Το Ισπανικό Συμβούλιο Πυρηνικής Ασφάλειας (CSN) ανέφερε την απώλεια ενός εμπορευματοκιβωτίου που περιείχε τέσσερις πηγές ραδιενεργού σεληνίου (Se-75).
Σύμφωνα με το CSN, πιθανότατα συνέβη στο διεθνές αεροδρόμιο Adolfo Suarez Barajas στην ισπανική πρωτεύουσα Μαδρίτη.
Το κοντέινερ με Se-75 έπρεπε να φτάσει στον τερματικό σταθμό φορτίου του αεροδρομίου, αλλά δεν βρέθηκε ποτέ εκεί.
Το CSN σημείωσε ότι οι ραδιενεργές πηγές ήταν κατάλληλα συσκευασμένες καθώς ταξινομούνται στην κατηγορία 2 στην κλίμακα πέντε βαθμών του ΔΟΑΕ. Αυτή η κατηγορία θεωρείται πολύ επικίνδυνη για τον άνθρωπο, αλλά εφόσον βρίσκονται σε ειδικό δοχείο, δεν αποτελούν κίνδυνο.
Όπως γράφει ο τοπικός Τύπος, αυτή τη Δευτέρα ο ιδιοκτήτης του ακινήτου (δεν αναφέρεται το όνομα του ιδιοκτήτη και το όνομα του ακινήτου), στον οποίο απευθύνθηκαν οι πηγές, ενημέρωσε το Συμβούλιο ότι το δέμα, που έπρεπε να παραδοθεί την περασμένη Παρασκευή από την Πράγα, δεν είχε φτάσει.
Μετά από αυτό, το CSN έστειλε μια ομάδα επιθεωρητών στο αεροδρόμιο για να διευκρινίσουν όλες τις συνθήκες του συμβάντος και να αναζητήσουν το κοντέινερ. Διαπίστωσαν πρώτα το γεγονός της άφιξης του πακέτου με Se-75 στο Barajas και στη συνέχεια άρχισαν να επιθεωρούν.
Αργότερα, ισπανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν, επικαλούμενα το Συμβούλιο Πυρηνικής Ασφάλειας της χώρας, ότι τη Δευτέρα στις 20:30 τοπική ώρα, μια ομάδα επιθεώρησης εντόπισε ένα χαμένο εμπορευματοκιβώτιο με τέσσερις πηγές ραδιενεργού σεληνίου στον τερματικό σταθμό εμπορευμάτων του αεροδρομίου Μπαράχας.
Σημειώνεται ότι τόσο η συσκευασία όσο και όλες οι πηγές Se-75 είναι σε άριστη κατάσταση. Ωστόσο, το Συμβούλιο δεν ανέφερε τους λόγους για την απώλεια του εμπορευματοκιβωτίου.
Το ραδιενεργό ισότοπο Se-75 χρησιμοποιείται ως πηγή ακτίνων γάμμα για την ανίχνευση ελαττωμάτων (ένα σύνολο μέτρων και τεχνολογιών για την ανίχνευση ελαττωμάτων σε ένα αντικείμενο χωρίς να το αποσυναρμολογήσετε ή να προκαλέσετε παραμορφώσεις). Το Se-75 χρησιμοποιείται επίσης στην ιατρική, για παράδειγμα.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με το CSN, πιθανότατα συνέβη στο διεθνές αεροδρόμιο Adolfo Suarez Barajas στην ισπανική πρωτεύουσα Μαδρίτη.
Το κοντέινερ με Se-75 έπρεπε να φτάσει στον τερματικό σταθμό φορτίου του αεροδρομίου, αλλά δεν βρέθηκε ποτέ εκεί.
Το CSN σημείωσε ότι οι ραδιενεργές πηγές ήταν κατάλληλα συσκευασμένες καθώς ταξινομούνται στην κατηγορία 2 στην κλίμακα πέντε βαθμών του ΔΟΑΕ. Αυτή η κατηγορία θεωρείται πολύ επικίνδυνη για τον άνθρωπο, αλλά εφόσον βρίσκονται σε ειδικό δοχείο, δεν αποτελούν κίνδυνο.
Όπως γράφει ο τοπικός Τύπος, αυτή τη Δευτέρα ο ιδιοκτήτης του ακινήτου (δεν αναφέρεται το όνομα του ιδιοκτήτη και το όνομα του ακινήτου), στον οποίο απευθύνθηκαν οι πηγές, ενημέρωσε το Συμβούλιο ότι το δέμα, που έπρεπε να παραδοθεί την περασμένη Παρασκευή από την Πράγα, δεν είχε φτάσει.
Μετά από αυτό, το CSN έστειλε μια ομάδα επιθεωρητών στο αεροδρόμιο για να διευκρινίσουν όλες τις συνθήκες του συμβάντος και να αναζητήσουν το κοντέινερ. Διαπίστωσαν πρώτα το γεγονός της άφιξης του πακέτου με Se-75 στο Barajas και στη συνέχεια άρχισαν να επιθεωρούν.
Αργότερα, ισπανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν, επικαλούμενα το Συμβούλιο Πυρηνικής Ασφάλειας της χώρας, ότι τη Δευτέρα στις 20:30 τοπική ώρα, μια ομάδα επιθεώρησης εντόπισε ένα χαμένο εμπορευματοκιβώτιο με τέσσερις πηγές ραδιενεργού σεληνίου στον τερματικό σταθμό εμπορευμάτων του αεροδρομίου Μπαράχας.
Σημειώνεται ότι τόσο η συσκευασία όσο και όλες οι πηγές Se-75 είναι σε άριστη κατάσταση. Ωστόσο, το Συμβούλιο δεν ανέφερε τους λόγους για την απώλεια του εμπορευματοκιβωτίου.
Το ραδιενεργό ισότοπο Se-75 χρησιμοποιείται ως πηγή ακτίνων γάμμα για την ανίχνευση ελαττωμάτων (ένα σύνολο μέτρων και τεχνολογιών για την ανίχνευση ελαττωμάτων σε ένα αντικείμενο χωρίς να το αποσυναρμολογήσετε ή να προκαλέσετε παραμορφώσεις). Το Se-75 χρησιμοποιείται επίσης στην ιατρική, για παράδειγμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών