Η σύνδεση μισθού – ατομικής επίδοσης θα ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου του 2018
Διατάξεις που αφορούν το νέο μισθολόγιο στο δημόσιο τομέα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο με τίτλο «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων», που κατατέθηκε στην Βουλή.
Όπως αναφέρεται, το νέο σύστημα αμοιβών υπόκεινται στις αρχές τη δημοσιονομικής προσαρμογής, της ισότητας και της αξιοκρατίας, της διασφάλισης της μέγιστης απόδοσης των υπαλλήλων για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Μάλιστα, σε αυτό υπάγονται όλοι οι μόνιμοι και δόκιμοι δημόσιοι υπάλληλοι καθώς και οι υπάλληλοι σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο (Υπουργεία, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, κλπ.), ΟΤΑ, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (π χ Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης) , αλλά και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που ανήκουν στο κράτος.
Με τις διατάξεις του άρθρου 7 ορίζεται η έκταση εφαρμογής του νέου μισθολογίου, με το άρθρο 8 προβλέπεται η αποσύνδεση του βαθμού από το μισθολογικό κλιμάκιο του υπαλλήλου, ενώ με το άρθρο 9 το νέο σύστημα αμοιβών προβλέπει τη μισθολογική κατάταξη (Μ.Κ.) των υπαλλήλων σε συγκεκριμένα μισθολογικά κλιμάκια ανάλογα με την κατηγορία εκπαίδευσής του και προβλέπονται 13 Μ.Κ, ανάλογα με την εκπαιδευτική κατηγορία, τα έτη υπηρεσίας, τα αυξημένα τυπικά προσόντα, την κατοχή θέση ευθύνης.
Προβλέπεται ιδιαίτερα προωθημένη μισθολογική κατάταξη για υπαλλήλους με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (4 χρόνια από 2), διδακτορικό (12 χρόνια από 6) ή αποφοίτους της Ενικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (10 χρόνια συν ένα για όσους αποφοίτησαν με άριστα και από 6 συν 1), καθώς επίσης και για τους προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων και Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Συντονιστών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για τους οποίους προβλέπεται προσαύξηση του αντίστοιχου βασικού μισθού κατά 20%.
Επίσης, προβλέπεται η μισθολογική κατάταξη ειδικών κατηγοριών υπαλλήλων, ενώ κρίνεται αναγκαίο υπάλληλοι που δεν κατέχουν τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα να μην κατατάσσονται σε εκπαιδευτική κατηγορία που αντιστοιχεί στα τυπικά τους προσόντα με μία μικρή προώθηση κατά ένα μισθολογικό κλιμάκιο.
Ακόμη, προβλέπεται η ένταξη στις διατάξεις του νέου νόμου της μισθολογικής κατάταξης των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων καθώς και των μετακλητών υπαλλήλων που υπηρετούν στα πολιτικά γραφεία μελών της κυβέρνησης.
Με το άρθρο 11 ορίζεται ο τρόπος και ο χρόνος μισθολογικής εξέλιξης και προβλέπεται η πιο αργή μισθολογική εξέλιξη, δηλαδή ανά 2 έτη, για τους υπαλλήλους χαμηλών τυπικών προσόντων (Δευτεροβάθμιας ή Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) και πιο γρήγορη, δηλαδή ανά 3 έτη, για αυτούς με υψηλά προσόντα (Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης).
Με τις διατάξεις του άρθρου 12 προβλέπεται η σύνδεση των μισθολογικών διατάξεων με αντίστοιχες του νόμους περί αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Ειδικότερα, οι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών, που κατά την αξιολόγηση τους λαμβάνουν άριστη βαθμολογία μπορούν να εξελίσσονται γρηγορότερα στη μισθολογική κλίμακα και σε ποσοστό 5-15% επί του συνόλου των υπαλλήλων, ανάλογα με τις εκάστοτε δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας.
Η σύνδεση μισθού – ατομικής επίδοσης θα ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου του 2018, για να υπάρξει ένα διάστημα δύο ετών για την εφαρμογή του επερχόμενου νόμου περί αξιολόγησης.
Ακόμη, με τις διατάξεις του άρθρου 13 δίνεται ο ορισμός των τακτικών μηνιαίων αποδοχών, που αποτελούνται από το βασικό μισθό, τα επιδόματα και τις παροχές, το επίδομα θέσης ευθύνης που για τους προϊσταμένους διοίκησης προσαυξάνεται κατά 14% μεσοσταθμικά, την αμοιβή ανάλογα με την περιγραφή θέσης καθηκόντων, το επίδομα παραμεθορίων περιοχών (επιπλέον 100 ευρώ), το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και μάλιστα στο νόμο περιλαμβάνεται δέσμευση περί εναρμόνισης με την ευρωπαϊκή νομοθεσία εντός της προθεσμίας που λήγει 31-12-2017, την προσωπική διαφορά.
Ακόμη, στις διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπεται η αποζημίωση για εργασία καθ΄ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου μόνο για την αντιμετώπιση εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για την έκδοση υπουργικών αποφάσεων για τις αποδοχές ειδικών κατηγοριών, προβλέπονται οι αποδοχές υπαλλήλων που αποσπώνται ή μετακινούνται, η διαδικασία επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, θέματα που σχετίζονται με την περικοπή αποδοχών υπαλλήλων σε περιπτώσεις αδικαιολόγητης απουσίας, κ.α.
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρεται, το νέο σύστημα αμοιβών υπόκεινται στις αρχές τη δημοσιονομικής προσαρμογής, της ισότητας και της αξιοκρατίας, της διασφάλισης της μέγιστης απόδοσης των υπαλλήλων για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Μάλιστα, σε αυτό υπάγονται όλοι οι μόνιμοι και δόκιμοι δημόσιοι υπάλληλοι καθώς και οι υπάλληλοι σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο (Υπουργεία, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, κλπ.), ΟΤΑ, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (π χ Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης) , αλλά και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που ανήκουν στο κράτος.
Με τις διατάξεις του άρθρου 7 ορίζεται η έκταση εφαρμογής του νέου μισθολογίου, με το άρθρο 8 προβλέπεται η αποσύνδεση του βαθμού από το μισθολογικό κλιμάκιο του υπαλλήλου, ενώ με το άρθρο 9 το νέο σύστημα αμοιβών προβλέπει τη μισθολογική κατάταξη (Μ.Κ.) των υπαλλήλων σε συγκεκριμένα μισθολογικά κλιμάκια ανάλογα με την κατηγορία εκπαίδευσής του και προβλέπονται 13 Μ.Κ, ανάλογα με την εκπαιδευτική κατηγορία, τα έτη υπηρεσίας, τα αυξημένα τυπικά προσόντα, την κατοχή θέση ευθύνης.
Προβλέπεται ιδιαίτερα προωθημένη μισθολογική κατάταξη για υπαλλήλους με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (4 χρόνια από 2), διδακτορικό (12 χρόνια από 6) ή αποφοίτους της Ενικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (10 χρόνια συν ένα για όσους αποφοίτησαν με άριστα και από 6 συν 1), καθώς επίσης και για τους προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων και Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Συντονιστών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για τους οποίους προβλέπεται προσαύξηση του αντίστοιχου βασικού μισθού κατά 20%.
Επίσης, προβλέπεται η μισθολογική κατάταξη ειδικών κατηγοριών υπαλλήλων, ενώ κρίνεται αναγκαίο υπάλληλοι που δεν κατέχουν τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα να μην κατατάσσονται σε εκπαιδευτική κατηγορία που αντιστοιχεί στα τυπικά τους προσόντα με μία μικρή προώθηση κατά ένα μισθολογικό κλιμάκιο.
Ακόμη, προβλέπεται η ένταξη στις διατάξεις του νέου νόμου της μισθολογικής κατάταξης των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων καθώς και των μετακλητών υπαλλήλων που υπηρετούν στα πολιτικά γραφεία μελών της κυβέρνησης.
Με το άρθρο 11 ορίζεται ο τρόπος και ο χρόνος μισθολογικής εξέλιξης και προβλέπεται η πιο αργή μισθολογική εξέλιξη, δηλαδή ανά 2 έτη, για τους υπαλλήλους χαμηλών τυπικών προσόντων (Δευτεροβάθμιας ή Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) και πιο γρήγορη, δηλαδή ανά 3 έτη, για αυτούς με υψηλά προσόντα (Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης).
Με τις διατάξεις του άρθρου 12 προβλέπεται η σύνδεση των μισθολογικών διατάξεων με αντίστοιχες του νόμους περί αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Ειδικότερα, οι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών, που κατά την αξιολόγηση τους λαμβάνουν άριστη βαθμολογία μπορούν να εξελίσσονται γρηγορότερα στη μισθολογική κλίμακα και σε ποσοστό 5-15% επί του συνόλου των υπαλλήλων, ανάλογα με τις εκάστοτε δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας.
Η σύνδεση μισθού – ατομικής επίδοσης θα ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου του 2018, για να υπάρξει ένα διάστημα δύο ετών για την εφαρμογή του επερχόμενου νόμου περί αξιολόγησης.
Ακόμη, με τις διατάξεις του άρθρου 13 δίνεται ο ορισμός των τακτικών μηνιαίων αποδοχών, που αποτελούνται από το βασικό μισθό, τα επιδόματα και τις παροχές, το επίδομα θέσης ευθύνης που για τους προϊσταμένους διοίκησης προσαυξάνεται κατά 14% μεσοσταθμικά, την αμοιβή ανάλογα με την περιγραφή θέσης καθηκόντων, το επίδομα παραμεθορίων περιοχών (επιπλέον 100 ευρώ), το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και μάλιστα στο νόμο περιλαμβάνεται δέσμευση περί εναρμόνισης με την ευρωπαϊκή νομοθεσία εντός της προθεσμίας που λήγει 31-12-2017, την προσωπική διαφορά.
Ακόμη, στις διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπεται η αποζημίωση για εργασία καθ΄ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου μόνο για την αντιμετώπιση εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για την έκδοση υπουργικών αποφάσεων για τις αποδοχές ειδικών κατηγοριών, προβλέπονται οι αποδοχές υπαλλήλων που αποσπώνται ή μετακινούνται, η διαδικασία επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, θέματα που σχετίζονται με την περικοπή αποδοχών υπαλλήλων σε περιπτώσεις αδικαιολόγητης απουσίας, κ.α.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών