Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται με το πρώτο φως της ημέρες οι έρευνες των σωστικών συνεργείων για τους 10 αγνοούμενους του πλοίου Euroferry Olympia, στο οποίο ξέσπασε φωτιά την περασμένη Παρασκευή 18/2 και ενώ έπλεε ανοιχτά της Ερεικούσας, πραγματοποιώντας το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι.
Αν και βρισκόμαστε στο τέταρτο 24ωρο από την εκδήλωση της πυρκαγιάς, κάτι που σημαίνει πως μειώνονται οι πιθανότητες για την ανεύρευση επιζώντων, η διάσωση ενός 22χρονου Λευκορώσου χθες Κυριακή 20/2 και ύστερα από 52 ώρες, έχει αναπτερώσει τις ελπίδες των διασωστών.
Είναι χαρακτηριστικό πως ο 22χρονος διασωθείς υποστήριξε ότι άκουγε φωνές και από άλλους εγκλωβισμένους στο πλοίο.
Σημειώνεται πως χθες Κυριακή 20/2 εντοπίστηκε η απανθρακωμένης σορός του 58χρονου Ευάγγελου Μαλεσιάδα, τον οποίο αναγνώρισαν οι οικείοι του.
Νέα εστία πυρκαγιάς
Πάντως, η κατάσταση εξακολουθεί να παραμένει ιδιαίτερα δύσκολη και κρίσιμη, καθώς χθες το βράδυ σημειώθηκε νέα εστία φωτιάς στον 3ο όροφο του καταστρώματος η οποία προστέθηκε στις ήδη υπάρχουσες μικροεστίες.
Οι πυροσβέστες έχουν χωριστεί σε ομάδες των 10 ατόμων για να επιχειρήσουν μέσα σε πυκνούς καπνούς και φωτιά στα γκαραζ 2 και 3, για να βρουν τους αγνοούμενους.
Ρυμούλκυση
Το οχηματαγωγό ρυμουλκήθηκε προς την Κέρκυρα σε απόσταση 2,5 μιλίων προς τον Αγιο Σπτυρίδωνα καθώς από τα ρεύματα είχε παρασυρθεί προς τα ανοιχτά.
Έχει πάρει ελαφρά κλίση χωρίς, πάντως, να κινδυνεύει να βυθιστεί.
Το έργο των διασωστών και πυροσβεστών σήμερα είναι πιο δύσκολο καθώς υπάρχει επιδείνωση των καιρικών συνθηκών στην περιοχή με ενίσχυση των ανέμων.
Αναζητούν τα αίτια της πυρκαγιάς
Παράλληλα σε εξέλιξη είναι και οι έρευνες για την ανεύρεση των αιτίων της φονικής πυρκαγιάς, η οποία ξέσπασε σε ένα από τα γκαράζ του πλοίου.
Συγκεκριμένα, οι Αρχές εξετάζουν τις καταγγελίες ότι δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση ενώ παράλληλα γίνεται λόγος για κανόνες που δεν τηρήθηκαν και πρακτικές ασφαλείας που δεν ακολουθήθηκαν.
Θαλάσσια μόλυνση;
Σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές, οι ειδικοί της ακτοφυλακής της Ρώμης εντόπισαν πιθανή θαλάσσια μόλυνση με καύσιμα από το πλοίο Euroferry Olympia.
Όπως αναφέρεται, το ιταλικό υπουργείο Περιβάλλοντος παρακολουθεί την εξέλιξη της υπόθεσης, σε στενή επαφή με την ακτοφυλακή της χώρας.
Το σημείο στο οποίο βρίσκεται, πιθανώς, η κηλίδα, εντοπίσθηκε από αεροσκάφος ATR της ιταλικής ακτοφυλακής, το οποίο πετά πάνω από το πλοίο.
Όπως αναφέρουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης και αναπαράγει η Deutsche Welle, το υπουργείο Περιβαλλοντικής Μετάβασης είναι έτοιμο να διαθέσει, στις ελληνικές αρχές, πλωτό μέσο της υπηρεσίας καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης, το Levoli White, το οποίο βρίσκεται στο Μπάρι και μπορεί άμεσα να σαλπάρει, αν χρειαστεί.
Roberto Cingolani: Δεν έχουν εντοπιστεί σημαντικές οπές στο πλοίο
Στην περιοχή ανοικτά της Κέρκυρας, παράλληλα, έφτασε ήδη το πλοίο Diciotti, της ιταλικής ακτοφυλακής, που διαθέτει ειδικό μηχανισμό για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων, ενώ μεταφέρει και ομάδα ειδημόνων, για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης.
Παράλληλα, όμως, χθες το μεσημέρι, ο Ιταλός υπουργός Περιβαλλοντικής Μετάβασης, Roberto Cingolani, δήλωσε ότι μέχρι στιγμής, δεν έχουν εντοπιστεί σημαντικές οπές στο πλοίο, οι οποίες να συνδέονται με περιβαλλοντική ρύπανση.
Πλοιοκτήτρια εταιρεία: Δεν υπάρχει διαρροή καυσίμων
Πάντως η ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρία Grimaldi Lines, έκανε γνωστό ότι δεν υπάρχουν προβλήματα που να αφορούν διαρροή καυσίμων στην θάλασσα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, από το πλοίο της στο οποίο ξέσπασε πυρκαγιά δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να έχει επηρεαστεί η συνολική σταθερότητα του σκάφους.
Τι αναφέρει ο όμιλος Grimaldi για τις συνθήκες του ταξιδιού - Απάντηση σε ΣΕΟΦΑΕ
Απάντηση στους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) για κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, έδωσε με ανακοίνωσή του ο όμιλος Grimaldi.
Όπως αναφέρει, «όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».
Ο όμιλος Grimaldi υπογραμμίζει πως «σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi».
Επιπλέον, προσθέτει πως «προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».
Περί κρατήσεων – Το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο
Σχετικά με τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, τονίζει πως «πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022».
Καμπίνες είχαν οι 159 οδηγοί και άλλοι 26 επιβάτες του πλοίου
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, ο όμιλος Grimaldi αναφέρει ότι « οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες».
Τέλος, «οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ», καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών