Η δημιουργία μιας οικογένειας ελληνικών drone «Αρχύτας», μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον χώρο των Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων.
Ο «Αρχύτας», το πρώτο αυτόνομο εναέριο όχημα (drone) που υλοποιείται με τη σύμπραξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, θα είναι «ένα ξεχωριστό αεροσκάφος δεδομένου ότι ενώ έχει σημαντικό μέγεθος, στα 200 κιλά περίπου, θα έχει τη δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα – δυνατότητες Vertical Takeoff And Landing-VTOL UAV», όπως εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9» ο κ.Μιχαήλ Κορωναίος, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (EAB), αναφερόμενος στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ελληνικής κατασκευής αεροχήματος η γραμμή παραγωγής του οποίου «θα είναι μόνο στην ΕΑΒ».
Ο «Αρχύτας» όμως θα είναι, τόνισε η κ. Κορωναίος «μόνο η αρχή της δημιουργίας τέτοιων συστημάτων αφού στόχος της σύμπραξης, είναι να οδηγήσει στη δημιουργία πολλών τύπων Made in Hellas Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων. «Θα έχουμε μια «οικογένεια» Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών «Αρχύτα», σε κάποιο χρονικό διάστημα από τώρα και πάντα με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών…», εξήγησε ο αντιπρόεδρος της ΕΑΒ που εξήρε τις δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν στη χώρα σε επίπεδο επιστημονικού προσωπικού.
«Πάντα υπήρχε το στελεχιακό δυναμικό, η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες.
Η οργάνωση, η μεθόδευση και η χρηματοδότηση ήταν που έλειπαν. Αυτό ξεπεράστηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών», σημείωσε ο κ. Κορωναίος. «Σκοπός είναι», πρόσθεσε, «με την αξιοποίηση των συγκεκριμένων δυνατοτήτων πέρα από την κάλυψη εγχώριων αναγκών να «…φέρουμε και εισόδημα στη χώρα από το εξωτερικό, κάνοντας πωλήσεις σε φίλιες χώρες».
Οι πολλαπλές χρήσεις του «Αρχύτα»
Η δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα είναι και η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου drone, σε ότι αφορά την τεχνολογία που θα πρέπει να εφαρμοστεί αλλά και στις χρήσεις για τις οποίες η δυνατότητα αυτή δίνει άλλους ορίζοντες λειτουργίας. «Για παράδειγμα, εάν π.χ υπάρξει μια περίπτωση πλημμύρας, το αεροσκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει κρίσιμα υλικά, μέχρι και τα 25 κιλά ενώ, θα μπορούσε επίσης να επιτηρεί για παράδειγμα, δίκτυα καλωδίων της ΔΕΗ, ή και να κάνει επιτήρηση συνόρων, θαλασσών. (Είναι) μια ποικιλία χρήσεων που εξαρτάται κυρίως από το τι υλικά θα μεταφέρει», εξηγεί αναφερόμενος στο πεδίο εφαρμογών του «Αρχύτα» ο κ.Κορωναίος.
«Ο «Αρχύτας» μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά δεν θα είναι ένα μοναδικό προϊόν. Η κατηγορία αυτή των UAVs είναι τεράστια αφού αρχίζει από τα μικρά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας και φτάνει σε UAV που πετάνε για ημέρες ολόκληρες σε διάφορες αποστολές. Η Ελλάδα, πρόσφατα, έχει δείξει τη διάθεση να προχωρήσει σε πάρα πολλές κατηγορίες πάντα σε συνεργασία με την ΕΑΒ και τα ελληνικά πανεπιστήμια», προσέθεσε το στέλεχος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον κ.Κορωναίο το πρώτο αποτέλεσμα για τον «Αρχύτα» θα το δούμε σε δύο χρόνια από σήμερα με τον συγκεκριμένο χρόνο ανάπτυξης να είναι «εξαιρετικά μικρός για τέτοιου είδους συστήματα» ενώ η ΕΑΒ θα παράγει το σύνολο του αεροσκάφους. Η παραγωγή των συγκεκριμένων συστημάτων στην εταιρεία έχει ως αποτέλεσμα «όλη η σχεδίαση και η κατασκευή της δομής να γίνει εδώ» τονίζει το πρώην στέλεχος της Ελληνικής ΠΑ και σημειώνει πως «…τα πάντα θα είναι ελληνικά» με μόνο τους -«εμπορικού τύπου»-, αισθητήρες που θα υπάρχουν μέσα στο αερόχημα και έχουν προέλευση το εξωτερικό.
Σε ότι αφορά τους πρώτους χρήστες, ο αντιπρόεδρος της EAB ανέφερε πως η ελληνική ΠΑ έχει ενημερωθεί για τις δυνατότητες. «Μόλις γίνει το πρωτότυπο, θα παρακολουθήσει όλες τις δοκιμές και θα πάρει της αποφάσεις της που υποθέτω πως θα είναι θετικές καθώς καλύπτει πολλές επιχειρησιακές της ανάγκες. Και όχι μόνο, (σ.σ καλύπτει ανάγκες) και του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Στρατού ξηράς», σημείωσε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών