Την παραπομπή τεσσάρων και την απαλλαγή των υπολοίπων 18 από το σύνολο όσων είχαν εμπλακεί στην υπόθεση μεταβίβασης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στη HDW/Ferrostaal, αποφάσισε το Συμβούλιο Εφετών
Την παραπομπή ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων τεσσάρων από τους είκοσι δύο εμπλεκόμενους στην υπόθεση της μεταβίβασης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ENAE) στη γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrostaal, το 2002, αποφάσισε το Συμβούλιο Εφετών.
Με βούλευμα τους οι εφέτες (αριθμός 856/2018) παραπέμπουν σε δίκη για αδικήματα που κατά περίπτωση αφορούν δωροδοκία και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα τους Γεώργιο Κοντάκη, τότε πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων και αντιπρόεδρο στο Δ.Σ. των ναυπηγείων, Αντώνιο Λιβανό ναυπηγό, Hans -Joachim Schmidt συνταξιούχο πρώην στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, και Κωνσταντίνο Εμμανουήλ, δικηγόρο και αδελφό του πρώην γενικού διευθυντή των ναυπηγείων Σωτήρη Εμμανουήλ.
Το Συμβούλιο εξέδωσε απαλλακτική κρίση για τους υπόλοιπους 18 κατηγορούμενους μεταξύ των οποίων οι Ιωάννης Μίχας και Σταύρος Μαρκάτος, πρώην νομάρχης και αντινομάρχης Πειραιά, αντιστοίχως, Ιωάννης Σμπώκος ο πρώην γενικός διευθυντής Εξοπλισμών, Μανούσος Παραγιουδάκης τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ και άλλοι.
Η υπόθεση αφορά στοιχεία των ανακριτών Διαφθοράς Ηλιάνας Ζαμανίκα και Γιώργου Ευαγγέλου στο πλαίσιο της έρευνας τους για την υπόθεση των υποβρυχίων.
Σύμφωνα με το υλικό που είχαν οι δύο δικαστικοί λειτουργοί, το οποίο είχαν διαβιβάσει τον Δεκέμβριο του 2016 στην Εισαγγελία Διαφθοράς, η πώληση της ΕΝΑΕ έγινε χωρίς καμία διαφανή διαγωνιστική διαδικασία, αλλά και κατά παραβίαση των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ιδιωτικοποίηση Εταιρειών που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.
Σύμφωνα με τη δικογραφία η συμφωνία μεταβίβασης στη γερμανική κοινοπραξία υπογράφηκε την ίδια μέρα με εκείνη που αφορούσε την αναβάθμιση υποβρυχίων, τον Μάιο του 2002, και προέβλεπε την καταβολή ποσού 53 εκατομμυρίων ευρώ εκ μέρους της Ferrostaal υπό τη μορφή αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της ΕΝΑΕ. Το ποσό όμως δεν καταβλήθηκε ποτέ στο Δημόσιο.
Για την υπόθεση αυτή, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχε κρίνει ότι η ιδιωτικοποίηση ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο και θεώρησε παράνομη την επιλογή της προσφοράς των Γερμανών.
Με δήλωση του ο πρώην νομάρχης Πειραιά, που εργαζόταν στην ΕΝΑΕ, με αφορμή την απαλλαγή του για την υπόθεση ,αναφέρει μεταξύ άλλων ότι δικαιώθηκε μετά από αγώνα που διήρκησε σειρά ετών.
Στη δήλωση του ο κ. Μίχας τονίζει ότι το Συμβούλιο Εφετών "έκρινε ότι δεν υπάρχουν όχι απλώς επαρκείς αλλά καθόλου ενδείξεις για να στηριχθεί η σε βάρος μου κατηγορία, για μια σειρά από πράξεις που μου απεδίδοντο, όπως και σε άλλους συγκατηγορουμένους μου".
Σύμφωνα με τον πρώην νομάρχη "η προσπάθεια πολιτικών, και όχι μόνον, αντιπάλων μου να με εμπλέξουν - με απώτερο σκοπό την παραπομπή μου - στην πολύκροτη υπόθεση της προμήθειας από την πατρίδα μας γερμανικών υποβρυχίων, εκσυγχρονισμού των ήδη υπαρχόντων και προώθησης των συμφερόντων της Γερμανικής Κοινοπραξίας Ferrostaal - HDW προκειμένου αυτή να αποκτήσει τα Ελληνικά Ναυπηγεία (ΕΝΑΕ) και τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων έναντι των ανταγωνιστών τους, απέτυχε παταγωδώς".
www.bankingnews.gr
Με βούλευμα τους οι εφέτες (αριθμός 856/2018) παραπέμπουν σε δίκη για αδικήματα που κατά περίπτωση αφορούν δωροδοκία και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα τους Γεώργιο Κοντάκη, τότε πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων και αντιπρόεδρο στο Δ.Σ. των ναυπηγείων, Αντώνιο Λιβανό ναυπηγό, Hans -Joachim Schmidt συνταξιούχο πρώην στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, και Κωνσταντίνο Εμμανουήλ, δικηγόρο και αδελφό του πρώην γενικού διευθυντή των ναυπηγείων Σωτήρη Εμμανουήλ.
Το Συμβούλιο εξέδωσε απαλλακτική κρίση για τους υπόλοιπους 18 κατηγορούμενους μεταξύ των οποίων οι Ιωάννης Μίχας και Σταύρος Μαρκάτος, πρώην νομάρχης και αντινομάρχης Πειραιά, αντιστοίχως, Ιωάννης Σμπώκος ο πρώην γενικός διευθυντής Εξοπλισμών, Μανούσος Παραγιουδάκης τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ και άλλοι.
Η υπόθεση αφορά στοιχεία των ανακριτών Διαφθοράς Ηλιάνας Ζαμανίκα και Γιώργου Ευαγγέλου στο πλαίσιο της έρευνας τους για την υπόθεση των υποβρυχίων.
Σύμφωνα με το υλικό που είχαν οι δύο δικαστικοί λειτουργοί, το οποίο είχαν διαβιβάσει τον Δεκέμβριο του 2016 στην Εισαγγελία Διαφθοράς, η πώληση της ΕΝΑΕ έγινε χωρίς καμία διαφανή διαγωνιστική διαδικασία, αλλά και κατά παραβίαση των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ιδιωτικοποίηση Εταιρειών που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.
Σύμφωνα με τη δικογραφία η συμφωνία μεταβίβασης στη γερμανική κοινοπραξία υπογράφηκε την ίδια μέρα με εκείνη που αφορούσε την αναβάθμιση υποβρυχίων, τον Μάιο του 2002, και προέβλεπε την καταβολή ποσού 53 εκατομμυρίων ευρώ εκ μέρους της Ferrostaal υπό τη μορφή αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της ΕΝΑΕ. Το ποσό όμως δεν καταβλήθηκε ποτέ στο Δημόσιο.
Για την υπόθεση αυτή, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχε κρίνει ότι η ιδιωτικοποίηση ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο και θεώρησε παράνομη την επιλογή της προσφοράς των Γερμανών.
Με δήλωση του ο πρώην νομάρχης Πειραιά, που εργαζόταν στην ΕΝΑΕ, με αφορμή την απαλλαγή του για την υπόθεση ,αναφέρει μεταξύ άλλων ότι δικαιώθηκε μετά από αγώνα που διήρκησε σειρά ετών.
Στη δήλωση του ο κ. Μίχας τονίζει ότι το Συμβούλιο Εφετών "έκρινε ότι δεν υπάρχουν όχι απλώς επαρκείς αλλά καθόλου ενδείξεις για να στηριχθεί η σε βάρος μου κατηγορία, για μια σειρά από πράξεις που μου απεδίδοντο, όπως και σε άλλους συγκατηγορουμένους μου".
Σύμφωνα με τον πρώην νομάρχη "η προσπάθεια πολιτικών, και όχι μόνον, αντιπάλων μου να με εμπλέξουν - με απώτερο σκοπό την παραπομπή μου - στην πολύκροτη υπόθεση της προμήθειας από την πατρίδα μας γερμανικών υποβρυχίων, εκσυγχρονισμού των ήδη υπαρχόντων και προώθησης των συμφερόντων της Γερμανικής Κοινοπραξίας Ferrostaal - HDW προκειμένου αυτή να αποκτήσει τα Ελληνικά Ναυπηγεία (ΕΝΑΕ) και τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων έναντι των ανταγωνιστών τους, απέτυχε παταγωδώς".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών