Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Τα τρία πρόσωπα που μπήκαν στο στόχαστρο – Οι πρωτοβουλίες για την επόμενη μέρα τους σιδηροδρόμους

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Τα τρία πρόσωπα που μπήκαν στο στόχαστρο – Οι πρωτοβουλίες για την επόμενη μέρα τους σιδηροδρόμους
Θέμα χρόνου να κληθούν για να δώσουν εξηγήσεις οι τρεις κατηγορούμενοι
Σχετικά Άρθρα
Την άκρη του νήματος για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς και την απόδοση των ποινικών ευθυνών, επιχειρούν να βρουν οι πραγματογνώμονες και οι δικαστικές Αρχές, ενώ παράλληλα, η κυβέρνηση στρέφει το βλέμμα στην επόμενη ημέρα και στην επανεκκίνηση των τρένων να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, ίσως και έως το τέλος Μαρτίου, υπό όρους απόλυτης ασφάλειας.
Παράλληλα,  καταιγιστικές είναι και οι νομικές εξελίξεις, καθώς εκτός από την ποινική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, επίτιμος αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χ.  Βουρλιώτης, έδωσε εντολή για γενικευμένο οικονομικό έλεγχο για μίζες, δωροδοκίες αλλά και ξέπλυμα χρήματος στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του.
Στο μεταξύ, δύο εφέτες ανακριτές ανέλαβαν πλέον τις ανακρίσεις για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, με απόφαση της Ολομέλειας Εφετών Λάρισας. Τακτικός ανακριτής εφέτης ανακριτής ορίστηκε ο Σωτήρης Μπακαίμης και αναπληρώτρια η Σοφία Λυμπεριάδου.

Τα τρία πρόσωπα που θα κληθούν για εξηγήσεις

Μετά τον 59χρονο προφυλακισθέντα σταθμάρχη της Λάρισας που έκανε τη βάρδιά του την ώρα της μοιραίας σύγκρουσης των δύο τρένων το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, στο …μικροσκόπιο βρίσκονται ακόμη τρία πρόσωπα, σε βάρος των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για τα ίδια αδικήματα με εκείνα που βαρύνουν και τον 59χρονο προσωρινά κρατούμενο και περιλαμβάνουν το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών από την οποία προέκυψε θάνατος, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Συγεκριμένα, οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που όρισε τις βάρδιες της επίμαχης νύχτας αφήνοντας στον κομβικό σταθμό τον χωρίς εμπειρία σταθμάρχη της Λάρισας, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών - του έμπειρου σταθμάρχης που με βάση την απολογία του 59χρονου κατηγορούμενο, έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22:20 και του εφεδρικού σταθμάρχη που φέρεται να έφυγε δέκα λεπτά νωρίτερα, δηλαδή στις 22:10- ενώ όφειλαν να βρίσκονται στα πόστα τους.
Και οι τρεις είναι θέμα χρόνου να κληθούν για να δώσουν εξηγήσεις.

Επιθεωρητής του ΟΣΕ: Πολλαπλά λάθη

Σε δήλωση, μέσω του δικηγόρου του, Ιωάννη Γλύκα, προχώρησε στις 9/3 ο επιθεωρητής του ΟΣΕ σε βάρος του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο επιθεωρητής αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στους παράγοντες που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων την 28η Φεβρουαρίου, στις αρμοδιότητες των υπαλλήλων στον σταθμό, αλλά και στη χρονική αλληλουχία των γεγονότων εκείνη τη μοιραία βραδιά.
Τονίζει ακόμη ότι πρέπει να γίνει σεβαστό το τεκμήριο αθωότητάς του και το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη.
Όπως επισημαίνει: «Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος».
Υπενθυμίζεται ότι εναντίον του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και ανθρωποκτονία κατά συρροή.

Στο μικροσκόπιο και η διόρθωση με... μπλάνκο

Επιπλέον, στο... μικροσκόπιο αναμένεται να μπει και η κατηγορία του προφυλακισμένου 59χρονου σταθμάρχη, ο οποίος στην κατάθεσή του ισχυρίστηκε ότι όχι μόνο άλλοι δύο σταθμάρχες εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους αφήνοντας τον μόνο, αλλά και οι έγγραφες καταχωρήσεις προσέλευσης και αποχώρησης στο σχετικό βιβλίο αλλοιώθηκαν με μπλάνκο.
"Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του Π. είναι περί 22:20 και του Χ. περί 22:10. Αναλαμβάνω την αντικειμενική ευθύνη που με βαραίνει σαν σταθμάρχη", είπε.

Έλεγχος για μίζες σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Hellenic Train - Τι ψάχνει και ποιους η Αρχή για το ξέπλυμα

Καταιγιστικές είναι και οι νομικές εξελίξεις, καθώς εντολή για γενικευμένο οικονομικό έλεγχο για μίζες, δωροδοκίες αλλά και ξέπλυμα χρήματος στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του, έδωσε ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, επίτιμος αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χ. Βουρλιώτης.
Συγκεκριμένα, η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος θα ελέγξει την περιουσιακή κατάσταση, όσων είχαν κατά καιρούς τα τελευταία χρόνια, θέσεις ευθύνης στον ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ αλλά διαχειρίζονταν συμβάσεις και έργα για το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο έλεγχος μάλιστα αφορά τα τελευταία 15 χρόνια.

Ο οδικός χάρτης για την αποκατάσταση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων - Οι όροι για την επόμενη ημέρα

Με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα τεχνολογικής αναβάθμισης του.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η επανεκκίνηση των τρένων το συντομότερο δυνατό, πιθανώς και έως το τέλος Μαρτίου, ξεκαθαρίζοντας δια στόματος του υπουργού Επικρατείας, πως «δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας» κατόπιν συνεννοήσεων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους εργαζόμενους.
Στην κατεύθυνση αυτή, θα υπάρξει νέα συνάντηση του Γ. Γεραπετρίτη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ώστε να συμφωνηθούν όλες οι λεπτομέρειες για να ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες. Ήδη, η πρώτη συνάντηση ήταν «εποικοδομητική».
Οι προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων από τα Σωματεία σιδηροδρομικών με τον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη , σύμφωνα με τους εργαζόμενους, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση μέτρων, όπως η σταδιακή επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και στελέχωση τους από το Προσωπικό Κίνησης και Ελέγχου Αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους, η άμεση επαναλειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών στην Βόρεια Ελλάδα και στην συνέχεια σταδιακή δρομολόγηση όλων των εμπορικών αμαξοστοιχιών, η μειωμένη ταχύτητα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα και στις σήραγγες , κλπ.

Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα – Οι πρωτοβουλίες

Σειρά άμεσων πρωτοβουλιών θέτει σε ισχύ η κυβέρνηση για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.
Πλέον, υποχρεωτικά θα είναι δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς, με πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο), καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί ικανός αριθμός σταθμαρχών παντού.
Σε λειτουργικό επίπεδο, οι γραμμές στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος έχουν καθαριστεί ενώ μέχρι την Πέμπτη 16/3 θα έχουν ολοκληρωθεί στο σημείο ορισμένες εργασίες στην ηλεκτροδότηση.
Ωστόσο, ς, ακόμη δεν έχουν καθοριστεί ποια δρομολόγια και ποια τμήματα του σιδηροδρόμου θα λειτουργήσουν άμεσα. Σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά των σιδηροδρομικών, είναι πιθανό στο τέλος της επόμενης εβδομάδας να ξεκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού της Αθήνας, καθώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, εφόσον προηγουμένως ελεγχθεί πλήρως η γραμμή, και θα ακολουθήσει η επανεκκίνηση των εμπορευματικών δρομολογίων.
Επίσης, θα υπάρξει καλύτερος συντονισμός σε ό,τι αφορά τις δράσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train, στο πλαίσιο των υφιστάμενων τεχνολογικών δυνατοτήτων τους.
Στο μεταξύ, για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν στα δύο μεγάλα ζητήματα των υποδομών και του προσωπικού.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κυρίως του έργου που αφορά την σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ.
Μάλιστα, ήδη για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, υπήρξε και επικοινωνία του Πρωθυπουργού με τον διευθύνοντα σύμβουλο του γαλλικού ομίλου Alstom.
Επιπλέον, το κονδύλι του κρατικού προϋπολογισμού για τα έργα αναβάθμισης του ελληνικού σιδηρόδρομου, αυξάνεται από 45 εκατ. ευρώ σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 185 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Παράλληλα, το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές που γίνονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις στο ανθρώπινο δυναμικό, δρομολογούνται άμεσα οι ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού και μελετάται ένα πιο αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Hellenic Train: Χωρίς τρένα και προαστιακό και το Σάββατο 11 Mαρτίου

Κανένα δρομολόγιο της Hellenic Train, συμπεριλαμβανομένων και των δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας δεν  πραγματοποιείται σήμερα,  Σάββατο 11 Μαρτίου.
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία ενημερώνει ότιτο Σάββατο 11 Μαρτίου δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης