένοι χρήστες υποστήριξαν ότι οι τραγουδιστές δεν είναι υπεύθυνοι για τις ενέργειες της κυβέρνησής τους και ότι η τέχνη δεν πρέπει να αναμιγνύεται με την πολιτική, άλλοι αντέτειναν ότι οι υποβολές τραγουδιών της και η απόφασή της να εκπροσωπήσει το Ισραήλ κατά τη διάρκεια του πολέμου είναι πολιτικές πράξεις.
«Όταν ένας καλλιτέχνης σαν αυτήν επιλέγει ενεργά να εκπροσωπήσει τη χώρα της και ηχογραφεί δύο προηγούμενα τραγούδια που θεωρούνται πολύ πολιτικά από την EBU [Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεόραση], απέχει πολύ από το να είναι αθώος ή αποκομμένος από την τρέχουσα πολιτική κατάσταση», έγραψε ένας χρήστης στο Reddit.
Το αρχικό τραγούδι της Golan, October Rain, είχε απορριφθεί από τους διοργανωτές της Eurovision που διαφώνησαν με την προφανή αναφορά στις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου.
Μετά από αίτημα του ισραηλινού προέδρου Isaac Herzog, ο Kan συμφώνησε να αλλάξει τους στίχους παρόλο που αρχικά αρνήθηκε.
«Η επιλογή της να εκπροσωπήσει το Ισραήλ με αυτό το τραγούδι είναι από μόνη της μια πολιτική πράξη», συνέχισε η χρήστης του Reddit και πρόσθεσε ότι το γιουχάισμα ήταν μια σχετικά ήρεμη μορφή διαμαρτυρίας.
Η συζήτηση έρχεται μόλις η EBU επέπληξε τον Σουηδό-Παλαιστίνιο τραγουδιστή της ποπ Eric Saade ότι διακυβεύει «τη μη πολιτική φύση της εκδήλωσης» φορώντας ένα παλαιστινιακό μαντίλι, το keffiyeh, τυλιγμένο στον καρπό του στην εναρκτήρια ερμηνεία του στον πρώτο ημιτελικό αργά την Τρίτη.
www.bankingnews.gr
Μάλιστα, η Σουηδία, φέρεται να έχει ζητήσει ενισχύσεις από γειτονικές χώρες.
Κυριάρχησε η διαμάχη για τη Γάζα
Οι διαμάχες για τη Γάζα έχουν επισκιάσει τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, με την αποστολή του Ισραήλ να αποδοκιμάζεται από το κοινό λόγω Παλαιστίνης.
Το τραγούδι «Hurricane» της Eden Golan ενόψει του τελικού της Eurovision έχει δεχθεί σοβαρές αποδοκιμασίες, καθώς το Ισραήλ σχεδιάζει την εισβολή του στην πόλη Ράφα στη νότια Γάζα, όπου έχουν καταφύγει σχεδόν 1,5 εκατομμύριο εκτοπισμένοι Παλαιστίνιοι.
Το Ισραήλ αντιμετωπίζει επίσης κατηγορίες για εγκλήματα πολέμου και γενοκτονία για τη συνεχιζόμενη επίθεσή του στη Λωρίδα της Γάζας, η οποία έχει προκαλέσει το θάνατο περισσότερων από 34.900 Παλαιστινίων, στη συντριπτική τους πλειοψηφία αμάχους.
Αποδοκιμασίες
«Το μεγαλύτερο γιουχάισμα που έχω ακούσει ποτέ στην #Eurovision», ανάρτησε ο δημοσιογράφος Ben Rothenberg στο X, πρώην Twitter.
Οι αντιδράσεις είναι μεγάλες, τόσο από το κοινό όσο και από άλλες αποστολές, καθώς η Eurovision έδειξε να αγνοεί τις αντιδράσεις του κοινού και την οργή άλλων μουσικών για το ότι το Ισραήλ επιτρέπεται να εμφανιστεί στη Eurovision.
Σε απάντηση, ο εθνικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός του Ισραήλ Kan, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την επιλογή του τραγουδιού της χώρας για τον διαγωνισμό, εξέδωσε δήλωση που έλεγε ότι:
«Η Eden στάθηκε στη σκηνή κατά τη διάρκεια της πρόβας με περηφάνια και έδωσε μια απίστευτη παράσταση. Δεν τη φίμωσαν και δεν θα μας φιμώσει».
Η Golan πρόσθεσε επίσης σε μια δήλωση στα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης ότι λάμβανε αγάπη και υποστήριξη.oh the booing was beautiful pic.twitter.com/uEZnIWcZZm
— Nozzy ?????? (@noztheboss) May 8, 2024
«Είμαι περήφανη που εκπροσωπώ τη χώρα μου, ιδιαίτερα φέτος», είπε.
Ενώ ορισμένοι χρήστες υποστήριξαν ότι οι τραγουδιστές δεν είναι υπεύθυνοι για τις ενέργειες της κυβέρνησής τους και ότι η τέχνη δεν πρέπει να αναμιγνύεται με την πολιτική, άλλοι αντέτειναν ότι οι υποβολές τραγουδιών της και η απόφασή της να εκπροσωπήσει το Ισραήλ κατά τη διάρκεια του πολέμου είναι πολιτικές πράξεις.
«Όταν ένας καλλιτέχνης σαν αυτήν επιλέγει ενεργά να εκπροσωπήσει τη χώρα της και ηχογραφεί δύο προηγούμενα τραγούδια που θεωρούνται πολύ πολιτικά από την EBU [Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεόραση], απέχει πολύ από το να είναι αθώος ή αποκομμένος από την τρέχουσα πολιτική κατάσταση», έγραψε ένας χρήστης στο Reddit.
Το αρχικό τραγούδι της Golan, October Rain, είχε απορριφθεί από τους διοργανωτές της Eurovision που διαφώνησαν με την προφανή αναφορά στις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου.
Μετά από αίτημα του ισραηλινού προέδρου Isaac Herzog, ο Kan συμφώνησε να αλλάξει τους στίχους παρόλο που αρχικά αρνήθηκε.
«Η επιλογή της να εκπροσωπήσει το Ισραήλ με αυτό το τραγούδι είναι από μόνη της μια πολιτική πράξη», συνέχισε η χρήστης του Reddit και πρόσθεσε ότι το γιουχάισμα ήταν μια σχετικά ήρεμη μορφή διαμαρτυρίας.
Η συζήτηση έρχεται μόλις η EBU επέπληξε τον Σουηδό-Παλαιστίνιο τραγουδιστή της ποπ Eric Saade ότι διακυβεύει «τη μη πολιτική φύση της εκδήλωσης» φορώντας ένα παλαιστινιακό μαντίλι, το keffiyeh, τυλιγμένο στον καρπό του στην εναρκτήρια ερμηνεία του στον πρώτο ημιτελικό αργά την Τρίτη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών