Δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών
Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μεγάλα έργα που σχεδιάζει το υπουργείο, όπως η επέκταση της Γραμμής 4 του Μετρό, τα ελληνοτουρκικά αλλά και την αντιπαράθεση μεταξύ Μακρόν και Ερντογάν, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 και στην εκπομπή «Evening Report» με τον κ. Γιώργο Κουβαρά.
Ο κ. Καραμανλής απάντησε στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ, πως 270 λεωφορεία και τρόλεϊ μπορούν να βγουν άμεσα στο δρόμο με μικρές επιδιορθώσεις.
«Είναι αδιανόητο αυτή τη στιγμή να λέγονται αυτά τα ανυπόστατα ψέματα.
Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς ότι έχουμε τη δυνατότητα να βγάλουμε 270 λεωφορεία και δεν τα βγάζουμε;», διερωτήθηκε ρητορικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μία φορά πέφτει θύμα στην προπαγάνδα των συνδικαλιστικών του παρατάξεων», σχολίασε και πρόσθεσε:
«Δεν μπορούμε με το στόλο που έχουμε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, με ένα στόλο ο οποίος ξεπερνά τα 17 έτη, να βγάλουμε άλλα λεωφορεία», εξηγώντας ότι για αυτό και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενισχύει άμεσα το στόλο με συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ και μέσω leasing, βγάζοντας ημέρα με την ημέρα περισσότερα οχήματα στους δρόμους.
Έθεσε δε στο ΣΥΡΙΖΑ το ερώτημα γιατί επί 4,5 χρόνια δεν αγόρασαν ούτε ένα λεωφορείο, το 1/3 των συρμών ήταν εκτός λειτουργίας στο Μετρό και δεν είχε γίνει καμία πρόσληψη στις αστικές συγκοινωνίες.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι πρέπει να αποφύγουμε ένα lockdown, γιατί είναι αρνητικό τόσο για την κοινωνία όσο και την οικονομία. «Νομίζω ότι πρέπει να βάλουμε όλοι τα δυνατά μας, τόσο η κυβέρνηση, αλλά και οι πολίτες, έτσι ώστε να μην έχουμε φαινόμενα τα οποία να είναι φαινόμενα εκτροχιασμού», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας την ανάγκη να φοράμε τη μάσκα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το σχέδιο ενίσχυσης του στόλου των λεωφορείων – Μείωση χρονοαποστάσεων στο Μετρό.
Ο κ. Κώστας Καραμανλής στάθηκε ιδιαίτερα στο σχέδιο του υπουργείου για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και τη μείωση των χρονοαποστάσεων στο Μετρό.
«Παραλάβαμε 830 - 850 λεωφορεία και αυτό που κάναμε σε πρώτη φάση ήταν να ανατάξουμε το στόλο και φτάσαμε να βγάλουμε μέχρι 1.100 λεωφορεία και τρόλεϊ.
Επίσης, σεβόμενοι απολύτως το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε με τον ιδιωτικό τομέα, τα ΚΤΕΛ, για την εκμίσθωση των οχημάτων.
Το leasing έχει γίνει ήδη με πολύ μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα δείτε μέχρι 1.500 λεωφορεία στην Αθήνα, που σημαίνει ότι θα έχουμε καταφέρει μέσα σε λιγότερο από 15 μήνες να αυξήσουμε το στόλο κατά 80%.
Επίσης έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε 700 ανθρώπους προσωπικό πεδίου, τόσο στο μετρό, όσο και στα λεωφορεία».
Τέλος, ο υπουργός ανέφερε ότι μακροπρόθεσμα, γίνεται αυτό που δεν έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων.
«Μιλάμε για ηλεκτροκίνητα, CNG (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον».
Γραμμή 4 του Μετρό και διαλειτουργικότητα των διοδίων
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε για το μεγάλο έργο της γραμμής 4 του Μετρό που ξεμπλοκάρει μετά από πολλά χρόνια και σε σύντομο διάστημα θα δούμε να ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες.
«Ένα έργο για το οποίο ανοίξανε οι οικονομικές προσφορές, μιλάμε για 15 σταθμούς, μιλάμε για ένα έργο 12,8 χιλιομέτρων, 1,8 δισ. ευρώ», είπε.
Όπως διευκρίνισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συντάξει ένα πολύ σοβαρό σχέδιο για έργα με αναπτυξιακή διάσταση, που θα αφήσουν θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία.
Επίσης θύμισε ότι από τις 4 Νοεμβρίου θα κυκλοφορούμε όλοι στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, χρησιμοποιώντας έναν πομποδέκτη για να περάσουμε με διόδια.
Ελληνοτουρκικά και αντιπαράθεση Γαλλίας – Τουρκίας
Όσον αφορά τα ελληνοτουρκικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ότι για πρώτη φορά το πεδίο της αντιπαράθεσης είναι ευρωτουρκικό και όχι ελληνοτουρκικό, κάτι που όπως είπε, ήταν «μία πάγια επιδίωξη και του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αλλά και όλων των Ελληνικών κυβερνήσεων από το ‘74 και μετά».
«Μη ξεχνάτε ότι αυτή τη στιγμή βλέπουμε τις αντιδράσεις που υπάρχουν στην Ευρώπη, τις αντιδράσεις που υπάρχουν στις ΗΠΑ.
Βλέπουμε μία Τουρκία η οποία ναι μεν είναι αλλοπρόσαλλη, αλλά είναι και απομονωμένη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι ο Erdogan οδηγεί τη Τουρκία σε ένα δρόμο πολύ επικίνδυνο.
Όσον αφορά στην αντιπαράθεση Macron – Erdogan ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι αυτό που συμβαίνει στη Γαλλία είναι στην ουσία μία αφύπνιση.
«Βλέπουμε ότι όλοι καταλαβαίνουν πως υπάρχει ένα πολύ έντονο πρόβλημα Ισλαμικού φανατισμού.
Το Ισλάμ, σε πολλές χώρες ακόμη και στην Τουρκία, έχει μια ιμπεριαλιστική διάσταση και στην Ευρώπη βλέπουμε μία απίστευτη επιθετικότητα.
Θεωρώ ότι η στάση του κ. Macron ήταν αρκετά αποφασιστική, γιατί για πρώτη φορά ένας πολιτικός, ένας Γάλλος πολιτικός, ύψωσε το ανάστημά της κοσμικής κοινωνίας και είπε μέχρι εδώ.
Νομίζω ότι πρέπει κάποτε να πούμε ότι, ναι είμαστε ανοιχτοί σε συγκεκριμένες πολιτικές που έχουν να κάνουμε με την μετανάστευση, αλλά όταν έχουμε να κάνουμε με φαινόμενα Ισλαμικού εξτρεμισμού, πρέπει όλοι με μια γροθιά να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα».
«Όχι» σε στείρες αντιπαραθέσεις
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε την άποψη ότι μετά από μια 10ετή κρίση και τώρα με τα ελληνοτουρκικά και την πανδημία η χώρα δεν έχει πολυτέλειες να μπει σε μια στείρα αντιπαράθεση.
«Αυτή την αντιπαράθεση την αφήνουμε να την χρησιμοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ.
Για αυτό και βλέπετε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να βρίσκεται σε μία απίστευτη εσωστρέφεια και για αυτό βλέπετε τους πολίτες να γυρνάνε την πλάτη στον κ. Τσίπρα».
Τέλος ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει σήμερα, από ποια πολιτική τάση προέρχεται ένα στέλεχος της κυβέρνησης, αλλά τους απασχολεί να είναι αποτελεσματικός ή όχι.
Μάλιστα υπενθύμισε ότι άνοιγμα σε άλλους πολιτικούς χώρους είχε κάνει η ΝΔ και το 1977 και τη δεκαετία του 2000.
Εκτίμησε δε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καταφέρει να ενώσει δυνάμεις με ανθρώπους που ανήκαν στο «ευρύτερο κέντρο» και αυτό είναι κάτι που η ΝΔ πρέπει να κάνει αν θέλει να κυριαρχήσει και στο πολιτικό σκηνικό, καθώς και ότι «πρέπει ικανοί άνθρωποι από όλες τις παρατάξεις να ενώσουν τις δυνάμεις τους».
www.bankingnews.gr
Ο κ. Καραμανλής απάντησε στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ, πως 270 λεωφορεία και τρόλεϊ μπορούν να βγουν άμεσα στο δρόμο με μικρές επιδιορθώσεις.
«Είναι αδιανόητο αυτή τη στιγμή να λέγονται αυτά τα ανυπόστατα ψέματα.
Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς ότι έχουμε τη δυνατότητα να βγάλουμε 270 λεωφορεία και δεν τα βγάζουμε;», διερωτήθηκε ρητορικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μία φορά πέφτει θύμα στην προπαγάνδα των συνδικαλιστικών του παρατάξεων», σχολίασε και πρόσθεσε:
«Δεν μπορούμε με το στόλο που έχουμε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, με ένα στόλο ο οποίος ξεπερνά τα 17 έτη, να βγάλουμε άλλα λεωφορεία», εξηγώντας ότι για αυτό και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενισχύει άμεσα το στόλο με συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ και μέσω leasing, βγάζοντας ημέρα με την ημέρα περισσότερα οχήματα στους δρόμους.
Έθεσε δε στο ΣΥΡΙΖΑ το ερώτημα γιατί επί 4,5 χρόνια δεν αγόρασαν ούτε ένα λεωφορείο, το 1/3 των συρμών ήταν εκτός λειτουργίας στο Μετρό και δεν είχε γίνει καμία πρόσληψη στις αστικές συγκοινωνίες.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι πρέπει να αποφύγουμε ένα lockdown, γιατί είναι αρνητικό τόσο για την κοινωνία όσο και την οικονομία. «Νομίζω ότι πρέπει να βάλουμε όλοι τα δυνατά μας, τόσο η κυβέρνηση, αλλά και οι πολίτες, έτσι ώστε να μην έχουμε φαινόμενα τα οποία να είναι φαινόμενα εκτροχιασμού», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας την ανάγκη να φοράμε τη μάσκα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το σχέδιο ενίσχυσης του στόλου των λεωφορείων – Μείωση χρονοαποστάσεων στο Μετρό.
Ο κ. Κώστας Καραμανλής στάθηκε ιδιαίτερα στο σχέδιο του υπουργείου για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και τη μείωση των χρονοαποστάσεων στο Μετρό.
«Παραλάβαμε 830 - 850 λεωφορεία και αυτό που κάναμε σε πρώτη φάση ήταν να ανατάξουμε το στόλο και φτάσαμε να βγάλουμε μέχρι 1.100 λεωφορεία και τρόλεϊ.
Επίσης, σεβόμενοι απολύτως το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε με τον ιδιωτικό τομέα, τα ΚΤΕΛ, για την εκμίσθωση των οχημάτων.
Το leasing έχει γίνει ήδη με πολύ μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα δείτε μέχρι 1.500 λεωφορεία στην Αθήνα, που σημαίνει ότι θα έχουμε καταφέρει μέσα σε λιγότερο από 15 μήνες να αυξήσουμε το στόλο κατά 80%.
Επίσης έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε 700 ανθρώπους προσωπικό πεδίου, τόσο στο μετρό, όσο και στα λεωφορεία».
Τέλος, ο υπουργός ανέφερε ότι μακροπρόθεσμα, γίνεται αυτό που δεν έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων.
«Μιλάμε για ηλεκτροκίνητα, CNG (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον».
Γραμμή 4 του Μετρό και διαλειτουργικότητα των διοδίων
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε για το μεγάλο έργο της γραμμής 4 του Μετρό που ξεμπλοκάρει μετά από πολλά χρόνια και σε σύντομο διάστημα θα δούμε να ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες.
«Ένα έργο για το οποίο ανοίξανε οι οικονομικές προσφορές, μιλάμε για 15 σταθμούς, μιλάμε για ένα έργο 12,8 χιλιομέτρων, 1,8 δισ. ευρώ», είπε.
Όπως διευκρίνισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συντάξει ένα πολύ σοβαρό σχέδιο για έργα με αναπτυξιακή διάσταση, που θα αφήσουν θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία.
Επίσης θύμισε ότι από τις 4 Νοεμβρίου θα κυκλοφορούμε όλοι στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, χρησιμοποιώντας έναν πομποδέκτη για να περάσουμε με διόδια.
Ελληνοτουρκικά και αντιπαράθεση Γαλλίας – Τουρκίας
Όσον αφορά τα ελληνοτουρκικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ότι για πρώτη φορά το πεδίο της αντιπαράθεσης είναι ευρωτουρκικό και όχι ελληνοτουρκικό, κάτι που όπως είπε, ήταν «μία πάγια επιδίωξη και του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αλλά και όλων των Ελληνικών κυβερνήσεων από το ‘74 και μετά».
«Μη ξεχνάτε ότι αυτή τη στιγμή βλέπουμε τις αντιδράσεις που υπάρχουν στην Ευρώπη, τις αντιδράσεις που υπάρχουν στις ΗΠΑ.
Βλέπουμε μία Τουρκία η οποία ναι μεν είναι αλλοπρόσαλλη, αλλά είναι και απομονωμένη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι ο Erdogan οδηγεί τη Τουρκία σε ένα δρόμο πολύ επικίνδυνο.
Όσον αφορά στην αντιπαράθεση Macron – Erdogan ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι αυτό που συμβαίνει στη Γαλλία είναι στην ουσία μία αφύπνιση.
«Βλέπουμε ότι όλοι καταλαβαίνουν πως υπάρχει ένα πολύ έντονο πρόβλημα Ισλαμικού φανατισμού.
Το Ισλάμ, σε πολλές χώρες ακόμη και στην Τουρκία, έχει μια ιμπεριαλιστική διάσταση και στην Ευρώπη βλέπουμε μία απίστευτη επιθετικότητα.
Θεωρώ ότι η στάση του κ. Macron ήταν αρκετά αποφασιστική, γιατί για πρώτη φορά ένας πολιτικός, ένας Γάλλος πολιτικός, ύψωσε το ανάστημά της κοσμικής κοινωνίας και είπε μέχρι εδώ.
Νομίζω ότι πρέπει κάποτε να πούμε ότι, ναι είμαστε ανοιχτοί σε συγκεκριμένες πολιτικές που έχουν να κάνουμε με την μετανάστευση, αλλά όταν έχουμε να κάνουμε με φαινόμενα Ισλαμικού εξτρεμισμού, πρέπει όλοι με μια γροθιά να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα».
«Όχι» σε στείρες αντιπαραθέσεις
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε την άποψη ότι μετά από μια 10ετή κρίση και τώρα με τα ελληνοτουρκικά και την πανδημία η χώρα δεν έχει πολυτέλειες να μπει σε μια στείρα αντιπαράθεση.
«Αυτή την αντιπαράθεση την αφήνουμε να την χρησιμοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ.
Για αυτό και βλέπετε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να βρίσκεται σε μία απίστευτη εσωστρέφεια και για αυτό βλέπετε τους πολίτες να γυρνάνε την πλάτη στον κ. Τσίπρα».
Τέλος ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει σήμερα, από ποια πολιτική τάση προέρχεται ένα στέλεχος της κυβέρνησης, αλλά τους απασχολεί να είναι αποτελεσματικός ή όχι.
Μάλιστα υπενθύμισε ότι άνοιγμα σε άλλους πολιτικούς χώρους είχε κάνει η ΝΔ και το 1977 και τη δεκαετία του 2000.
Εκτίμησε δε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καταφέρει να ενώσει δυνάμεις με ανθρώπους που ανήκαν στο «ευρύτερο κέντρο» και αυτό είναι κάτι που η ΝΔ πρέπει να κάνει αν θέλει να κυριαρχήσει και στο πολιτικό σκηνικό, καθώς και ότι «πρέπει ικανοί άνθρωποι από όλες τις παρατάξεις να ενώσουν τις δυνάμεις τους».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών