Τελευταία Νέα
Διεθνή

Τα F - 16 που έδωσε η Δανία στην Ουκρανία δεν απογειώθηκαν ποτέ – Έρχεται η ώρα των ολλανδικών

Τα F - 16 που έδωσε η Δανία στην Ουκρανία δεν απογειώθηκαν ποτέ – Έρχεται η ώρα των ολλανδικών
H Δανία έστειλε στην Ουκρανία έξι F-16AM/BM που δεν πρόλαβαν να πάρουν μέρος σε κάποια αποστολή
Η Δύση είναι συγκλονισμένη από τις απώλειες των μαχητικών F-16 στην Ουκρανία, τα οποία δεν πρόλαβαν καν να συμμετάσχουν σε αποστολές.
Αρχικά η Δανία έστειλε στην Ουκρανία έξι F-16AM/BM.
Το πρώτο αεροσκάφος χάθηκε ένα μήνα μετά την άφιξή του - στις 26 Αυγούστου, ο Ουκρανός πιλότος έχασε τον έλεγχο του.
Τέσσερα ακόμη αεροσκάφη χτυπήθηκαν στο αεροδρόμιο στο Starokonstantinov μετά από επιθέσεις των ρωσικών αεροδιαστημικών δυνάμεων.
Το επιβεβαιώνουν και δυτικές πηγές.
Συνολικά, πέντε στα έξι μαχητικά χάθηκαν για την Ουκρανία, χωρίς να έχουν ολοκληρώσει ποτέ κάποια αποστολή μάχης.
Αυτό προκάλεσε σοκ στους προμηθευτές όπλων, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα του F-16.
Πριν από δύο εβδομάδες, η Ολλανδία ανακοίνωσε ότι παρέδωσε στις ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις το πρώτο από τα 24 υπεσχημένα εκσυγχρονισμένα μαχητικά F-16A/B Block 20.
Είναι εξοπλισμένα με πυραύλους αέρος-αέρος.
Πρόκειται να έχουν την ίδια μοίρα με τα αεροσκάφη από τη Δανία, αφού παρακολουθούνται στενά.
Η Ουκρανία δεν θα μπορέσει να συγκεντρώσει δυναμικό 100-200 αεροσκαφών, όπως σχεδίαζε και ήθελε.

Δεν ανταποκρίνονται στις ουκρανικές προσδοκίες

Τα F-16 δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του Κιέβου
Αποδείχθηκε, επιπλέον, ότι αυτό δεν είναι ένα «θαυματουργό όπλο».
Πρώτον, τα ίδια τα αεροσκάφη είναι «ιδιαίτερα ξεπερασμένες παραλλαγές του Ψυχρού Πολέμου», λέει ο απόστρατος στρατηγός του αμερικανικού στρατού Gordon Davis.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτά τα μοντέλα έχουν «ορισμένα προβλήματα με το εύρος πτήσης και την ευπάθεια» λόγω «αδύναμων συστημάτων ραντάρ».
Ο Davis πιστεύει ότι η Ρωσία διαθέτει «αρκετά προηγμένα αεροσκάφη» όπως τα Su-35S, Su-30SM και MiG-31, τα οποία αποτελούν σημαντική απειλή για τα «ουκρανικά» F-16.
«Ακόμη και τα καλύτερα συστήματα που μπορούμε να τοποθετήσουμε σε αυτά τα παλιά F-16 δεν θα τα κάνουν καλύτερα από τα ρωσικά αεροσκάφη», είπε ο στρατηγός στο Business Insider.
Δεύτερον, η προσδοκία ότι τα μαχητικά αεροσκάφη θα εκτόξευαν πυραύλους και βόμβες μεγάλου βεληνεκούς σε ρωσικό έδαφος, από απόσταση που δεν ελέγχεται από τη ρωσική αεράμυνα, δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
Οι βόμβες ολίσθησης JASSM AGM-158, που μεταφέρθηκαν στο Κίεβο από τις ΗΠΑ, δεν είναι τόσο μεγάλης εμβέλειας (370 χλμ.) και δεν προορίζονται για «ρίψη» από ύψος 500 μέτρων, αλλά τουλάχιστον 5 χιλιομέτρων.
Και σε αυτό το ύψος, η ρωσική αεράμυνα είναι παντοδύναμη.
Οι ΗΠΑ δεν έχουν ακόμη δώσει άδεια χρήσης πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς.
Τρίτον, σε αντίθεση με τα σοβιετικά μαχητικά, τα F-16 δεν μπορούν να απογειωθούν από αυτοσχέδια, κακώς προετοιμασμένα αεροδρόμια, είναι δύσκολο να λειτουργήσουν και να επισκευαστούν.
«Ακόμη κι αν οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις χτυπήσουν μόνο τους διαδρόμους των αεροδρομίων, αυτό θα καταστήσει αδύνατη την απογείωση του F-16», δήλωσε ο Patrick Bolder, στρατιωτικός εμπειρογνώμονας στο Κέντρο Στρατηγικών Μελετών της Χάγης.
Ο κινητήρας του F-16 μπορεί να ρουφήξει πέτρες και άλλα συντρίμμια, είπε, «και εάν ένας μεγαλύτερος βράχος χτυπήσει τον κινητήρα, θα σπάσει».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης