Τρεις οι επιβεβαιωμένοι νεκροί Έλληνες - Αγνοούμενος και όχι νεκρός ο Γ. Δούλης
(upd) Τη δική του εκδοχή για τα αίτια της ναυτικής τραγωδίας του «Norman Atlantic» δίνει ο πλοίαρχος του πλοίου Argilio Giacomazzi, επιρρίπτοντας ευθύνες τόσο στην ελληνική ακτοφυλακή όσο και στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Corriere della Sera, o Iταλός πλοίαρχος υποστήριξε πως η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκληση για βοήθεια.
Παράλληλα, υπογράμμισε πως η ANEK Lines άναψε το πράσινο «φως» προκειμένου το πλοίο να υπερφορτωθεί τόσο σε επίπεδο επιβατών όσο και οχημάτων.
Την ίδια στιγμή, η ιταλική ακτοφυλακή απέστειλε στις ελληνικές αρχές λίστα με τους 477 διασωθέντες του μοιραίου πλοίου.
Οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί είναι εννέα, ενώ, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών οι διασώστες δεν μπόρεσαν να προσεγγίσουν δυο πτώματα, τα οποία είχαν εντοπίσει.
Ας σημειωθεί πως ο αριθμός των αγνοουμένων ανέρχεται σε 11.
Στη δημοσιότητα το ιστορικό των ενεργειών του Λ.Σ.
Στη δημοσιότητα έδωσε το Λιμενικό Σώμα το ιστορικό των ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης:
-280540/12-14 :Έναντι ώρα μέσω ΥΚΕΑ/112 ιδιώτης ανέφερε ότι είναι επιβάτης εν θέματι πλοίου στο
οποίο έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά και επικρατεί πανικός στο πλοίο. Το πλοίο έχει αποπλεύσει από
Ηγουμενίτσα με προορισμό Ανκόνα και βρίσκεται ανοιχτά της Κέρκυρας. Του συνεστήθη ψυχραιμία
και ότι θα γίνουν απαραίτητες ενέργειες από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ.
-05:42: Τ/Φ επικοινωνία με ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R). Εντολή τους αποκαταστήσει επικοινωνία με πλοίο.
-05:43: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι έλαβε κλήση DSC VHF ΄΄ DISTRESS΄΄ από εν θέματι πλοίο με φύση
κινδύνου εκδήλωση πυρκαγιάς σε στίγμα φ: 40Ο 17΄ Β λ: 019Ο 01΄ Α δηλώνοντας ότι η Ιταλική
πλευρά συνομιλούσε με το πλοίο.
Εδόθη εντολή εκ νέου αποκατάστασης επικοινωνίας και προχωρήσει σε εκπομπή “MAYDAY RELAY”.
Δόθηκε εντολή δέσμευσης πλοίων μέσω εικόνας AIS.
-05:47: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι προσπαθεί να επικοινωνήσει με κινδυνεύον πλοίο αλλά
παρεμβάλει παράκτιος σταθμός Ιταλίας και μιλάει με το κινδυνεύον πλοίο σε άλλη συχνότητα.
Πιθανώς ο παράκτιος είναι του Bari.
-05:49: Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Έχουν ήδη ενημερωθεί σχετικά. Επικοινωνεί με το πλοίο ένας
ιταλικός παράκτιος σταθμός και με βάση στίγμα πλοίου αυτό βρίσκεται εντός Ελληνικού SRR.
Ζητήθηκε από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ να αναλάβει τη διαχείριση περιστατικού το οποίο και έγινε
αποδεκτό. Επιπρόσθετα ενημέρωσαν ότι επί του πλοίου έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά ενώ ζητήθηκε από
το MRCC ROME όπως ο Ιταλικός παράκτιος απελευθερώσει συχνότητα προκειμένου το ΟΛΥΜΠΙΑ
ΡΑΔΙΟ να καταφέρει να αποκαταστήσει επικοινωνία.
-05:50: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R) ακροάστηκε σε VHF CH 16 κλήση MAYDAY του κινδυνέυοντος πλοίου
αιτούμενο άμεση βοήθεια που βρίσκεται σε στίγμα φ: 40Ο 18΄Β και λ: 019Ο 00΄ Α. Επί του πλοίου
επιβαίνουν 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Ταυτόχρονα το κινδυνεύον επικοινωνεί με τον
παράκτιο σταθμό Bari και δυσχεραίνεται η επικοινωνία.
-05:53: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε στο ΕΚΣΕΔ ότι γίνεται προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς με ιδία
μέσα πλοίου η οποία έχει εκδηλωθεί στο γκαράζ από άγνωστη αιτία. 05:58: ΠΛΣ 142 επιχειρεί να αποπλεύσει αλλά καιρικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δυσμενείς.
-06:00: Εκπομπή σήματος MAYDAY RELAY από ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ .
-06:05: Ενημέρωση ΕΚΣΕΔ/ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ. Αίτημα αποστολής εναέριων μέσων. Έκδοση
σχετικού αιτήματος.
-06:06: Μέσω O/R δέσμευση των Μ/V SPIRIT OF PIRAEUS σημ. ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ , M/V PLANA σημ.
ΠΑΝΑΜΑ και M/V STELIOS B σημ. ΜΑΛΤΑΣ.
-06:08: Συνεχείς προσπάθειες επικοινωνίας με κινδυνεύον πλοίο με αρνητικά αποτελέσματα.
-06:12: Εντολή σε Κ.Λ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ όπως μέσω πράκτορα πλοίου μας αναφερθούν Τ/Φ
επικοινωνίας πλοίου και crew και passenger list.
-06:13: Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Πραγματοποιήθηκε σύσταση εκ νέου για απελευθέρωση
συχνοτήτων από ιταλικό παράκτιο προκειμένου αποκαταστήσουμε επικοινωνία με κινδυνεύον το
οποίο ακόμη δεν έχει επιτευχθεί. Ενημερώθηκαν για δέσμευση παραπλεόντων πλοίων. Ανέφεραν ότι
σε επικοινωνία που είχαν με το πλοίο, πλοίαρχος δήλωσε ότι πυρκαγιά είναι υπό έλεγχο.
-06:18: Επικοινωνία με M/V SPIRIT OF PIRAEUS. Απέχει 5 μίλια (20 λεπτά) από κινδυεύον.
-06:20: O/R ανέφερε M/V GENMAR ARGUS σημ. MARSHALL ISL. Βρίσκεται 40ν.μ. από σημείο και
δόθηκε εντολή όπως προσεγγίσει κινδυνεύον.
-06:22: ΓΕΕΘΑ/ΕΘΚΕΠΙΧ ενημέρωσε ότι δεν υφίστανται μονάδες στην περιοχή .
-06:30: M/V SPIRIT OF PIRAEUS ανέφερε ότι σε 10 – 15 λεπτά είναι πλησίον κινδυνεύοντος, έχει
επικοινωνία με αυτό πλοίαρχος του οποίου έχει αιτηθεί εγκατάλειψη. Εδόθη εντολή για προετοιμασία
σωστικών μέσων για παροχή συνδρομής. Στίγμα κινδυνεύοντος φ: 40Ο 20,12΄ Β και λ: 018Ο 58,91΄ Α.
Ένταση ανέμων 25 knots (6bf) και βροχή/χαλάζι.
Μεσολαβούν συνομιλίες και ενέργειες για το περιστατικό
-07:03: Κατέστη εφικτή για πρώτη φορά η Τ/Φ επικοινωνία με κινδυνεύον πλοίο (00393454313968).
Μας γνώρισε ότι έχει καθελκύσει αριστερή λέμβο χωρητικότητας 150 ατόμων. Λόγω της φωτιάς δεν
μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δεξιά. Έχει 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Κατάσταση πυρκαγιάς
πολύ άσχημη. Δεν έχει ρεύμα. Αιτήθηκε συνδρομή εναερίων μέσων.
Για όλα τα ανωτέρω υπάρχουν εγγραφές σε Υπηρεσιακά Ημερολόγια Συμβάντων , ανταλλαγή
επίσημης αλληλογραφίας (έγγραφα – σήματα) καθώς επίσης και επίσημα καταγεγραμμένες συνομιλίες
οι οποίες δύναται να απομαγνητοφωνηθούν κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας.
Αγνοούμενος και όχι νεκρός ο Γ. Δούλης
Στο λιμάνι του Brindisi αναμένεται να φτάσει εντός της ημέρας το πλοίο Norman Atlantic και ενώ παραμένει το αλαλούμ με τον αριθμό των νεκρών και των αγνοούμενων.
Το πλοίο, το οποίο ρυμουλκείται προς την Ιταλία από χθες το απόγευμα, θα ερευνηθεί εξονυχιστικά προκειμένου να δοθούν και απαντήσεις στο κρίσιμο ερώτημα, εάν υπάρχουν στους χώρους του άτομα που μέχρι στιγμής θεωρούνται αγνοούμενοι.
Παράλληλα θα αρχίσει και η έρευνα για τα αίτια της πυρκαγιάς, η οποία φέρεται να άρχισε από τους χώρους του γκαράζ.
Την ίδια στιγμή παραμένει η σύγχυση και το αλαλούμ με την τύχη των επιβατών.
Είναι χαρακτηριστικό πως χθες το βράδυ οι συγγενείς του Γιώργου Δούλη που είχε αρχικά ανακοινωθεί ως νεκρός ενημερώθηκαν από τις Ιταλικές Αρχές πως θεωρείται αγνοούμενος.
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την έντονη δυσφορία αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος που χειρίζονται την υπόθεση καθώς όπως έλεγαν «δεν γίνεται να παίζουν με την αγωνία των συγγενών των αγνοουμένων.
Δεν γίνεται τη μια να λέμε στην οικογένεια ότι ο άνθρωπος τους είναι νεκρός και μετά αγνοούμενος».
Σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές, λόγω λανθασμένης πιστοποίησης, ο Δούλης Γεώργιος δεν είναι θανών, αλλά συγκαταλέγεται στη λίστα επιβατών, για τους οποίους δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση επί του παρόντος».
Κατόπιν της εξέλιξης αυτής, οι επίσημα ταυτοποιημένοι Έλληνες που έχασαν τη ζωή τους στο ναυτικό δυστύχημα είναι δύο και οι Έλληνες αγνοούμενοι δέκα.
«Μην με λέτε ήρωα, θα ήθελα να είχα σώσει όλους τους επιβάτες»
"Θα ήθελα να μπορούσα να είχα σώσει όλους τους επιβάτες", δήλωσε ο καπετάνιος του Norman Atantic Αρτζίλιο Τζιακομάτσι, επιστρέφοντας στο σπίτι του στην πόλη Σα Σπέτσια κοντά στην Γένοβα.
Ο Τζιακομάτσι, στον οποίο έχει κοινοποιηθεί κλήση σε απολογία για εξ αμελείας ανθρωποκτονία, ναυάγιο και τραυματισμό πρόσθεσε:
"Είμαι πολύ κουρασμένος, μην με αποκαλείτε ήρωα, οι φιλοφρονήσεις δεν μου αρέσουν, δεν χρησιμεύουν.
Τώρα έχω ανάγκη από ξεκούραση".
Σημειώνεται ότι τα ιταλικά ΜΜΕ επαινούν τον πλοίαρχο επειδή εγκατέλειψε τελευταίος το πλοίο...
Ο Τζακομάτσι κατέθετε την Τετάρτη επί 5,5 ώρες στις αρχές του Μπάρι και ισχυρίστηκε ότι τηρήθηκαν όλοι οι κανονισμοί πυρασφάλειας του πλοίου.
«Σε πρώτη φάση προχωρήσαμε σε εσωτερικό συναγερμό μεταξύ του πληρώματος, γιατί λόγω του μεγέθους της φωτιάς, δεν θέλαμε να προκαλέσουμε πανικό στους επιβάτες. Αργότερα, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, σημάναμε συναγερμό» υποστήριξε ο Τζακομάτσι, απαντώντας και στις καταγγελίες διασωθέντων ότι το πλήρωμα του μοιραίου σκάφους καθυστέρησε να ενημερώσει τους επιβάτες.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Corriere della Sera, o Iταλός πλοίαρχος υποστήριξε πως η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκληση για βοήθεια.
Παράλληλα, υπογράμμισε πως η ANEK Lines άναψε το πράσινο «φως» προκειμένου το πλοίο να υπερφορτωθεί τόσο σε επίπεδο επιβατών όσο και οχημάτων.
Την ίδια στιγμή, η ιταλική ακτοφυλακή απέστειλε στις ελληνικές αρχές λίστα με τους 477 διασωθέντες του μοιραίου πλοίου.
Οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί είναι εννέα, ενώ, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών οι διασώστες δεν μπόρεσαν να προσεγγίσουν δυο πτώματα, τα οποία είχαν εντοπίσει.
Ας σημειωθεί πως ο αριθμός των αγνοουμένων ανέρχεται σε 11.
Στη δημοσιότητα το ιστορικό των ενεργειών του Λ.Σ.
Στη δημοσιότητα έδωσε το Λιμενικό Σώμα το ιστορικό των ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης:
-280540/12-14 :Έναντι ώρα μέσω ΥΚΕΑ/112 ιδιώτης ανέφερε ότι είναι επιβάτης εν θέματι πλοίου στο
οποίο έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά και επικρατεί πανικός στο πλοίο. Το πλοίο έχει αποπλεύσει από
Ηγουμενίτσα με προορισμό Ανκόνα και βρίσκεται ανοιχτά της Κέρκυρας. Του συνεστήθη ψυχραιμία
και ότι θα γίνουν απαραίτητες ενέργειες από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ.
-05:42: Τ/Φ επικοινωνία με ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R). Εντολή τους αποκαταστήσει επικοινωνία με πλοίο.
-05:43: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι έλαβε κλήση DSC VHF ΄΄ DISTRESS΄΄ από εν θέματι πλοίο με φύση
κινδύνου εκδήλωση πυρκαγιάς σε στίγμα φ: 40Ο 17΄ Β λ: 019Ο 01΄ Α δηλώνοντας ότι η Ιταλική
πλευρά συνομιλούσε με το πλοίο.
Εδόθη εντολή εκ νέου αποκατάστασης επικοινωνίας και προχωρήσει σε εκπομπή “MAYDAY RELAY”.
Δόθηκε εντολή δέσμευσης πλοίων μέσω εικόνας AIS.
-05:47: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι προσπαθεί να επικοινωνήσει με κινδυνεύον πλοίο αλλά
παρεμβάλει παράκτιος σταθμός Ιταλίας και μιλάει με το κινδυνεύον πλοίο σε άλλη συχνότητα.
Πιθανώς ο παράκτιος είναι του Bari.
-05:49: Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Έχουν ήδη ενημερωθεί σχετικά. Επικοινωνεί με το πλοίο ένας
ιταλικός παράκτιος σταθμός και με βάση στίγμα πλοίου αυτό βρίσκεται εντός Ελληνικού SRR.
Ζητήθηκε από το ΕΚΣΕΔ/ΠΕΙΡΑΙΑ να αναλάβει τη διαχείριση περιστατικού το οποίο και έγινε
αποδεκτό. Επιπρόσθετα ενημέρωσαν ότι επί του πλοίου έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά ενώ ζητήθηκε από
το MRCC ROME όπως ο Ιταλικός παράκτιος απελευθερώσει συχνότητα προκειμένου το ΟΛΥΜΠΙΑ
ΡΑΔΙΟ να καταφέρει να αποκαταστήσει επικοινωνία.
-05:50: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ (O/R) ακροάστηκε σε VHF CH 16 κλήση MAYDAY του κινδυνέυοντος πλοίου
αιτούμενο άμεση βοήθεια που βρίσκεται σε στίγμα φ: 40Ο 18΄Β και λ: 019Ο 00΄ Α. Επί του πλοίου
επιβαίνουν 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Ταυτόχρονα το κινδυνεύον επικοινωνεί με τον
παράκτιο σταθμό Bari και δυσχεραίνεται η επικοινωνία.
-05:53: ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε στο ΕΚΣΕΔ ότι γίνεται προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς με ιδία
μέσα πλοίου η οποία έχει εκδηλωθεί στο γκαράζ από άγνωστη αιτία. 05:58: ΠΛΣ 142 επιχειρεί να αποπλεύσει αλλά καιρικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δυσμενείς.
-06:00: Εκπομπή σήματος MAYDAY RELAY από ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ .
-06:05: Ενημέρωση ΕΚΣΕΔ/ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ. Αίτημα αποστολής εναέριων μέσων. Έκδοση
σχετικού αιτήματος.
-06:06: Μέσω O/R δέσμευση των Μ/V SPIRIT OF PIRAEUS σημ. ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ , M/V PLANA σημ.
ΠΑΝΑΜΑ και M/V STELIOS B σημ. ΜΑΛΤΑΣ.
-06:08: Συνεχείς προσπάθειες επικοινωνίας με κινδυνεύον πλοίο με αρνητικά αποτελέσματα.
-06:12: Εντολή σε Κ.Λ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ όπως μέσω πράκτορα πλοίου μας αναφερθούν Τ/Φ
επικοινωνίας πλοίου και crew και passenger list.
-06:13: Τ/Φ επικοινωνία με MRCC ROME. Πραγματοποιήθηκε σύσταση εκ νέου για απελευθέρωση
συχνοτήτων από ιταλικό παράκτιο προκειμένου αποκαταστήσουμε επικοινωνία με κινδυνεύον το
οποίο ακόμη δεν έχει επιτευχθεί. Ενημερώθηκαν για δέσμευση παραπλεόντων πλοίων. Ανέφεραν ότι
σε επικοινωνία που είχαν με το πλοίο, πλοίαρχος δήλωσε ότι πυρκαγιά είναι υπό έλεγχο.
-06:18: Επικοινωνία με M/V SPIRIT OF PIRAEUS. Απέχει 5 μίλια (20 λεπτά) από κινδυεύον.
-06:20: O/R ανέφερε M/V GENMAR ARGUS σημ. MARSHALL ISL. Βρίσκεται 40ν.μ. από σημείο και
δόθηκε εντολή όπως προσεγγίσει κινδυνεύον.
-06:22: ΓΕΕΘΑ/ΕΘΚΕΠΙΧ ενημέρωσε ότι δεν υφίστανται μονάδες στην περιοχή .
-06:30: M/V SPIRIT OF PIRAEUS ανέφερε ότι σε 10 – 15 λεπτά είναι πλησίον κινδυνεύοντος, έχει
επικοινωνία με αυτό πλοίαρχος του οποίου έχει αιτηθεί εγκατάλειψη. Εδόθη εντολή για προετοιμασία
σωστικών μέσων για παροχή συνδρομής. Στίγμα κινδυνεύοντος φ: 40Ο 20,12΄ Β και λ: 018Ο 58,91΄ Α.
Ένταση ανέμων 25 knots (6bf) και βροχή/χαλάζι.
Μεσολαβούν συνομιλίες και ενέργειες για το περιστατικό
-07:03: Κατέστη εφικτή για πρώτη φορά η Τ/Φ επικοινωνία με κινδυνεύον πλοίο (00393454313968).
Μας γνώρισε ότι έχει καθελκύσει αριστερή λέμβο χωρητικότητας 150 ατόμων. Λόγω της φωτιάς δεν
μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δεξιά. Έχει 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Κατάσταση πυρκαγιάς
πολύ άσχημη. Δεν έχει ρεύμα. Αιτήθηκε συνδρομή εναερίων μέσων.
Για όλα τα ανωτέρω υπάρχουν εγγραφές σε Υπηρεσιακά Ημερολόγια Συμβάντων , ανταλλαγή
επίσημης αλληλογραφίας (έγγραφα – σήματα) καθώς επίσης και επίσημα καταγεγραμμένες συνομιλίες
οι οποίες δύναται να απομαγνητοφωνηθούν κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας.
Αγνοούμενος και όχι νεκρός ο Γ. Δούλης
Στο λιμάνι του Brindisi αναμένεται να φτάσει εντός της ημέρας το πλοίο Norman Atlantic και ενώ παραμένει το αλαλούμ με τον αριθμό των νεκρών και των αγνοούμενων.
Το πλοίο, το οποίο ρυμουλκείται προς την Ιταλία από χθες το απόγευμα, θα ερευνηθεί εξονυχιστικά προκειμένου να δοθούν και απαντήσεις στο κρίσιμο ερώτημα, εάν υπάρχουν στους χώρους του άτομα που μέχρι στιγμής θεωρούνται αγνοούμενοι.
Παράλληλα θα αρχίσει και η έρευνα για τα αίτια της πυρκαγιάς, η οποία φέρεται να άρχισε από τους χώρους του γκαράζ.
Την ίδια στιγμή παραμένει η σύγχυση και το αλαλούμ με την τύχη των επιβατών.
Είναι χαρακτηριστικό πως χθες το βράδυ οι συγγενείς του Γιώργου Δούλη που είχε αρχικά ανακοινωθεί ως νεκρός ενημερώθηκαν από τις Ιταλικές Αρχές πως θεωρείται αγνοούμενος.
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την έντονη δυσφορία αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος που χειρίζονται την υπόθεση καθώς όπως έλεγαν «δεν γίνεται να παίζουν με την αγωνία των συγγενών των αγνοουμένων.
Δεν γίνεται τη μια να λέμε στην οικογένεια ότι ο άνθρωπος τους είναι νεκρός και μετά αγνοούμενος».
Σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές, λόγω λανθασμένης πιστοποίησης, ο Δούλης Γεώργιος δεν είναι θανών, αλλά συγκαταλέγεται στη λίστα επιβατών, για τους οποίους δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση επί του παρόντος».
Κατόπιν της εξέλιξης αυτής, οι επίσημα ταυτοποιημένοι Έλληνες που έχασαν τη ζωή τους στο ναυτικό δυστύχημα είναι δύο και οι Έλληνες αγνοούμενοι δέκα.
«Μην με λέτε ήρωα, θα ήθελα να είχα σώσει όλους τους επιβάτες»
"Θα ήθελα να μπορούσα να είχα σώσει όλους τους επιβάτες", δήλωσε ο καπετάνιος του Norman Atantic Αρτζίλιο Τζιακομάτσι, επιστρέφοντας στο σπίτι του στην πόλη Σα Σπέτσια κοντά στην Γένοβα.
Ο Τζιακομάτσι, στον οποίο έχει κοινοποιηθεί κλήση σε απολογία για εξ αμελείας ανθρωποκτονία, ναυάγιο και τραυματισμό πρόσθεσε:
"Είμαι πολύ κουρασμένος, μην με αποκαλείτε ήρωα, οι φιλοφρονήσεις δεν μου αρέσουν, δεν χρησιμεύουν.
Τώρα έχω ανάγκη από ξεκούραση".
Σημειώνεται ότι τα ιταλικά ΜΜΕ επαινούν τον πλοίαρχο επειδή εγκατέλειψε τελευταίος το πλοίο...
Ο Τζακομάτσι κατέθετε την Τετάρτη επί 5,5 ώρες στις αρχές του Μπάρι και ισχυρίστηκε ότι τηρήθηκαν όλοι οι κανονισμοί πυρασφάλειας του πλοίου.
«Σε πρώτη φάση προχωρήσαμε σε εσωτερικό συναγερμό μεταξύ του πληρώματος, γιατί λόγω του μεγέθους της φωτιάς, δεν θέλαμε να προκαλέσουμε πανικό στους επιβάτες. Αργότερα, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, σημάναμε συναγερμό» υποστήριξε ο Τζακομάτσι, απαντώντας και στις καταγγελίες διασωθέντων ότι το πλήρωμα του μοιραίου σκάφους καθυστέρησε να ενημερώσει τους επιβάτες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών