Πιστεύω ότι είναι χρόνος ρεκόρ, που δείχνει ότι όταν θέλουμε πραγματικά όλοι οι συντελεστές να κάνουμε κάτι για να εισφέρουμε στην τοπική κοινωνία μπορούμε να το καταφέρουμε
Την παράδοση του λιμανιού της Κω σε χρήση και λειτουργία, ήδη από την Κυριακή 13 Αυγούστου 2017, ανακοίνωσε από το νησί όπου βρίσκεται για την επιθεώρηση της πορείας των αναγκαίων έργων υποδομής μετά τον πρόσφατο σεισμό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Η επισκευή της προβλήτας που είχε υποστεί τις μεγαλύτερες ζημίες από τον σεισμό, που έπληξε το νησί έγινε με διαδικασίες - «εξπρές» και σε χρόνο ρεκόρ, αφού όπως επεσήμανε ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1, οι αναγκαίες μελέτες και οι υπογραφές των απαιτούμενων συμβάσεων έγιναν ταχύτατα και από την εκκίνηση των έργων, το λιμάνι παραδίδεται σε λειτουργία στους πολίτες της Κω, τους τουρίστες και τους επισκέπτες σε διάστημα μόλις 10 ημερών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες για τη συνολική αποκατάσταση του λιμένα, από το Σεπτέμβριο 2017, ενώ τόνισε ότι ήδη έχουν εγκριθεί από το ΠΔΕ κονδύλια της τάξης των 8 εκατομμυρίων ευρώ για τα υπολειπόμενα έργα σε κτιριακές υποδομές και άλλες εγκαταστάσεις.
Πιο αναλυτικά οι δηλώσεις του:
«Είναι γεγονός ότι και η Γενική Γραμματεία Υποδομών και οι υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες έδωσαν πολύ γρήγορα τις εγκρίσεις.
Στις 21 Ιουλίου 2017 έγινε ο σεισμός, μέχρι τις 30 Ιουλίου 2017, που υπογράφηκε η σύμβαση, είχαμε εγκρίσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, από την Εναλίων Αρχαιοτήτων, από το Υπουργείο Οικονομίας, από την Αποκεντρωμένη.
Ήταν ένας αγώνας δρόμου.
Πιστεύω ότι τα καταφέραμε.
30 Ιουλίου 2017 υπογράφηκε η σύμβαση, έγινε διαγωνισμός κανονικά με το νέο πλαίσιο, με το νέο νόμο, που ψηφίστηκε το 2016 και σε 10 ημέρες παραδόθηκε το λιμάνι, ώστε να γυρίσει το νησί στους κανονικούς ρυθμούς του.
Δεν θυμίζει πλέον τίποτα ότι έγινε τέτοιος σεισμός στο νησί.
Προφανώς ακολουθούν κι άλλες εργασίες, που πρέπει να γίνουν όμως με πολύ μεγαλύτερη μελετητική επιμέλεια. Η μελέτη θα ανατεθεί τον Σεπτέμβρη 2017.
Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί και έχει εγκριθεί ένα ποσό 8 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, για να γίνουν οι κτιριακές εγκαταστάσεις, που έχουν υποστεί βλάβες στο λιμάνι κι ότι άλλο χρειάζεται».
Σε ερώτηση που του έγινε για το σχεδιασμό άλλων εργασιών, απάντησε:
«Πιστεύω ότι είναι χρόνος ρεκόρ, που δείχνει ότι όταν θέλουμε πραγματικά όλοι οι συντελεστές να κάνουμε κάτι για να εισφέρουμε στην τοπική κοινωνία μπορούμε να το καταφέρουμε, αλλά η έλλειψη των υποδομών στην νησιωτική χώρα και ειδικότερα στην χώρα δεν είναι λόγω του σεισμού και των βλαβών.
Είναι γενικότερο θέμα, που πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ως λαός, σε μια άλλη βάση, όχι τυχαία και όχι χωρίς ιεράρχηση και χωρίς μελέτη, για να μην πληρώνει ο ελληνικός λαός περισσότερα από αυτά που πρέπει σε κάθε έργο υποδομής.
Από αύριο το απόγευμα η Κως τουλάχιστον επανέρχεται κανονικά με τις λιμενικές εγκαταστάσεις που είχε, να λειτουργεί, να μπορούν να δένουν τα μεγάλα πλοία μέσα στην πόλη και να συνεχίσουμε», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
www.bankingnews.gr
Η επισκευή της προβλήτας που είχε υποστεί τις μεγαλύτερες ζημίες από τον σεισμό, που έπληξε το νησί έγινε με διαδικασίες - «εξπρές» και σε χρόνο ρεκόρ, αφού όπως επεσήμανε ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1, οι αναγκαίες μελέτες και οι υπογραφές των απαιτούμενων συμβάσεων έγιναν ταχύτατα και από την εκκίνηση των έργων, το λιμάνι παραδίδεται σε λειτουργία στους πολίτες της Κω, τους τουρίστες και τους επισκέπτες σε διάστημα μόλις 10 ημερών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες για τη συνολική αποκατάσταση του λιμένα, από το Σεπτέμβριο 2017, ενώ τόνισε ότι ήδη έχουν εγκριθεί από το ΠΔΕ κονδύλια της τάξης των 8 εκατομμυρίων ευρώ για τα υπολειπόμενα έργα σε κτιριακές υποδομές και άλλες εγκαταστάσεις.
Πιο αναλυτικά οι δηλώσεις του:
«Είναι γεγονός ότι και η Γενική Γραμματεία Υποδομών και οι υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες έδωσαν πολύ γρήγορα τις εγκρίσεις.
Στις 21 Ιουλίου 2017 έγινε ο σεισμός, μέχρι τις 30 Ιουλίου 2017, που υπογράφηκε η σύμβαση, είχαμε εγκρίσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, από την Εναλίων Αρχαιοτήτων, από το Υπουργείο Οικονομίας, από την Αποκεντρωμένη.
Ήταν ένας αγώνας δρόμου.
Πιστεύω ότι τα καταφέραμε.
30 Ιουλίου 2017 υπογράφηκε η σύμβαση, έγινε διαγωνισμός κανονικά με το νέο πλαίσιο, με το νέο νόμο, που ψηφίστηκε το 2016 και σε 10 ημέρες παραδόθηκε το λιμάνι, ώστε να γυρίσει το νησί στους κανονικούς ρυθμούς του.
Δεν θυμίζει πλέον τίποτα ότι έγινε τέτοιος σεισμός στο νησί.
Προφανώς ακολουθούν κι άλλες εργασίες, που πρέπει να γίνουν όμως με πολύ μεγαλύτερη μελετητική επιμέλεια. Η μελέτη θα ανατεθεί τον Σεπτέμβρη 2017.
Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί και έχει εγκριθεί ένα ποσό 8 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, για να γίνουν οι κτιριακές εγκαταστάσεις, που έχουν υποστεί βλάβες στο λιμάνι κι ότι άλλο χρειάζεται».
Σε ερώτηση που του έγινε για το σχεδιασμό άλλων εργασιών, απάντησε:
«Πιστεύω ότι είναι χρόνος ρεκόρ, που δείχνει ότι όταν θέλουμε πραγματικά όλοι οι συντελεστές να κάνουμε κάτι για να εισφέρουμε στην τοπική κοινωνία μπορούμε να το καταφέρουμε, αλλά η έλλειψη των υποδομών στην νησιωτική χώρα και ειδικότερα στην χώρα δεν είναι λόγω του σεισμού και των βλαβών.
Είναι γενικότερο θέμα, που πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ως λαός, σε μια άλλη βάση, όχι τυχαία και όχι χωρίς ιεράρχηση και χωρίς μελέτη, για να μην πληρώνει ο ελληνικός λαός περισσότερα από αυτά που πρέπει σε κάθε έργο υποδομής.
Από αύριο το απόγευμα η Κως τουλάχιστον επανέρχεται κανονικά με τις λιμενικές εγκαταστάσεις που είχε, να λειτουργεί, να μπορούν να δένουν τα μεγάλα πλοία μέσα στην πόλη και να συνεχίσουμε», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών