Τελευταία Νέα
Κοινωνία

«Πρεμιέρα» για τις χειμερινές εκπτώσεις αύριο, 12/1

«Πρεμιέρα» για τις χειμερινές εκπτώσεις αύριο, 12/1
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Φθηνότερες αγορές θα μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές από αύριο, Δευτέρα 12 Ιανουαρίου, καθώς ξεκινά η χειμερινή εκπτωτική περίοδος που θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2015.
Από την πρώτη κιόλας ημέρα οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές αναμένεται να δουν ελκυστικά ποσοστά έκπτωσης, που θα φτάνουν στο 50% και 70%, ενώ θα πρέπει να έχουν  και τα μάτια τους… δεκατέσσερα, προκειμένου να κάνουν πραγματικά συμφέρουσες αγορές.
Ζητούμενο για τον εμπορικό κόσμο αποτελεί η αναθέρμανση τόσο της κίνησης στην αγορά, όσο και του τζίρου των καταστημάτων τους.
Άλλωστε, μετά την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης που σημειώθηκε την περίοδο των εορτών, αφού όπως σημείωσε η πλειοψηφία των ιδιοκτητών εμπορικών επιχειρήσεων υπήρχε αρκετός κόσμος στους εμπορικούς δρόμους κυρίως για βόλτα και όχι για αγορές, οι προσδοκίες για βελτίωση του κλίματος στρέφεται πλέον στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, ήδη η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) προτρέπει τους καταναλωτές να «ξεχάσουν» όσο αυτό είναι εφικτό τις εκλογές και να εκμεταλλευτούν τις πολλές ευκαιρίες που υπάρχουν, κάνοντας φθηνές και «έξυπνες» αγορές.
Δελεαστικό θα είναι και το γεγονός ότι τα καταστήματα, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, θα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015, με προτεινόμενο, από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, ωράριο 11:00 - 18:00.
Περί εκπτώσεων…
Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, το οποίο δεν έχει τροποποιηθεί από το νέο Κώδικα Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες κλπ (ΥΑ 56885/10-11-2014), οι χειμερινές εκπτώσεις του έτους 2015 θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου και θα λήξουν το Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015.
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Πάντως, κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους καταστηματάρχες, καθώς οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.
Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ, ενώ εάν επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Στην περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.
Συμβουλές
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για τις χειμερινές εκπτώσεις, σπεύδει να τους υπενθυμίζει η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, τονίζοντας πως οι επικείμενες εκπτώσεις έχουν ιδιαίτερη σημασία για χιλιάδες επιχειρήσεις που περιμένουν αναθέρμανση της κίνησης, έτσι ώστε να αποφύγουν τις δυσμενείς παρενέργειες της αναδουλειάς, ενώ από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν όσο αυτό είναι οικονομικά δυνατόν, τις πλέον συμφέρουσες τιμές των ειδών αυτών που πραγματικά έχουν ανάγκη.
Σύμφωνα με την Ένωση, είναι βέβαιο ότι οι έμποροι θα προσπαθήσουν να δελεάσουν τους καταναλωτές με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, έτσι ώστε να αναστρέψουν έστω και προσωρινά το υποτονικό κλίμα της αγοράς.
Παρ' όλες αυτές τις συνθήκες η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας. συμβουλεύει τους καταναλωτές, εν όψει των εκπτώσεων τα ακόλουθα:
- Να ιεραρχήσουν τις αγορές τους με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού
- Να κάνουν επισταμένη σύγκριση τιμών και ποιότητας.
ιδιαίτερα πριν από την έναρξη των εκπτώσεων για να διαπιστώνουν εάν από την έναρξή τους εμπεριέχουν έκπτωση.
- Να καταρτίσουν λίστα με τα απαραίτητα είδη
- Να διαχωρίσουν το θέλω από το χρειάζομαι
- Να μην αγοράζουν βεβιασμένα, γιατί κερδισμένοι καταναλωτές θα είναι αυτοί που η αγοραστική τους συμπεριφορά θα είναι πέρα του δέοντος ορθολογική  
-Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, συνεπώς δεν πρέπει να βιαζόμαστε απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξουμε τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό μας
-Να ενημερώνονται για τις αλλαγές των ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων
-Να ζητάνε αποδείξεις, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή
-Να ζητάνε πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζουν με δόσεις
-Nα καταγγέλλουν οτιδήποτε  «στραβό»  πέφτει στην αντίληψή τους  στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για παραπλανητικές - πλασματικές εκπτώσεις.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης