Καταγγελία της ΓΣΕΕ για φαινόμενα κερδοσκοπίας στην ιδιωτική εκπαίδευση
«Φαινόμενα κερδοσκοπίας από μερίδα επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση, σε βάρος των εργαζομένων σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κέντρα ξένων γλωσσών, τον γονέων, αλλά και των δημόσιων ταμείων, με πρόσχημα την κρίση, λόγω πανδημίας», καταγγέλλει η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).
Όπως επισημαίνει η Συνομοσπονδία, τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται στον χώρο των φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των κέντρων ξένων γλωσσών.
«Εκεί, σημαντικός αριθμός εργοδοτών, αν και εικονικά θέτει τις εκπαιδευτικές μονάδες και τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών σε αναστολή, υποχρεώνει τους εργαζόμενους-ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Με τον τρόπο αυτό, οι συγκεκριμένοι εργοδότες, ενώ απαιτούν τα δίδακτρα από τους γονείς, δεν θα καταβάλουν επί δύο και πλέον μήνες μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές, απολαμβάνοντας, ταυτόχρονα, τα ευεργετήματα των πληττόμενων επιχειρήσεων.
Σε μικρό, ευτυχώς, τμήμα ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, εκπαιδευτικοί με διοριστήριο του υπουργείου Παιδείας, των οποίων η εργασιακή σχέση αναστέλλεται μόνο από την πολιτεία, υποχρεώνονται να υπαχθούν στο μηχανισμό στήριξης εργαζόμενων.
Υπενθυμίζουμε ότι οι ιδιωτικοί λειτουργοί της εκπαίδευσης, κατά το Σύνταγμα, έχουν ισότιμο μισθολογικό καθεστώς με τους συναδέλφους του δημόσιου τομέα και οι εργασιακές σχέσεις τους, κατά την πάγια νομολογία, επιτηρούνται από το κράτος για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
Για το λόγο αυτό, ζητούμε να ακυρωθούν άμεσα οι αιτήσεις ένταξης των εκπαιδευτικών με διοριστήριο του υπουργείου Παιδείας από το μηχανισμό» υπογραμμίζει η ΓΣΕΕ.
Επίσης, η Συνομοσπονδία ζητάει από τους αρμόδιους φορείς τον άμεσο έλεγχο στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ώστε να σταματήσουν τέτοιου είδους φαινόμενα και, παράλληλα, τονίζει την αναγκαιότητα να δοθεί λύση στο πρόβλημα των εργαζομένων σε πολλαπλούς εργοδότες, καθώς εκατοντάδες εκπαιδευτικοί φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών που δουλεύουν σε πλέον της μίας μονάδας (συνήθως για λιγότερες από πέντε ώρες), δεν μπορούν να λάβουν το επίδομα, αν έστω και μία επιχείρηση είναι ενεργή.
www.bankingnews.gr
Όπως επισημαίνει η Συνομοσπονδία, τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται στον χώρο των φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των κέντρων ξένων γλωσσών.
«Εκεί, σημαντικός αριθμός εργοδοτών, αν και εικονικά θέτει τις εκπαιδευτικές μονάδες και τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών σε αναστολή, υποχρεώνει τους εργαζόμενους-ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Με τον τρόπο αυτό, οι συγκεκριμένοι εργοδότες, ενώ απαιτούν τα δίδακτρα από τους γονείς, δεν θα καταβάλουν επί δύο και πλέον μήνες μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές, απολαμβάνοντας, ταυτόχρονα, τα ευεργετήματα των πληττόμενων επιχειρήσεων.
Σε μικρό, ευτυχώς, τμήμα ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, εκπαιδευτικοί με διοριστήριο του υπουργείου Παιδείας, των οποίων η εργασιακή σχέση αναστέλλεται μόνο από την πολιτεία, υποχρεώνονται να υπαχθούν στο μηχανισμό στήριξης εργαζόμενων.
Υπενθυμίζουμε ότι οι ιδιωτικοί λειτουργοί της εκπαίδευσης, κατά το Σύνταγμα, έχουν ισότιμο μισθολογικό καθεστώς με τους συναδέλφους του δημόσιου τομέα και οι εργασιακές σχέσεις τους, κατά την πάγια νομολογία, επιτηρούνται από το κράτος για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
Για το λόγο αυτό, ζητούμε να ακυρωθούν άμεσα οι αιτήσεις ένταξης των εκπαιδευτικών με διοριστήριο του υπουργείου Παιδείας από το μηχανισμό» υπογραμμίζει η ΓΣΕΕ.
Επίσης, η Συνομοσπονδία ζητάει από τους αρμόδιους φορείς τον άμεσο έλεγχο στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ώστε να σταματήσουν τέτοιου είδους φαινόμενα και, παράλληλα, τονίζει την αναγκαιότητα να δοθεί λύση στο πρόβλημα των εργαζομένων σε πολλαπλούς εργοδότες, καθώς εκατοντάδες εκπαιδευτικοί φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών που δουλεύουν σε πλέον της μίας μονάδας (συνήθως για λιγότερες από πέντε ώρες), δεν μπορούν να λάβουν το επίδομα, αν έστω και μία επιχείρηση είναι ενεργή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών