Τελευταία Νέα
Κοινωνία

ΙΕΛΚΑ: «Κόβουν» τις δαπάνες για εστιατόρια οι τουρίστες στην Ελλάδα, λόγω ακρίβειας

ΙΕΛΚΑ: «Κόβουν» τις δαπάνες για εστιατόρια οι τουρίστες στην Ελλάδα, λόγω ακρίβειας
Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες
Σχετικά Άρθρα
Η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει τους τουρίστες να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες, υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) Λευτέρης Κιοσσές, σημειώνοντας πως πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές πώλησης.
Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να είναι πιο έντονη, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους.
Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο κ. Κιοσσές επεσήμανε ότι οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι συχνά χαμηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιμές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που επηρεάζει τον τουρισμό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι, τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης