Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Σοκ: Αν εφαρμοζόταν ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στα τρένα η πλειοψηφία των μηχανοδηγών θα έχαναν το δίπλωμα

Σοκ: Αν εφαρμοζόταν ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στα τρένα η πλειοψηφία των μηχανοδηγών θα έχαναν το δίπλωμα
Παραβιάζονται οι κόκκινοι σηματοδότες, οι μηχανοδηγοί δεν έχουν πιστοποιητικά να οδηγούν και τρέχουν πάνω από τα 120 χλμ.
Στα πολύ …μαλακά πέφτουν οι μηχανοδηγοί της HELLENIC TRAIN Α.Ε. που παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη σε σχέση με του οδηγούς των ΙΧ που οταν παραβιάσουν το «κόκκινο» ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει την αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες και πρόστιμο 700 ευρώ.
Ο Κ.Ο.Κ. έχει στη φαρέτρα του πιο σκληρή διάταξη που προβλέπει την αφαίρεση άδειας οδήγησης δια βίου όταν ο οδηγός πιαστεί τρεις φορές να παραβιάζει το «κόκκινο».
Όμως στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο για τη λειτουργία των τραίνων τα πράγματα είναι πιο απλά διότι ο νομοθέτης προβλέπει έρευνα, την απολογία των εμπλεκόμενων τόσο του οδηγού όσο και τη εταιρείας και μετά βγαίνει μια απόφαση.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ( ΡΑΣ) ως επόπτης και ρυθμιστής της λειτουργίας του δικτύου των τραίνων με βάση την ελληνική νομοθεσία αναλαμβάνει συγκεκριμένες ενέργειες οι οποίες τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια.
Με τον εντοπισμό της παράβασης του ερυθρού σηματοδότη η ΡΑΣ αρχίζει με τυπική διαδικασία ελέγχου έχοντας ως βασική αρχή την απολογία του παραβάτη όπως και της εταιρείας.
Η διαδικασία γίνεται γραφειοκρατική όπως ορίζει ο νομοθέτης και η κατάληξη είναι πάντα με το νομοθέτη με την επιβολή προστίμου.

Τους έπιασαν να παραβιάζουν το κόκκινο - Καλούνται σε ακρόαση

Η HELLENIC TRAIN Α.Ε. καλείται σε ακρόαση από τη ΡΑΣ όπως και ο ΟΣΕ για να διαπιστωθεί όπως αναφέρεται: Η παράβαση του ερυθρού σηματοδότη στο οδικό δίκτυο του ΟΣΕ: Με το από 14.3.2024 χρονολογούμενο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η HELLENIC TRAIN Α.Ε ενημέρωσε την Αρχή για το σιδηροδρομικό συμβάν της 23.12.2023 (παράβαση φωτόσημου ) αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1313, ..............................., έσφαλε καθυστερώντας να πεδήσει , ώστε να σταθμεύσει προ του ερυθρού φωτοσήματος Ρ668.
Για τον λόγο αυτό εφάρμοσε ακαριαία πέδη στο ερυθρό φωτόσημο Ρ668, αλλά το υπερέβη προφανώς για μήκος τέτοιο που δεν προκάλεσε προβλήματα στη ρύθμιση της κυκλοφορίας και γι’ αυτό δεν κλήθηκε από τον Κεντρικό Χειριστή του ΣΚΑ να παλινδρομήσει (για να απελευθερώσει το κύκλωμά του), ενώ, σε άλλο σημείο της σχετικής αναφοράς (σχ.11) αναφέρει , ότι οι συνομιλίες μεταξύ του Χειριστή του ΣΚΑ και των αμαξοστοιχιών στην περιοχή κατά την ώρα του συμβάντος δεν ήταν σύμφωνες με τα προβλεπόμενα στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης και Κυκλοφορίας.

Ο ΟΣΕ τα «ρίχνει» στη HELLENIC TRAIN Α.Ε και η HELLENIC στον ΟΣΕ

Στην συγκεκριμένη περίπτωση η διοίκηση του ΟΣΕ θεωρεί ως υπεύθυνο τον μηχανοδηγό ενώ η HELLENIC TRAIN Α.Ε βλέπει ευθύνες στο διαχειριστή που είναι ο ΟΣΕ.

Μετά τα κόκκινα οι μηχανοδηγοί δεν έχουν πιστοποιητικά (!)

Πάντως η παράβαση του ερυθρού σηματοδότη δεν είναι το μόνο παράπτωμα των μηχανοδηγών της HELLENIC TRAIN Α.Ε.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων εντόπισε μεταξύ άλλων ταχύτητες άνω των 120 χιλιομέτρων.
Η παραβατικότητα έχει φθάσει σε επίπεδα που τρομάζουν καθώς η ΡΑΣ εντόπισε μηχανοδηγούς να μην έχουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά όπως προβλέπει η νομοθεσία για να μηχανοδηγούν μία αμαξοστοιχία σε μία συγκεκριμένη διαδρομή.

Με τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ έγιναν οι αποκαλύψεις!

Συγκεκριμένα στη ΔΙΑΎΓΕΙΑ αναρτήθηκε από τη ΡΑΣ σχετικό θέμα όπως είναι η υποχρεωμένη, περιγράφει ότι έπιασε στα «πράσα» μηχανοδηγούς να ΜΗ έχουν τα αναγκαία πιστοποιητικά για την ικανότητά τους να οδηγούν το τρένο στη συγκεκριμένη γραμμή.
Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι έγινε παραβίαση του άρθρου 4 §1 περίπτωση β)-Κοινοτικό υπόδειγμα πιστοποίησης ]
1. Κάθε μηχανοδηγός οφείλει να διαθέτει την ικανότητα και τα προσόντα που απαιτούνται για την οδήγηση συρμών και να έ χει τα εξής έγγραφα: α) άδεια...,
β) ένα ή περισσότερα πιστοποιητικά, στα οποία αναγράφονται οι υποδομές επί των οποίων επιτρέπεται στον κάτοχο του πιστοποιητικού να οδηγεί και το τροχαίο υλικό που επιτρέπεται να οδηγεί. Κάθε πιστοποιητικό πληροί τις προδιαγραφές του Παραρτήματος II του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ.

Το περιστατικό !!!

Διαπιστώθηκε ότι (Α) η ................................. (υπάλληλος -προστηθείς της εν λόγω σιδηροδρομικής επιχείρησης με αριθμό Ευρωπαϊκής άδειας EL 7120230001), ως μέσος του πληρώματος που ενεπλάκη στο ατύχημα της 1.1.2024 (τραυματισμός ατόμου από την επιβατική αμαξοστοιχία 57 [Θεσσαλονίκη-Αθήνα] στο Χ.Σ. 11+050, [διάβαση Σεπολίων]) παρότι διέθετε, συμπληρωματικό πιστοποιητικό στο οποίο
αναγράφεται το τροχαίο υλικό επί του οποίου της επιτρεπόταν να μηχανοδηγεί, εντούτοις, δεν αναγραφόταν, ως όφειλε, και η υποδομή επί της οποίας της επιτρέπεται να μηχανοδηγεί (Β1) κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 4 §1 και 18 §1 του Ν.3911/2011 και (Β2) κατά παράβαση της διαδικασίας SMS/PRO/0003 (συμπληρωματικό πιστοποιητικό μηχανοδήγησης – διαδικασία απόκτησης και
παρακολούθησης ) του οικείου Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας της
HELLENIC TRAIN Α.Ε.
Μετά το θανατηφόρο δυστύχημα των Τεμπών ο ελληνικός σιδηρόδρομος φαίνεται ότι δε μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων αφού τα λάθη και οι παραλείψεις είναι απανωτά στο δίκτυο.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης