To Ρωσικό Su-34 καταρρίφθηκε από Patriot ενώ έριχνε βόμβες ολίσθησης
Το διαδίκτυο βοά για το τι συνέβη σε ένα Ρωσικό Su-34 το οποίο δεν έπεσε τελικά από τεχνική βλάβη αλλά όλες οι ενδείξεις δείχνουν πύραυλο από σύστημα Patriot και όχι F-16 που είναι fake news.
Τα γεγονότα
Ένας Ρώσος blogger ισχυρίστηκε ότι ένα ουκρανικό F-16 κατέρριψε ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος Su-34 στις 12 Οκτωβρίου 2024.
Το πλήρωμα του Su-34 σκοτώθηκε, αλλά άλλος blogger ισχυρίστηκε ότι αυτή η απώλεια δεν σχετιζόταν με την ουκρανική δραστηριότητα, και άλλοι υπέθεσαν ότι το Su-34 θα μπορούσε να είχε συντριβεί ως αποτέλεσμα τεχνικής δυσλειτουργίας ή ανθρώπινου λάθους.
Στελέχη της ρωσικής Ομάδας Δυνάμεων «Dnepr», ισχυρίστηκε ότι ένα ουκρανικό μαχητικό αεροσκάφος F-16 πιθανώς κατέρριψε το ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος Su-34 ενώ έριχνε βόμβες ολίσθησης FAB με ενοποιημένες μονάδες σχεδιασμού και διόρθωσης (UMPC) σε απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων από την πρώτη γραμμή ωστόσο αυτό αποδείχθηκε ότι δεν είναι αληθές.
Su-34
Τι θα μπορούσε να κρύβεται πίσω από την απώλεια του ρωσικού Su-34 και των πιλότων του;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτα με αναφορές ότι ένα Su-34 των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων (RuAF) χάθηκε από τη δράση των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων.
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δεν έχει κάνει καμία επίσημη δήλωση σχετικά με την υποτιθέμενη απώλεια του Su-34 και το Υπουργείο Άμυνας της Ουκρανίας δεν έχει σχολιάσει.
Τι αποκαλύπτει το Forbes
Το Forbes δημοσίευσε μια έκθεση που συγκεντρώνει όλους τους ισχυρισμούς σχετικά με το υποτιθέμενο περιστατικό.
Το RuAF Su-34 καταρρίφθηκε περίπου 50 χιλιόμετρα (30 μίλια) από τις γραμμές του μετώπου.
Ένα αμερικανικής κατασκευής F-16 Fighting Falcon κατέρριψε το ρωσικό μαχητικό-βομβαρδιστικό αλλά αυτό δεν ισχύει...
Στο παρελθόν, το κανάλι FighterBomber παρείχε καλές πληροφορίες, αλλά η ανάρτηση δεν υποδηλώνει συγκεκριμένα ότι το αεροσκάφος ή το πλήρωμά του χάθηκαν από εχθρικές ενέργειες…
Ανάλυση δεδομένων
Αν υποθέσουμε ότι υπήρξε απώλεια του αεροσκάφους και του πληρώματος του, πόσο πιθανό είναι η απώλεια να αποδόθηκε στον ουκρανικό στρατό;
Ας ξεκινήσουμε με την αναφερόμενη θέση του αεροσκάφους – περίπου 50 χιλιόμετρα από τις γραμμές του μετώπου.
Αυτή θα ήταν περίπου η απόσταση για ένα Su-34 από την πρώτη γραμμή κατά την απελευθέρωση βομβών ολίσθησης με εξοπλισμό UMPK σε στόχους πίσω από την ουκρανική πρώτη γραμμή.
Αυτός θα ήταν επίσης ο χρόνος και η απόσταση που το Su-34 θα ήταν πιο ευάλωτο - πετώντας πάνω από 6 χιλιόμετρα υψόμετρο, σαφώς ορατό σε όλα τα ραντάρ και με χαμηλή ταχύτητα μετά από μια ανάβαση ζουμ.
Οι βόμβες ολίσθησης με εξοπλισμό UMPK φέρεται να έχουν βεληνεκές περίπου 70 χιλιόμετρα, επομένως είναι πιθανό τα μαχητικά Su-34 να τις απελευθερώσουν περίπου 50 χιλιόμετρα από την πρώτη γραμμή.
Στο σημείο της απελευθέρωσης της βόμβας UMPK, ένα Su-34 θα ήταν πολύ ευάλωτο είτε σε ένα σύστημα Patriot MIM-104 είτε σε F-16 AIM-120 AMRAAM (Advanced Medium-Range Air-to- πύραυλος αέρα).
Η απώλεια του πληρώματος, εάν αληθεύει, θα υποδηλώνει ότι το Su-34 χτυπήθηκε στην περιοχή του πιλοτηρίου, πράγμα που σημαίνει ότι το Su-34 κινούνταν προς τη γενική κατεύθυνση της πλατφόρμας εκτόξευσης πυραύλων του αντιπάλου.
Με άλλα λόγια, όλοι οι ισχυρισμοί που διατυπώνονται φαίνονται λογικοί, υποδηλώνοντας ότι εάν όντως χάθηκε ένα Su-34, πιθανότατα οφειλόταν σε αντίπαλη ενέργεια.
Πιθανότερο το Patriot
Όσον αφορά την αντίπαλη πλατφόρμα που είναι υπεύθυνη για την κατάρριψη, η αναφορά για το F-16 δεν είναι τόσο ισχυρή όσο η περίπτωση του Patriot PAC-3.
Η τυπική κεφαλή που τοποθετείται στο AIM-120 είναι η σταδιακή έκρηξη, η οποία λειτουργεί με βάση την αρχή της χρήσης εκρηκτικής γόμωσης για τη δημιουργία μιας καταστροφικής ακτίνας από σκάγια ή θραύσματα.
Αυτή η κεφαλή έχει σχεδιαστεί για να είναι αποτελεσματική έναντι αεροσκαφών, προκαλώντας δομική ζημιά επαρκή για να απενεργοποιήσει ή να καταστρέψει τον στόχο κατά την πρόσκρουση ή την κοντινή απόσταση.
Η πιθανότητα η κεφαλή να προσκρούσει στο πιλοτήριο και να σκοτώσει αμέσως το πλήρωμα είναι μικρή, καθώς η ικανότητα τερματικής καθοδήγησης του ενεργού αναζητητή ραντάρ του πυραύλου AIM-120 είναι απίθανο να είναι αρκετά ακριβής για να προσκρούσει στο πιλοτήριο.
Αντίθετα, το PAC-3 Patriot, που χρησιμοποιεί μια προσέγγιση «ακαριαίο χτύπημα», χρησιμοποιεί έναν πιο ισχυρό ενεργό αναζητητή ραντάρ που τον καθοδηγεί να συγκρουστεί απευθείας με τον στόχο.
Η προσέγγιση αυτή απαιτεί υψηλή ακρίβεια, την οποία παρέχει το ενεργό ραντάρ αναζήτησης PAC-3.
Το PAC-3 έχει σχεδιαστεί για να χτυπά και να καταστρέφει βαλλιστικούς πυραύλους.
Ένα χτύπημα του PAC-3 στο πιλοτήριο θα σκότωνε το πλήρωμα αμέσως.
Τέλος, είναι πιθανό τα μαχητικά RuAF Su-34 να λειτουργούν υπό την κάλυψη των μαχητικών Su-35, Su-30SM ή MiG-31BM, γεγονός που διασφαλίζει ότι κανένα ουκρανικό μαχητικό δεν βρίσκεται εντός της εμβέλειας εκτόξευσης πυραύλων των βαριά φορτωμένων Su34.
Ενώ ένα χαμηλών πτήσεων μαχητικό της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας μπορεί να πλησιάσει την πρώτη γραμμή, αποφεύγοντας την ανίχνευση ραντάρ εδάφους, είναι απίθανο να αποφύγει τον εντοπισμό από ρωσικά μαχητικά που παρέχουν κορυφαία κάλυψη σε ένα πακέτο κρούσης Su-34.
www.bankingnews.gr
Τα γεγονότα
Ένας Ρώσος blogger ισχυρίστηκε ότι ένα ουκρανικό F-16 κατέρριψε ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος Su-34 στις 12 Οκτωβρίου 2024.
Το πλήρωμα του Su-34 σκοτώθηκε, αλλά άλλος blogger ισχυρίστηκε ότι αυτή η απώλεια δεν σχετιζόταν με την ουκρανική δραστηριότητα, και άλλοι υπέθεσαν ότι το Su-34 θα μπορούσε να είχε συντριβεί ως αποτέλεσμα τεχνικής δυσλειτουργίας ή ανθρώπινου λάθους.
Στελέχη της ρωσικής Ομάδας Δυνάμεων «Dnepr», ισχυρίστηκε ότι ένα ουκρανικό μαχητικό αεροσκάφος F-16 πιθανώς κατέρριψε το ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος Su-34 ενώ έριχνε βόμβες ολίσθησης FAB με ενοποιημένες μονάδες σχεδιασμού και διόρθωσης (UMPC) σε απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων από την πρώτη γραμμή ωστόσο αυτό αποδείχθηκε ότι δεν είναι αληθές.
Su-34
Τι θα μπορούσε να κρύβεται πίσω από την απώλεια του ρωσικού Su-34 και των πιλότων του;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτα με αναφορές ότι ένα Su-34 των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων (RuAF) χάθηκε από τη δράση των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων.
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δεν έχει κάνει καμία επίσημη δήλωση σχετικά με την υποτιθέμενη απώλεια του Su-34 και το Υπουργείο Άμυνας της Ουκρανίας δεν έχει σχολιάσει.
Τι αποκαλύπτει το Forbes
Το Forbes δημοσίευσε μια έκθεση που συγκεντρώνει όλους τους ισχυρισμούς σχετικά με το υποτιθέμενο περιστατικό.
Το RuAF Su-34 καταρρίφθηκε περίπου 50 χιλιόμετρα (30 μίλια) από τις γραμμές του μετώπου.
Ένα αμερικανικής κατασκευής F-16 Fighting Falcon κατέρριψε το ρωσικό μαχητικό-βομβαρδιστικό αλλά αυτό δεν ισχύει...
Στο παρελθόν, το κανάλι FighterBomber παρείχε καλές πληροφορίες, αλλά η ανάρτηση δεν υποδηλώνει συγκεκριμένα ότι το αεροσκάφος ή το πλήρωμά του χάθηκαν από εχθρικές ενέργειες…
Ανάλυση δεδομένων
Αν υποθέσουμε ότι υπήρξε απώλεια του αεροσκάφους και του πληρώματος του, πόσο πιθανό είναι η απώλεια να αποδόθηκε στον ουκρανικό στρατό;
Ας ξεκινήσουμε με την αναφερόμενη θέση του αεροσκάφους – περίπου 50 χιλιόμετρα από τις γραμμές του μετώπου.
Αυτή θα ήταν περίπου η απόσταση για ένα Su-34 από την πρώτη γραμμή κατά την απελευθέρωση βομβών ολίσθησης με εξοπλισμό UMPK σε στόχους πίσω από την ουκρανική πρώτη γραμμή.
Αυτός θα ήταν επίσης ο χρόνος και η απόσταση που το Su-34 θα ήταν πιο ευάλωτο - πετώντας πάνω από 6 χιλιόμετρα υψόμετρο, σαφώς ορατό σε όλα τα ραντάρ και με χαμηλή ταχύτητα μετά από μια ανάβαση ζουμ.
Οι βόμβες ολίσθησης με εξοπλισμό UMPK φέρεται να έχουν βεληνεκές περίπου 70 χιλιόμετρα, επομένως είναι πιθανό τα μαχητικά Su-34 να τις απελευθερώσουν περίπου 50 χιλιόμετρα από την πρώτη γραμμή.
Στο σημείο της απελευθέρωσης της βόμβας UMPK, ένα Su-34 θα ήταν πολύ ευάλωτο είτε σε ένα σύστημα Patriot MIM-104 είτε σε F-16 AIM-120 AMRAAM (Advanced Medium-Range Air-to- πύραυλος αέρα).
Η απώλεια του πληρώματος, εάν αληθεύει, θα υποδηλώνει ότι το Su-34 χτυπήθηκε στην περιοχή του πιλοτηρίου, πράγμα που σημαίνει ότι το Su-34 κινούνταν προς τη γενική κατεύθυνση της πλατφόρμας εκτόξευσης πυραύλων του αντιπάλου.
Με άλλα λόγια, όλοι οι ισχυρισμοί που διατυπώνονται φαίνονται λογικοί, υποδηλώνοντας ότι εάν όντως χάθηκε ένα Su-34, πιθανότατα οφειλόταν σε αντίπαλη ενέργεια.
Πιθανότερο το Patriot
Όσον αφορά την αντίπαλη πλατφόρμα που είναι υπεύθυνη για την κατάρριψη, η αναφορά για το F-16 δεν είναι τόσο ισχυρή όσο η περίπτωση του Patriot PAC-3.
Η τυπική κεφαλή που τοποθετείται στο AIM-120 είναι η σταδιακή έκρηξη, η οποία λειτουργεί με βάση την αρχή της χρήσης εκρηκτικής γόμωσης για τη δημιουργία μιας καταστροφικής ακτίνας από σκάγια ή θραύσματα.
Αυτή η κεφαλή έχει σχεδιαστεί για να είναι αποτελεσματική έναντι αεροσκαφών, προκαλώντας δομική ζημιά επαρκή για να απενεργοποιήσει ή να καταστρέψει τον στόχο κατά την πρόσκρουση ή την κοντινή απόσταση.
Η πιθανότητα η κεφαλή να προσκρούσει στο πιλοτήριο και να σκοτώσει αμέσως το πλήρωμα είναι μικρή, καθώς η ικανότητα τερματικής καθοδήγησης του ενεργού αναζητητή ραντάρ του πυραύλου AIM-120 είναι απίθανο να είναι αρκετά ακριβής για να προσκρούσει στο πιλοτήριο.
Αντίθετα, το PAC-3 Patriot, που χρησιμοποιεί μια προσέγγιση «ακαριαίο χτύπημα», χρησιμοποιεί έναν πιο ισχυρό ενεργό αναζητητή ραντάρ που τον καθοδηγεί να συγκρουστεί απευθείας με τον στόχο.
Η προσέγγιση αυτή απαιτεί υψηλή ακρίβεια, την οποία παρέχει το ενεργό ραντάρ αναζήτησης PAC-3.
Το PAC-3 έχει σχεδιαστεί για να χτυπά και να καταστρέφει βαλλιστικούς πυραύλους.
Ένα χτύπημα του PAC-3 στο πιλοτήριο θα σκότωνε το πλήρωμα αμέσως.
Τέλος, είναι πιθανό τα μαχητικά RuAF Su-34 να λειτουργούν υπό την κάλυψη των μαχητικών Su-35, Su-30SM ή MiG-31BM, γεγονός που διασφαλίζει ότι κανένα ουκρανικό μαχητικό δεν βρίσκεται εντός της εμβέλειας εκτόξευσης πυραύλων των βαριά φορτωμένων Su34.
Ενώ ένα χαμηλών πτήσεων μαχητικό της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας μπορεί να πλησιάσει την πρώτη γραμμή, αποφεύγοντας την ανίχνευση ραντάρ εδάφους, είναι απίθανο να αποφύγει τον εντοπισμό από ρωσικά μαχητικά που παρέχουν κορυφαία κάλυψη σε ένα πακέτο κρούσης Su-34.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών