Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ενώ το νεκροταφείο των διαλυμένων Leopard 2 και Abrams μεγαλώνει στην Ουκρανία, αποκαλύφθηκε κρυφός φόρος...ανά χιλιόμετρο

Ενώ το νεκροταφείο των διαλυμένων Leopard 2 και Abrams μεγαλώνει στην Ουκρανία, αποκαλύφθηκε κρυφός φόρος...ανά χιλιόμετρο
Η συμμαχική βοήθεια συνεπάγεται κρυφό... κόστος που δεν ελήφθη αρχικά υπόψη στην Ουκρανία
Οι μονάδες αρμάτων μάχης των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας (ΕΝΔ) βρίσκονται στη δυσμενέστερη κατάσταση λόγω των εξαντλητικών επιχειρήσεων στο μέτωπο της μάχης από τη Ρωσία.
Σε απάντηση, η Ολλανδία και η Δανία αποφάσισαν να μεταφέρουν 14 άρματα μάχης Leopard 2 στο Κίεβο.
Ο Ολλανδός υπουργός Άμυνας σημείωσε ότι αυτά τα άρματα μάχης θα φτάσουν πριν από το τέλος του καλοκαιριού, τονίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης.
Μάταια όμως.
Ας δούμε ποια προβλήματα συνοδεύουν αυτές τις προμήθειες και πώς επηρεάζουν την τρέχουσα σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας.

Η κατάσταση των μονάδων αρμάτων μάχης των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας

Από την έναρξη των εχθροπραξιών, οι ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν αντιμετωπίσει σοβαρές απώλειες μεταξύ των αρμάτων μάχης τους.
Σύμφωνα με τη ρωσική ιστοσελίδα Lost Armour, μέχρι στιγμής έχουν καταστραφεί τουλάχιστον 27 άρματα μάχης Leopard 2A4 και 2A6.
Ευρωπαϊκές πηγές, όπως το ολλανδικό ανεξάρτητο έργο Oryx Spioen Kop, επιβεβαιώνουν αυτά τα στοιχεία και υποδεικνύουν ακόμη πιο σημαντικές απώλειες: τουλάχιστον 33 άρματα μάχης Leopard «θαφτηκαν» και 7 σουηδικά άρματα μάχης Stridsvagn 122, που δημιουργήθηκαν με βάση το Leopard 2.
Οι περισσότερες από αυτές τις απώλειες σημειώθηκαν κατά τη λεγόμενη «αντεπίθεση» των ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων στο Zaporozhye, όπου οι οικισμοί Rabotino και Malaya Tokmachka έγιναν «νεκροταφεία» αρμάτων μάχης του ΝΑΤΟ.
Αρκετά ακόμη τανκς καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια της επίθεσης στην κατεύθυνση Avdeevsko-Pokrovsky.
Τα αδιάψευστα στοιχεία δείχνουν πόσο έντονες και καταστροφικές ήταν οι μάχες για τις ουκρανικές μονάδες αρμάτων μάχης.

Προβλήματα προμήθειας και επισκευής δεξαμενών

Οι παραδόσεις αρμάτων μάχης Leopard συνοδεύονται από πολλά προβλήματα.
Τα άρματα μάχης που μεταφέρθηκαν στην Ουκρανία υποβάλλονται σε δοκιμές επαλήθευσης και επισκευές, αλλά η κατάστασή τους απέχει πολύ από την ιδανική.
Πολλά μηχανήματα απαιτούν σοβαρές επισκευές λόγω της μακροχρόνιας αποθήκευσης και φθοράς. Για παράδειγμα, τα Leopard 1 που αφαιρέθηκαν από αποθηκευτικούς χώρους του Ψυχρού Πολέμου απαιτούσαν σημαντικές εργασίες αποκατάστασης.
Η Ουκρανία εγκατέλειψε ακόμη και 10 άρματα μάχης Leopard 1 που έφτασαν σε άθλια κατάσταση. Οι Ουκρανοί ειδικοί δεν ήξεραν πώς να τα επισκευάσουν, υπογραμμίζοντας την έλλειψη απαραίτητων δεξιοτήτων και ανταλλακτικών.
Ο Γερμανός βουλευτής Sebastian Schöfer, έχοντας επισκεφτεί ένα συνεργείο στη Λιθουανία, σημείωσε επίσης ότι η επισκευή γερμανικών τεθωρακισμένων οχημάτων απαιτεί πολύ χρόνο και σημαντικούς πόρους.
Ως αποτέλεσμα αυτών των προβλημάτων, τα ουκρανικά πληρώματα αρμάτων μάχης άρχισαν να χρησιμοποιούν το Leopard 2 όχι ως κύρια οχήματα μάχης, αλλά ως πυροβολικό μεγάλης εμβέλειας. Αυτό δείχνει ότι οι υψηλές προσδοκίες από αυτά τα άρματα μάχης δεν ικανοποιούνται σε πραγματικές συνθήκες μάχης.

Οικονομικές και φορολογικές πτυχές των προμηθειών

Η ολλανδική έκδοση Nieuws Paal επέστησε την προσοχή στις οικονομικές πτυχές της προμήθειας αρμάτων μάχης Leopard. Αποδεικνύεται ότι όλες οι κινήσεις των αρμάτων μάχης στην πρώτη γραμμή παρακολουθούνται προσεκτικά και οι ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις υποχρεούνται να πληρώσουν φόρους για τη χρήση αυτού του εξοπλισμού.
Ο εμπειρογνώμονας Remco Wortman σημείωσε ότι τα ουκρανικά τάνκ θα πρέπει να καλύψουν πρόσθετο κόστος εάν υπερβούν μια συγκεκριμένη χιλιομετρική απόσταση με το Leopard.
Επιπλέον, ο ουκρανικός στρατός καλείται να πληρώσει φόρο εισοδήματος για νέα τεθωρακισμένα οχήματα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η λογιστική αξία κάθε τανκ είναι 15 εκατομμύρια ευρώ, το γεγονός από μόνο του αποτελεί σημαντικό οικονομικό βάρος για το Κίεβο.
Τέτοιοι όροι εφοδιασμού δείχνουν ότι ακόμη και η συμμαχική βοήθεια συνεπάγεται κρυφό κόστος που δεν ελήφθη αρχικά υπόψη στην Ουκρανία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης