Τη θέση πως για το χάος που προκλήθηκε στην Αττική το τελευταίο 48ωρο δεν ευθύνεται η κλιματική κρίση αλλά ο επιχειρησιακός σχεδιασμός διατύπωσε ο Ευθύμης Λέκκας, καθηγητής Γεωλογίας και διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, ο οποίος έκανε λόγο για σοβαρά λάθη στην διαχείριση της κακοκαιρίας.
«Το φαινόμενο οριακά μπορεί να αποτελέσει ένα τμήμα της κλιματικής κρίσης.
Είναι ένα φαινόμενο που έχουμε βιώσει στο παρελθόν και δεν ξέρουμε αν συνθέτει την αλυσίδα των γεγονότων που καταλήγει στην κλιματική κρίση.
Εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επιχειρησιακή διαχείριση.
Όλα αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Έναν σχεδιασμό που πρέπει να κάνουμε άλματα μπροστά» είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ.Λέκκας.
Οδός εγκλωβισμού η Αττική Οδός
«Προσωπικά έχω βιώσει 60 καταστροφές και κάθε φορά ανακαλύπτω και κάτι που δεν είχε προβλεφθεί.
Όσοι συνθέτουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό πρέπει να είναι έμπειροι και όχι αφελείς και να μην θεωρούν ότι μέσα από ασκήσεις επίδειξης θα λύσουν τα προβλήματα» είπε ο κ.Λέκκας, ο οποίος υποστήριξε ότι στο σύστημα διατήρησης της Αττικής Οδού δεν υπήρχε ούτε ένα μηχάνημα εκχιονισμού στις 11.00 το πρωί, όταν υπήρχε σφοδρή χιονόπτωση.
«Και το κυριότερο δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση
Αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε στο να είναι μια οδός εγκλωβισμού.
Ήταν μια παγίδα μεγάλη.
Σε αυτό συνέβαλαν τεράστια επιχειρησιακά λάθη.
Δεν υπήρχε εικόνα στην Αττική Οδό για το τι έχει γίνει μέχρι τις έξι το απόγευμα. Ουσιαστικά, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς» υπογράμμισε ο κ.Λέκκας.
Αφελείς
Όσον αφορά για την ώρα που χτύπησε την Αττική η κακοκαιρία “Ελπίς” και το αν η ΕΜΥ το είχε προβλέψει εγκαίρως, ο κ. Λέκκας ανέφερε ότι είναι αφελείς οι δηλώσεις που έχουν γίνει για το πότε θα ήταν η κορύφωση του καιρικού φαινομένου, λέγοντας ότι το γνώριζαν μια εβδομάδα νωρίτερα.
«Θα πρέπει να υπάρχει άμεση ενημέρωση των επιστημονικών φορέων στους επιχειρούντες φορείς, οι οποίοι θα πρέπει να είναι άρτια καταρτισμένοι.
Αν ήταν σε λάθος χώρο τα εκχιονιστικά, σαφώς και δεν μπόρεσαν να πάνε» υποστήριξε ο κ.Λέκκας, ο οποίος είπε πως ο ίδιος προσπάθησε να επικοινωνήσει πολλές φορές με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού, διαπιστώνοντας ότι δεν είχαν αντίληψη του κινδύνου καθώς θα έπρεπε να έχουν κλείσει την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο από τις 11.00 το πρωί.
«Δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση, ούτε για απαγόρευση κυκλοφορίας για τα βαρέα οχήματα» τόνισε ο κ.Λέκκας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών