Γ. Σηφάκης (Εθνική Ασφαλιστική): Οι νέες τάσεις στην ασφαλιστική αγορά - Η αλλαγή στην συμπεριφορά των καταναλωτών

Γ. Σηφάκης (Εθνική Ασφαλιστική): Οι νέες τάσεις στην ασφαλιστική αγορά - Η αλλαγή στην συμπεριφορά των καταναλωτών
Τόσο η πανδημία όσο και οι γενικότερες έντονες κοινωνικοοικονομικές αλλαγές έχουν επιφέρει σημαντικές μεταβολές στον τρόπο σκέψης, επιλογής προϊόντων και συμπεριφοράς των καταναλωτών

Του Γιάννη Σηφάκη *

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην ελληνική Ασφαλιστική Αγορά που ξεκίνησαν σχεδόν πριν από ενάμιση χρόνο, έχουν επιφέρει και θα επιφέρουν σημαντικές μεταβολές στον ασφαλιστικό χάρτη της χώρας μας. Τόσο η Εθνική Ασφαλιστική όσο και οι άλλες εταιρείες του ανταγωνισμού, οργανώνονται με βάση τα νέα δεδομένα και τις μεταβολές που θα ισχύσουν, τόσο στο εσωτερικό και τη δομή των εταιρειών, όσο και στο σύνολο της αγοράς.

Τι δείχνουν οι έρευνες  

Η πανδημία του Covid καθώς επίσης και οι μεταβολές στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη δημιουργούν νέες τάσεις στη ζήτηση ασφαλιστικών προϊόντων, αλλά πολύ περισσότερο αλλάζουν σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών ως προς τη ζήτηση ασφαλιστικών προϊόντων. Πρόσφατες έρευνές παρουσιάζουν μια γενικότερη ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού ως προς τα ασφαλιστικά. Με μια πρώτη ματιά σύμφωνα με τις έρευνες φαίνεται ότι θα υπάρξει σημαντική ζήτηση στον κλάδο υγείας με ευέλικτα προϊόντα που θα ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες άλλα και τα εισοδήματα των καταναλωτών. Παράλληλα παρατηρείται και μια σημαντική στροφή προς επενδυτικά – συνταξιοδοτικά προϊόντα με στόχο στο απώτερο μέλλον μια ποιοτικότερη ζωή κατά την περίοδο της σύνταξης.

Μείωση της κατανάλωσης – Αύξηση της αποταμίευσης

Τόσο η πανδημία όσο και οι γενικότερες έντονες κοινωνικοοικονομικές αλλαγές έχουν επιφέρει σημαντικές μεταβολές στον τρόπο σκέψης, επιλογής προϊόντων και συμπεριφοράς των καταναλωτών. Στην περίπτωση των ασφαλιστικών προϊόντων συνειδητοποιούν ότι θα πρέπει «εκείνοι να αναλάβουν πρωτοβουλία τόσο για την υγεία τους, όσο και για το μελλοντικό τους εισόδημα αλλά και για την περιουσία τους». Ο Covid, τα πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα καθώς και οι οικονομικές εξελίξεις έχουν δημιουργήσει σύμφωνα πάντα με σχετικές έρευνες, 3 βασικές τάσεις συμπεριφοράς των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές ανάλογα με το πώς αξιολογούν τις επιπτώσεις από την πανδημία, τον πόλεμο στην γειτονική μας χώρα, την ακρίβεια, διαμορφώνουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Ανάλογα με την οικονομική τους επιφάνεια, το μορφωτικό επίπεδο καθώς και την ηλικία τους, οι καταναλωτές περιορίζουν ή όχι τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Έτσι, καταναλωτές μεγαλύτερων ηλικιών αποφασίζουν να περιορίσουν δραστικά την κατανάλωση και την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, στα απολύτως απαραίτητα. Βασικό χαρακτηριστικό αυτής της ομάδας καταναλωτών είναι η έμφαση που δίνουν στην εύρεση της καλύτερης τιμής, καθώς και της σχέσης τιμής/ προστιθέμενης αξίας. Ηλικιακές ομάδες άνω των 45 ετών με μεσαία εισοδήματα, σε σημαντικό ποσοστό αποφασίζουν να μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση και να αυξήσουν την αποταμίευση, εκτιμώντας ότι οι συνθήκες δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές για αυτούς στο μέλλον, συνεπώς θέλουν να εξασφαλίσουν ένα σημαντικό απόθεμα χρημάτων.

Πως αντιδρούν οι νεότερες γενιές και οι Millennia’s Generation

Τέλος οι νεότερες ηλικιακά ομάδες 35+ μεσαίας και ανώτερης κοινωνικοοικονομικής τάξης, δηλώνουν ότι συνεχίζουν να καταναλώνουν σε σχετικά ίδιους ρυθμούς, αλλά εδώ ο τρόπος αγοράς έχει αλλάξει σημαντικά, με το e-shopping να αποτελεί σημαντικό κανάλι αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών. Οι νεότερες γενιές Millennials, Generation Y δεδομένου ότι έχουν μεγαλώσει με προσωπικούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και βιντεοπαιχνίδια βρίσκουν πιο ενδιαφέρουσα, λιγότερο time consuming και περισσότερο ευέλικτη την αγορά μέσα από τους υπολογιστές και τα κινητά τους τηλέφωνα, αφού όπως λένε μπορούν να επισκεφθούν σε λίγα μόνο λεπτά περισσότερα από ένα μαγαζιά, να συγκρίνουν προϊόντα και τιμές, να διαβάσουν κριτικές και να αποφασίσουν για την αγορά ή όχι κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας.

* Ο Γιάννης Σηφάκης είναι διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας και Marketing της Εθνικής Ασφαλιστικής

www.bankingnews.gr

Χορηγοί
Αφιερώματος

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης