Καρώ Σημαία

W Series: Ποιος είπε ότι οι γυναίκες δεν ξέρουν να οδηγούν;

W Series: Ποιος είπε ότι οι γυναίκες δεν ξέρουν να οδηγούν;
Μπορεί τα πρωταθλήματα των Formula 1, 2 και 3 να έχουν ξεκινήσει κανονικά τους τελευταίους μήνες, ωστόσο ήρθε η ώρα να σβήσουν τα κόκκινα φώτα και στο πρωτάθλημα του W Series. Λίγοι ήταν αυτοί που πίστευαν σε ένα πρωτάθλημα μόνο για γυναίκες, με στόχο στην σταδιακή άνοδο στην F1, ωστόσο πλέον μοιάζει πιο κοντά από ποτέ...
Όλα έτοιμα πλέον για να ξεκινήσει αυτό το Σαββατοκύριακο (26-27 Ιουνίου) το πρωτάθλημα του W Series, με τη αυλαία να πέφτει στο Grand Prix της Στυρίας, μαζί με τον αγώνα και της Formula 1. Η Τζέιμι Τσάντγουικ της Veloce Racing είναι έτοιμη να υπερασπιστεί τον τίτλο του 2019, καθώς η περσινή σεζόν δεν έλαβε χώρα λόγω της πανδημίας του COVID-19. Στους 8 αγώνες, όλους παράλληλα με το πρωτάθλημα της Formula 1, που θα γίνουν σε Αυστρία (Grand Prix Στυρίας και Αυστρίας), Μεγάλη Βρετανία, Ουγγαρία, Βέλγιο, Ολλανδία, ΗΠΑ και Μεξικό, οι 18 πιλότοι θα παλέψουν για την κορυφή.

Αναλυτικά η λίστα με τις πιλότους του 2021:

Bunder Racing: Σέιμπρ Κουκ και Φαμπιένε Βόλβνεντ

M. Forbes Motorsport: Μπάιτκσε Βίσερ και Άιλα Άγκρεν

Puma W Series Team: Γκόσια Ρντεστ καιι Μάρτα Γκαρθία

Racing X: Άλις Πάουελ και Τζέσικα Χόκινς

Sirin Racing: Μίκι Κογιάμα και Βίκι Πιρία

Veloce Racing: Μπρούνα Τομασέλι και Τζέιμι Τσάντγουικ

Ecurie W: Έμα Κιμιλάινεν και Άμπι Ίτον

Scuderia W: Σάρα Μουρ και Μπελέν Γκαρθία

W Series Academy: Ιρίνα Σιντόρκοβα και Νερέα Μάρτι

Τι πρέπει να ξέρετε για το W Series

Το πρωτάθλημα του W Series έχει υποστηρικτικό χαρακτήρα και έχει ως σκοπό να βοηθήσει τις γυναίκες να φτάσουν τελικά στο πρωτάθλημα της Formula 1. Η τελευταία που το είχε καταφέρει αυτό ήταν η Λίλα Λομπάρντι, είχε καταφέρει συγκεντρώσει μισό βαθμό στο ισπανικό Grand Prix του 1975 και παραμένει μέχρι και σήμερα η μοναδική γυναίκα που έχει κερδίσει βαθμούς στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα μονοθέσια θα είναι στα πρότυπα της Formula 3, το σασί έχει ήδη αναλάβει η Tatuus, ενώ οι κινητήρες, που θα φτάνουν μέχρι και τα 270 χιλιόμετρα την ώρα, θα παρέχονται από την Alfa Romeo.

jamie_chadwick_1.jpg

Το αγωνιστικό διήμερο θα αποτελείται από μία περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών και κατατακτηρίων την Παρασκευή, ενώ ο αγώνας 30 λεπτών θα λαμβάνει χώρα το Σάββατο, μετά από τις κατατακτήριες της Formula 1. Το σύστημα βαθμών θα είναι αντίστοιχο με αυτό της F1, με τη νικήτρια να κερδίζει 25 βαθμούς και τις υπόλοιπες να μοιράζονται αντίστοιχα τους 18-15-12-10-8-6-4-2-1 βαθμούς. Τα χρηματικά έπαθλα του πρωταθλήματος ξεκινούν από τα 7.500 δολάρια για κάθε πιλότο που θα συμμετάσχει, ενώ η πρωταθλήτρια θα λάβει συνολικά 500.00 δολάρια.

Η Τσάντγουικ θα είναι η μοναδική πιλότος που θα υπερασπιστεί τον τίτλο της, καθώς από το 2022 και έπειτα η πρωταθλήτρια της προηγούμενης χρονιάς δεν θα έχει δικαίωμα συμμετοχής στην επόμενη. Επίσης μπορεί να πρόκειται για ένα «αναπτυξιακό» πρόγραμμα της Formula 1, ωστόσο οι ηλικίες ανάμεσα στις πιλότους ποικίλουν. Η μικρότερη είναι η Ιρίνα Σιντόρκοβα της W Series Academy, μόλις 17 ετών, ενώ μεγαλύτερη είναι η Έμα Κιμιλάινεν της Ecurie W, η οποία έχει φτάσει τα 31.

Ανάμεικτες κριτικές από τις προσωπικότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Όταν έγινε γνωστό πως θα ξεκινήσει ένα πρωτάθλημα θα είναι μόνο για γυναίκες, πολλοί έσπευσαν να τονίσουν πως αυτό όχι μόνο δεν θα βελτιώσει την κατάσταση, αλλά θα μειώσει ακόμα περισσότερο το «στάτους» των γυναικών στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Βρετανίδα οδηγός των IndyCar, Πίπα Μαν, είχε γράψει στο Twitter, «Τι λυπητερή μέρα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτοί που το χρηματοδοτούν με την ελπίδα να βοηθήσουν τις γυναίκες οδηγούς, αποφασίζουν να τις μειώσουν, αντί να τις υποστηρίξουν. Είμαι βαθύτατα απογοητευμένη που βλέπω ένα τόσο μεγάλο “πισωγύρισμα” να λαμβάνει χώρα στην εποχή μου».

lombardi_1.jpg

Το ίδιο υποστήριξε και η Βρετανίδα πιλότος και υποστηρικτής της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, Τσάρλι Μάρτιν, τονίζοντας πως, «Αυτό το πρωτάθλημα είναι βασισμένο στον διαχωρισμό». Ακόμα και μία από τις πιο ισχυρές γυναίκες στην ιστορία της Formula 1 και διευθύντρια της Williams, Κλερ Γουίλιαμς, είχε φανεί ιδιαίτερα επιφυλακτική στην αρχή για το συγκεκριμένο πρότζεκτ, ωστόσο στην πορεία φάνηκε να τάσσεται υπέρ του.

Από την άλλη, υπήρξαν κάποιοι οι οποίοι στάθηκαν δίπλα στο εγχείρημα από την πρώτη στιγμή. Ένας από αυτούς ήταν ο αεροδυναμιστής και σχεδιαστής του μονοθεσίου της Red Bull, Έντριαν Νιούι. Ο 62χρονος έχει χαρακτηριστεί ως «οραματιστής» και ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές αυτής της νέας προσπάθειας. Πέραν του Νιούι, θετική ήταν και η αντίδραση του πρώην πιλότου και θρύλου, Ντέιβιντ Κούλθαρντ, ο οποίος ανέλαβε και την μετάδοση των αγώνων από το 2019 και θα βρεθεί στον ίδιο ρόλο και το 2021, μαζί με τον Άλεξ Ζακς.

Τα πρώτα σημάδια «ανόδου» έχουν ήδη φανεί

Στόχος του W Series είναι να βοηθήσουν τις γυναίκες να βρεθούν ένα βήμα πιο κοντά στην Formula 1 και να μειώσουν το οικονομικό χάσμα που υπάρχει, όχι, «να περιμένουν άλλα 40 χρόνια», όπως ήταν το μήνυμα. Η πρώτη που φαίνεται να το καταφέρνει ήταν η Τσάντγουικ, μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος του 2019, με την 23χρονη Αγγλίδα να γίνεται μέλος του αναπτυξιακού προγράμματος οδηγών της Williams.

W_series_19_1.jpg

Πέρα από εκείνη, η Τζέσικα Χόκινς έγινε πιλότος – πρεσβευτής της Aston Martin, ενώ πήρε μέρος στα γυρίσματα της νέα ταινίας του Τζέιμς Μποντ, «No Time to Die» ως οδηγός – κασκαντέρ, όπως και στο live show του «Fast and the Furious». Η Άλις Πάουελ πήρε μέρος στα δοκιμαστικά της Formula E για το 2020, δίχως να κερδίσει μία θέση, ενώ η Βίκι Πιρία, όταν δεν έτρεχε στο πρωτάθλημα, έγινε η πρώτη εκπαιδευτής οδηγών στην Ferrari.

Τελευταία πιλότος που κατάφερε να πλησιάσει στην Formula 1 ήταν η Τατιάνα Καλδερόν, η οποία αγωνίστηκε το 2019 με την Arden στο πρωτάθλημα της Formula 2, χωρίς ωστόσο να σημειώσει ούτε ένα βαθμό. Μέσω του W Series, οι γυναίκες θα έχουν την ευκαιρία όχι μόνο για να φτάσουν εκεί, αλλά να βρεθούν και πάλι στην Formula 1.

Μάριος Αγγελέτος

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης