Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων μπορεί να βεβαιώσει τους επιβάτες ότι τα τρένα παραμένουν ασφαλή για τις μετακινήσεις τους;

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων μπορεί να βεβαιώσει τους επιβάτες ότι τα τρένα παραμένουν ασφαλή για τις μετακινήσεις τους;
Αναπάντητα παραμένουν ακόμη τα ερωτήματα αναφορικά με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας
Σχετικά Άρθρα
«Άφαντη» παραμένει η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) κα Ιωάννα Τσιαπαρίκου 48 ώρες μετά το θανατηφόρο ατύχημα στη Λάρισα με τις Αρχές να μετρούν 57 νεκρούς από την σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων.
Μέχρι τη ώρα που γράφονταν το ρεπορτάζ η ΡΑΣ δεν είχε εκδώσει καμία ανακοίνωση για το θανατηφόρο δυστύχημα ενώ δεν υπήρχε κάποιος αρμόδιος να απαντήσει στο απλό ερώτημα που θέτουν όλοι όπως είναι « Η ασφαλή μετακίνηση των επιβατών με τον σιδηρόδρομο.»
Σύμφωνα με πληροφορίες η πρόεδρος της ΡΑΣ κ Ιωάννα Τσιαπαρίκου την Πέμπτη είχε μεταβεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για συναντήσεις με ανώτατα στελέχη του υπουργείου, όταν μάλιστα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι ανεξάρτητη Αρχή και λογοδοτεί μόνο σε αρμόδιες επιτροπές της Βουλής των Ελλήνων.
Η κα Τσιαπαρίκου πιθανότητα νιώθει ως υφιστάμενη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και αναζήτησε βοήθεια στη διαχείριση της υπόθεσης.

Ο Κανονισμός Ασφαλείας των Σιδηροδρόμων

Αναπάντητα παραμένουν ακόμη τα ερωτήματα αναφορικά με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας.
Ο κανονισμός ασφαλείας των σιδηροδρόμων όπως προβλέπει η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2016/798 και ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία τον Μάιο του 2016.
Το άρθρο 1 της Οδηγίας έχει ως στόχο την ανάπτυξη κοινών στόχων ασφαλείας (ΚΣΑ) και κοινών μεθόδων ασφάλειας (ΚΜΑ).
Μόνο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ως ανεξάρτητη Αρχή μπορεί να διαβεβαιώσει το επιβατικό κοινό ότι ο σιδηρόδρομος είναι ασφαλές μέσο μεταφοράς.

Το άρθρο 9 της οδηγίας αναφέρει ότι:

Πριν από τις 31 Μαΐου κάθε έτους, όλοι οι διαχειριστές υποδομής και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις υποβάλλουν στην εθνική αρχή ασφάλειας ετήσια έκθεση ασφάλειας για το προηγούμενο ημερολογιακό έτος. Η εν λόγω έκθεση περιλαμβάνει:
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την επίτευξη των στόχων ασφάλειας της επιχείρησης όπως και την γνωμάτευση του εσωτερικού ελέγχου σε θέματα ασφαλείας.
Επιπλέον ο διαχειριστής του δικτύου πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό ασφαλείας το οποίο ανανεώνεται κάθε 5 χρόνια.
Οι συμβασιούχοι Σταθμάρχες τηρούν τον Κανονισμό Ασφαλείας.
Βέβαια η ΡΑΣ πρέπει να απαντήσει άμεσα όταν ο τομέας της ασφάλειας συρρικνώνεται σε προσωπικό και την ίδια στιγμή η διοίκηση του ΟΣΕ προκηρύσσει διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβασιούχων σταθμαρχών.
Ποιοι επιβάτες θα εμπιστευθούν ένα υπάλληλο με μπλοκάκι που σε έξι μήνες θα αποχωρήσει από τη δουλειά του διότι δεν θα μπορεί να ανανεωθεί η σύμβασή του ;
Ο Κανονισμός Δικαιωμάτων των Επιβατών.
Η πρόεδρος της ΡΑΣ κ Ιωαννα Τσιαπαρίκου στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής δηλώνει ικανοποιημένη από τον νέο κανονισμό δικαιωμάτων των επιβατών , σημειώνει «ότι αποτελεί ένα ισχυρό ανάχωμα, ένα δίχτυ προστασίας για όλους τους επιβάτες των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Οι ικανοποιημένοι επιβάτες δεν θα αισθάνονται και δεν θα είναι εκτεθειμένοι σε κινδύνους ενδεχόμενων κακών επιχειρηματικών πρακτικών, θα συμβάλλουν στην ενίσχυση του πιο αξιόπιστου και του πιο φιλοπεριβαλλοντικού μέσου μεταφοράς, που είναι το τρένο.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος κανονισμός δικαιωμάτων των επιβατών ολοκληρώθηκε το 2021, ο οποίος όμως θα τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2023. Πρόκειται για τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 782/21 και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ως εθνικός φορέας υπεύθυνος για την επιβολή της εφαρμογής του Κανονισμού (National Enforcement Body – NEB) συνέταξε έναν εύχρηστο και σαφή οδηγό για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών κατ΄ επιταγή του νέου κανονισμού και παρουσιάζει τα βασικότερα σημεία του στην ιστοσελίδα της ΡΑΣ.

Η Hellenic Train

Χθες λόγω της απεργίας των εργαζομένων της Hellenic Train δεν έγιναν δρομολόγια. Για σήμερα 3 Μαρτίου δεν υπήρχε κάποια ανακοίνωση αναστολής δρομολογίων αφήνοντας να εννοηθεί οι αμαξοστοιχίες θα πραγματοποιήσουν κανονικά τα δρομολόγια. Ωστόσο οι επιβάτες ακόμη δεν έχουν λάβει επίσημη διαβεβαίωση ότι η ασφάλεια των σιδηροδρόμων και η μονή αρχή που μπορεί να το πει είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης