Η Ινδία καταφεύγει σε μία σύγκριση των δύο αεροσκαφών για να καταλήξει στην κατάλληλη επιλογή αγοράς μαχητικού 5ης γενιάς
Η Ινδία θέλει να αποκτήσει μαχητικό αεροσκάφος stealth πέμπτης γενιάς και εξετάζει δύο επιλογές: το ρωσικό Su-57 και το αμερικανικό F-35.
Η Ινδία αναπτύσσει το δικό της Advanced Medium Combat Aircraft 5ης γενιάς (AMCA).
Ωστόσο, το πρώτο αεροσκάφος δεν θα είναι επιχειρησιακό πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και κινδυνεύει να χάσει την κούρσα με Κίνα – Πακιστάν.
Επί του παρόντος, η Κίνα, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι οι μόνες τρεις χώρες στον κόσμο με επιχειρησιακά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς stealth.
Με το κινεζικό J-35 εκτός λόγω του ανταγωνισμού της Ινδίας με την Κίνα, το ρωσικό Su-57 Felon και το αμερικανικό F-35 Lightning II είναι οι δύο μόνο ρεαλιστικές επιλογές 5ης γενιάς για το Νέο Δελχί.
Οι ΗΠΑ δεν έχουν δηλώσει ρητά ότι είναι ανοιχτές στην πώληση του F-35 στην Ινδία, εν μέρει επειδή χρησιμοποιεί πλήθος στρατιωτικού εξοπλισμού ρωσικής προέλευσης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος αεράμυνας S-400.
Ωστόσο, η Lockheed Martin με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία κατασκευάζει το F-35, παρουσίασε το αεροσκάφος στο Aero India 2023, πυροδοτώντας φήμες ότι μια πώληση μπορεί να μην είναι αδιανόητη.
Crash test
Αντίθετα, η Ρωσία πουλά τα Su-57 στην Ινδία.
Μοιραία η Ινδία καταφεύγει σε μία σύγκριση των δύο αεροσκαφών για να καταλήξει στην κατάλληλη επιλογή.
Το Su-57 είναι ένα δικινητήριο, πολλαπλών ρόλων stealth αεροσκάφος ικανό για εναέρια μάχη και επίγεια ενώ μπορεί να επιτεθεί και σε θαλάσσιο στόχο.
Μπορεί να πετά με μέγιστη ταχύτητα 2 Mach.
Αντίθετα, το F-35 είναι ένα μονοθέσιο, μονοκινητήριο, πολλαπλών ρόλων stealth αεροσκάφος σχεδιασμένο για αεροπορική υπεροχή και αποστολές κρούσης.
Μπορεί να πετάξει με μέγιστη ταχύτητα 1,6 Mach.
Το Su-57 έχει υψηλότερη ταχύτητα από το F-35, αλλά αν αυτό θα μπορούσε να του δώσει ένα ξεχωριστό πλεονέκτημα στη μάχη μπορεί να εξαρτάται από άλλους παράγοντες, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Για παράδειγμα, το stealth του F-35 θεωρείται ανώτερο από αυτό του Su-57 όσον αφορά την αορατότητα δίνοντάς του την ευκαιρία για το πρώτο χτύπημα σε εναέριες μάχες.
Αρκετοί δυτικοί αξιωματούχοι και ειδικοί έχουν αμφισβητήσει τα χαρακτηριστικά stealth του Su-57, υποστηρίζοντας ότι έχει μεγαλύτερη διατομή ραντάρ (RCS).
Δυτικοί εμπειρογνώμονες υπολόγισαν ότι η διατομή ραντάρ (RCS) του Su-57 είναι περίπου 0,5 τετραγωνικά μέτρα, που είναι το ίδιο με ένα τυπικό αεροσκάφος 4ης γενιάς και σίγουρα περισσότερο από τα μαχητικά κλάσης F-35.
Πιο εξελιγμένα του όπλα του Su 57
Ο Adam Daymude, πρώην πιλότος του Ναυτικού των ΗΠΑ, σημείωσε σημαντικές ελλείψεις σχεδιασμού και απόδοσης στο Su-57.
Ενώ το αεροσκάφος διέθετε προηγμένα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως δίδυμους κινητήρες και μικτές ατράκτους, οι δυνατότητές τους stealth είναι αμφισβητήσιμες.
Ωστόσο, πιστεύεται ότι το Su-57 μπορεί να έχει μεγαλύτερη ευελιξία λόγω της ώθησης του.
Ο βετεράνος της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας και αναλυτής της αεροπορίας, ο στρατάρχης Anil Chopra υποστηρίζει ότι το Su – 57 κάνει ελιγμούς μάχης που αψηφούν την αεροδυναμική.
Ένας άλλος ισχυρισμός αφορά στα όπλα του Su-57 που είναι πολύ πιο ποικίλα και εξελιγμένα, συμπεριλαμβανομένων των κατευθυνόμενων εναέριων βομβών και μιας ποικιλίας πυραύλων αέρος-αέρος μικρού, μεσαίου και μεγάλου βεληνεκούς.
Αντίθετα, το F-35 μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο μικρότερο βεληνεκές βομβών και πυραύλων αέρος-αέρος.
Η Ρωσία έχει αναπτύξει διάφορους ειδικούς οπλισμούς που μπορούν να μεταφερθούν σε εσωτερικούς χώρους όπλων.
Οι δύο κύριες θέσεις όπλων του αεροσκάφους μπορούν να φιλοξενήσουν τέσσερις πυραύλους εκτός οπτικού βεληνεκούς (BVR) (R-37M), ενώ οι πλευρικές θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν δύο βλήματα μικρού βεληνεκούς (αναβαθμισμένο R-74).
Υπεροχή του Su 57 στη super – cruise λειτουργία
Το F-35 σχεδιάστηκε κυρίως για αποστολές επίγειας επίθεσης, με λιγότερη έμφαση στην αεροπορική μάχη.
Από την άλλη πλευρά, το Su-57 είναι ένα μαχητικό πολλαπλών ρόλων, ικανό να χειριστεί ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων από την αεροπορική υπεροχή έως τις αποστολές κρούσης, καθιστώντας το πιο ευέλικτο συνολικά.
Ο Billie Flynn, πιλότος περιέγραψε το F-35 ως «διαστημόπλοιο συλλογής δεδομένων με 8,6 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού», το οποίο είναι ο μεγαλύτερος τρόπος αλλαγής παιχνιδιού και επιτρέπει στον πιλότο να πάρει την πιο ορθή απόφαση.
Αυτό, με τη σειρά του, ενισχύει τη θνησιμότητα του F-35 στην αεροπορική μάχη.
«Το F-35 μπορεί να εντοπίσει πρώτα τον εχθρό, να χτυπήσει πρώτο, να γυρίσει και να απομακρυνθεί γρήγορα», εξηγεί ο Flynn.
Ο στρατηγός David Goldfein, πρώην αρχηγός του επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, περιέγραψε κάποτε το F-35 όχι ως ένα παραδοσιακό μαχητικό αλλά ως «έναν υπολογιστή που τυχαίνει να πετάει».
Su-57 και F-35 μπορούν να φτάσουν σε υπερηχητικές ταχύτητες όταν επιχειρούν σε λειτουργία supercruise (χωρίς μετακαυστήρες).
Ωστόσο, τα προβλήματα στο πλαίσιο του αεροσκάφους περιορίζουν τη supercruise λειτουργία του F-35, περιορίζοντας τον χρόνο που μπορεί να διατηρήσει αυτές τις ταχύτητες χωρίς να υποστεί ζημιά.
Το Su-57 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τους κινητήρες Al-41F1, οι οποίοι χρησιμοποιούνται επίσης στο Su-35S, όπως τόνισε ο Chopra
Αντίθετα, το F-35 χρησιμοποιεί τον κινητήρα Pratt & Whitney F135, ο οποίος παρέχει περισσότερη ώθηση και βοηθά στην απόδοση καυσίμου.
www.bankingnews.gr
Η Ινδία αναπτύσσει το δικό της Advanced Medium Combat Aircraft 5ης γενιάς (AMCA).
Ωστόσο, το πρώτο αεροσκάφος δεν θα είναι επιχειρησιακό πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και κινδυνεύει να χάσει την κούρσα με Κίνα – Πακιστάν.
Επί του παρόντος, η Κίνα, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι οι μόνες τρεις χώρες στον κόσμο με επιχειρησιακά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς stealth.
Με το κινεζικό J-35 εκτός λόγω του ανταγωνισμού της Ινδίας με την Κίνα, το ρωσικό Su-57 Felon και το αμερικανικό F-35 Lightning II είναι οι δύο μόνο ρεαλιστικές επιλογές 5ης γενιάς για το Νέο Δελχί.
Οι ΗΠΑ δεν έχουν δηλώσει ρητά ότι είναι ανοιχτές στην πώληση του F-35 στην Ινδία, εν μέρει επειδή χρησιμοποιεί πλήθος στρατιωτικού εξοπλισμού ρωσικής προέλευσης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος αεράμυνας S-400.
Ωστόσο, η Lockheed Martin με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία κατασκευάζει το F-35, παρουσίασε το αεροσκάφος στο Aero India 2023, πυροδοτώντας φήμες ότι μια πώληση μπορεί να μην είναι αδιανόητη.
Crash test
Αντίθετα, η Ρωσία πουλά τα Su-57 στην Ινδία.
Μοιραία η Ινδία καταφεύγει σε μία σύγκριση των δύο αεροσκαφών για να καταλήξει στην κατάλληλη επιλογή.
Το Su-57 είναι ένα δικινητήριο, πολλαπλών ρόλων stealth αεροσκάφος ικανό για εναέρια μάχη και επίγεια ενώ μπορεί να επιτεθεί και σε θαλάσσιο στόχο.
Μπορεί να πετά με μέγιστη ταχύτητα 2 Mach.
Αντίθετα, το F-35 είναι ένα μονοθέσιο, μονοκινητήριο, πολλαπλών ρόλων stealth αεροσκάφος σχεδιασμένο για αεροπορική υπεροχή και αποστολές κρούσης.
Μπορεί να πετάξει με μέγιστη ταχύτητα 1,6 Mach.
Το Su-57 έχει υψηλότερη ταχύτητα από το F-35, αλλά αν αυτό θα μπορούσε να του δώσει ένα ξεχωριστό πλεονέκτημα στη μάχη μπορεί να εξαρτάται από άλλους παράγοντες, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Για παράδειγμα, το stealth του F-35 θεωρείται ανώτερο από αυτό του Su-57 όσον αφορά την αορατότητα δίνοντάς του την ευκαιρία για το πρώτο χτύπημα σε εναέριες μάχες.
Αρκετοί δυτικοί αξιωματούχοι και ειδικοί έχουν αμφισβητήσει τα χαρακτηριστικά stealth του Su-57, υποστηρίζοντας ότι έχει μεγαλύτερη διατομή ραντάρ (RCS).
Δυτικοί εμπειρογνώμονες υπολόγισαν ότι η διατομή ραντάρ (RCS) του Su-57 είναι περίπου 0,5 τετραγωνικά μέτρα, που είναι το ίδιο με ένα τυπικό αεροσκάφος 4ης γενιάς και σίγουρα περισσότερο από τα μαχητικά κλάσης F-35.
Πιο εξελιγμένα του όπλα του Su 57
Ο Adam Daymude, πρώην πιλότος του Ναυτικού των ΗΠΑ, σημείωσε σημαντικές ελλείψεις σχεδιασμού και απόδοσης στο Su-57.
Ενώ το αεροσκάφος διέθετε προηγμένα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως δίδυμους κινητήρες και μικτές ατράκτους, οι δυνατότητές τους stealth είναι αμφισβητήσιμες.
Ωστόσο, πιστεύεται ότι το Su-57 μπορεί να έχει μεγαλύτερη ευελιξία λόγω της ώθησης του.
Ο βετεράνος της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας και αναλυτής της αεροπορίας, ο στρατάρχης Anil Chopra υποστηρίζει ότι το Su – 57 κάνει ελιγμούς μάχης που αψηφούν την αεροδυναμική.
Ένας άλλος ισχυρισμός αφορά στα όπλα του Su-57 που είναι πολύ πιο ποικίλα και εξελιγμένα, συμπεριλαμβανομένων των κατευθυνόμενων εναέριων βομβών και μιας ποικιλίας πυραύλων αέρος-αέρος μικρού, μεσαίου και μεγάλου βεληνεκούς.
Αντίθετα, το F-35 μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο μικρότερο βεληνεκές βομβών και πυραύλων αέρος-αέρος.
Η Ρωσία έχει αναπτύξει διάφορους ειδικούς οπλισμούς που μπορούν να μεταφερθούν σε εσωτερικούς χώρους όπλων.
Οι δύο κύριες θέσεις όπλων του αεροσκάφους μπορούν να φιλοξενήσουν τέσσερις πυραύλους εκτός οπτικού βεληνεκούς (BVR) (R-37M), ενώ οι πλευρικές θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν δύο βλήματα μικρού βεληνεκούς (αναβαθμισμένο R-74).
Υπεροχή του Su 57 στη super – cruise λειτουργία
Το F-35 σχεδιάστηκε κυρίως για αποστολές επίγειας επίθεσης, με λιγότερη έμφαση στην αεροπορική μάχη.
Από την άλλη πλευρά, το Su-57 είναι ένα μαχητικό πολλαπλών ρόλων, ικανό να χειριστεί ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων από την αεροπορική υπεροχή έως τις αποστολές κρούσης, καθιστώντας το πιο ευέλικτο συνολικά.
Ο Billie Flynn, πιλότος περιέγραψε το F-35 ως «διαστημόπλοιο συλλογής δεδομένων με 8,6 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού», το οποίο είναι ο μεγαλύτερος τρόπος αλλαγής παιχνιδιού και επιτρέπει στον πιλότο να πάρει την πιο ορθή απόφαση.
Αυτό, με τη σειρά του, ενισχύει τη θνησιμότητα του F-35 στην αεροπορική μάχη.
«Το F-35 μπορεί να εντοπίσει πρώτα τον εχθρό, να χτυπήσει πρώτο, να γυρίσει και να απομακρυνθεί γρήγορα», εξηγεί ο Flynn.
Ο στρατηγός David Goldfein, πρώην αρχηγός του επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, περιέγραψε κάποτε το F-35 όχι ως ένα παραδοσιακό μαχητικό αλλά ως «έναν υπολογιστή που τυχαίνει να πετάει».
Su-57 και F-35 μπορούν να φτάσουν σε υπερηχητικές ταχύτητες όταν επιχειρούν σε λειτουργία supercruise (χωρίς μετακαυστήρες).
Ωστόσο, τα προβλήματα στο πλαίσιο του αεροσκάφους περιορίζουν τη supercruise λειτουργία του F-35, περιορίζοντας τον χρόνο που μπορεί να διατηρήσει αυτές τις ταχύτητες χωρίς να υποστεί ζημιά.
Το Su-57 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τους κινητήρες Al-41F1, οι οποίοι χρησιμοποιούνται επίσης στο Su-35S, όπως τόνισε ο Chopra
Αντίθετα, το F-35 χρησιμοποιεί τον κινητήρα Pratt & Whitney F135, ο οποίος παρέχει περισσότερη ώθηση και βοηθά στην απόδοση καυσίμου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών