Η ΣΤΑΣΥ θα ολοκληρώσει μέσα στο 2023 σημαντικές παρεμβάσεις για την υλοποίηση και ολοκλήρωση ακόμα ενός προσβάσιμου σταθμού
Απολύτως προσβάσιμος για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) έγινε ο σταθμός του ηλεκτρικού και του μετρό στο Μοναστηράκι, με πρωτοβουλία του Υπερταμείου και των Συγκοινωνιών Αθηνών.
Με στόχο τη διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία, υλοποιήθηκε πιλοτικό έργο προσβασιμότητας και παρεμβάσεις για την πιο ορθή εξυπηρέτηση των εμποδιζόμενων ατόμων στον εν λόγω σταθμό.
Το Υπερταμείο έχει ως στρατηγικό συνεργάτη για την προσβασιμότητα την ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», ενώ τελεί υπό την ευγενική υποστήριξη του Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (Σ.Κ.Ε.Π.) και του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Asperger (Ελ.σ.σ.Α). Σε συνεργασία με τους παραπάνω οργανισμούς από την Κοινωνία των Πολιτών, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε στοχευμένο κοινό που αποτελείται από Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), προκειμένου να εντοπιστούν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στις μετακινήσεις τους.
Αξιοποιώντας τα ευρήματα της έρευνας υλοποιήθηκε ένα σημαντικό πιλοτικό έργο στο σταθμό Μοναστηράκι στον άξονα της έμπρακτης συμπερίληψης στο κέντρο της Αθήνας.
Παράλληλα η εταιρία ΣΤΑΣΥ, μέλος του Ομίλου των Συγκοινωνιών Αθηνών θα ολοκληρώσει μέσα στο 2023 σημαντικές παρεμβάσεις για την υλοποίηση και ολοκλήρωση ακόμα ενός προσβάσιμου σταθμού.
Οι δράσεις
Με βάση τη διάγνωση αναγκών μέσω έρευνας στους χρήστες ΑμεΑ των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και ενεργειών αυτοψίας σε σταθμούς, το Υπερταμείο προχώρησε στις παρακάτω δράσεις για τα Άτομα με Αναπηρία στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «ΜΑΖΙ ΠΑΝΤΟΥ γινόμαστε προσβάσιμοι»:
-Βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα & Ενημέρωση:
α) Βιωματική εκπαίδευση οδηγών λεωφορείων και σταθμαρχών που αλληλοεπιδρούν με πολίτες στις «Συγκοινωνίες Αθηνών»
β) Εκπαίδευση στα στελέχη Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας των 17 θυγατρικών του Υπερταμείου για προσβάσιμα εργαλεία επικοινωνίας. Σήμανση (και επιβεβαίωση) της τοποθεσίας όλων των ανελκυστήρων μετρό μέσω των Google Maps, για τη διευκόλυνση της
πρόσβασης ΑμεΑ στους σταθμούς.
-Πλάνο Δράσεων: 20 ήπιες παρεμβάσεις/ βελτιώσεις στις υποδομές για την καλύτερη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου και μηχανισμός αναφορών της πορείας εξέλιξής από τους επιβάτες ΑμεΑ μέσω google docs μέσω της επαλήθευσης ενεργειών.
-Υποδομές: ορίστηκαν 2 πιλοτικοί σταθμοί (Καλλιθέα και Μοναστηράκι) όπου έγινε ενδελεχής αξιολόγηση προσβασιμότητας από χρήστες με κινητική και οπτική αναπηρία και καταγραφή αναλυτικών προτάσεων βελτίωσης από focus groups χρηστών. Τοποθέτηση 409 προεξοχών σε στάσεις λεωφορείων για τη διευκόλυνση των ΑμεΑ, έργο το οποίο υλοποιήθηκε μέσω χρηματοδότησης Ε.Π. «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ
ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», ΕΣΠΑ 2014-2020, Ταμείο Συνοχής.
-Μέτρηση Αποτελεσμάτων και διακυβέρνηση: Δημιουργία Δείκτη Προσβασιμότητας ως βασικό KPI αποτελεσματικότητας των ενεργειών αυτών. Η μονάδα μέτρησης είναι η αύξησης της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από ΑμεΑ και τον τρόπο αυτό εκτιμάται η επιδραστικότητα των ενεργειών αυτών στα κοινά-στόχος.
-Λειτουργία Help Desk από χρήστες με αναπηρία για υποστήριξη των θυγατρικών του Υπερταμείου σε θέματα προσβασιμότητας υλικών επικοινωνίας.
www.bankingnews.gr
Με στόχο τη διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία, υλοποιήθηκε πιλοτικό έργο προσβασιμότητας και παρεμβάσεις για την πιο ορθή εξυπηρέτηση των εμποδιζόμενων ατόμων στον εν λόγω σταθμό.
Το Υπερταμείο έχει ως στρατηγικό συνεργάτη για την προσβασιμότητα την ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», ενώ τελεί υπό την ευγενική υποστήριξη του Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (Σ.Κ.Ε.Π.) και του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Asperger (Ελ.σ.σ.Α). Σε συνεργασία με τους παραπάνω οργανισμούς από την Κοινωνία των Πολιτών, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε στοχευμένο κοινό που αποτελείται από Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), προκειμένου να εντοπιστούν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στις μετακινήσεις τους.
Αξιοποιώντας τα ευρήματα της έρευνας υλοποιήθηκε ένα σημαντικό πιλοτικό έργο στο σταθμό Μοναστηράκι στον άξονα της έμπρακτης συμπερίληψης στο κέντρο της Αθήνας.
Παράλληλα η εταιρία ΣΤΑΣΥ, μέλος του Ομίλου των Συγκοινωνιών Αθηνών θα ολοκληρώσει μέσα στο 2023 σημαντικές παρεμβάσεις για την υλοποίηση και ολοκλήρωση ακόμα ενός προσβάσιμου σταθμού.
Οι δράσεις
Με βάση τη διάγνωση αναγκών μέσω έρευνας στους χρήστες ΑμεΑ των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και ενεργειών αυτοψίας σε σταθμούς, το Υπερταμείο προχώρησε στις παρακάτω δράσεις για τα Άτομα με Αναπηρία στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «ΜΑΖΙ ΠΑΝΤΟΥ γινόμαστε προσβάσιμοι»:
-Βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα & Ενημέρωση:
α) Βιωματική εκπαίδευση οδηγών λεωφορείων και σταθμαρχών που αλληλοεπιδρούν με πολίτες στις «Συγκοινωνίες Αθηνών»
β) Εκπαίδευση στα στελέχη Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας των 17 θυγατρικών του Υπερταμείου για προσβάσιμα εργαλεία επικοινωνίας. Σήμανση (και επιβεβαίωση) της τοποθεσίας όλων των ανελκυστήρων μετρό μέσω των Google Maps, για τη διευκόλυνση της
πρόσβασης ΑμεΑ στους σταθμούς.
-Πλάνο Δράσεων: 20 ήπιες παρεμβάσεις/ βελτιώσεις στις υποδομές για την καλύτερη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου και μηχανισμός αναφορών της πορείας εξέλιξής από τους επιβάτες ΑμεΑ μέσω google docs μέσω της επαλήθευσης ενεργειών.
-Υποδομές: ορίστηκαν 2 πιλοτικοί σταθμοί (Καλλιθέα και Μοναστηράκι) όπου έγινε ενδελεχής αξιολόγηση προσβασιμότητας από χρήστες με κινητική και οπτική αναπηρία και καταγραφή αναλυτικών προτάσεων βελτίωσης από focus groups χρηστών. Τοποθέτηση 409 προεξοχών σε στάσεις λεωφορείων για τη διευκόλυνση των ΑμεΑ, έργο το οποίο υλοποιήθηκε μέσω χρηματοδότησης Ε.Π. «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ
ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», ΕΣΠΑ 2014-2020, Ταμείο Συνοχής.
-Μέτρηση Αποτελεσμάτων και διακυβέρνηση: Δημιουργία Δείκτη Προσβασιμότητας ως βασικό KPI αποτελεσματικότητας των ενεργειών αυτών. Η μονάδα μέτρησης είναι η αύξησης της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από ΑμεΑ και τον τρόπο αυτό εκτιμάται η επιδραστικότητα των ενεργειών αυτών στα κοινά-στόχος.
-Λειτουργία Help Desk από χρήστες με αναπηρία για υποστήριξη των θυγατρικών του Υπερταμείου σε θέματα προσβασιμότητας υλικών επικοινωνίας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών