Η γεωστρατητική θέση της Ελλάδας είναι τέτοια που θα μπορούσε να επιτύχει ανάπτυξη στον κλάδο των logistics
Το λιμάνι του Πειραιά θα μπορούσε να γίνει ένα από τα τέσσερα ή πέντε μεγαλύτερα λιμάνια στην Ευρώπη σε σύντομο χρονικό διάστημα, υποστήριξε μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.
Οι δηλώσεις του υπουργού πραγματοποιήθηκαν λίγο πριν την κατάθεση στη Βουλή, της πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (67%) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Όπως τόνισε ο Κ. Χατζηδάκης, η γεωστρατητική θέση της Ελλάδας είναι τέτοια που θα μπορούσε να επιτύχει ανάπτυξη στον κλάδο των logistics, ενώ αυτό που θα μπορούσε να κάνει το κράτος, είναι να προσφέρει κίνητρα στους επενδυτές.
Ο κλάδος Logistics αντιστοιχεί αυτή την στιγμή στο 10% με 12% του ελληνικού ΑΕΠ, όπως δηλώνει ο Σωτήρης Τριχάς, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics.
Ο κλάδος θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάκαμψη της οικονομίας, τόνισε.
«Ακριβώς επειδή η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά, θα πρέπει να επωφεληθεί από τις αποστολές που έχουν ως τελικό προορισμό τον Πειραιά», δήλωσε ο κ. Τρίχας. «Έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία με το λιμάνι του Πειραιά. Μια ολόκληρη βιομηχανία θα μπορούσε να αναπτυχθεί γύρω από τον ΟΛΠ, με στόχο τη μεγαλύτερη κίνηση στα εμπορευματοκιβώτια», τόνισε.
Ο Κ. Χατζηδάκης σημείωσε παράλληλα, ότι απαιτείται μεγαλύτερη ανάπτυξη και του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και μεγαλύτερη εκμετάλλευση του λιμένος μέσω σιδηροδρομικών οδών.
Επίσης τόνισε ότι πρέπει να βελτιωθούν οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας και τα τοπικά αεροδρόμια.
Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς βρίσκεται στην 11η θέση της λίστας των μεγαλύτερων λιμένων της Ευρώπης για εμπορευματικά πλοία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
To 2011, το λιμάνι του Πειραιά, αναπτύχθηκε κατά 98% σε ετήσια βάση, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των 20 κορυφαίων λιμένων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία.
www.bankingnews.gr
Οι δηλώσεις του υπουργού πραγματοποιήθηκαν λίγο πριν την κατάθεση στη Βουλή, της πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (67%) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Όπως τόνισε ο Κ. Χατζηδάκης, η γεωστρατητική θέση της Ελλάδας είναι τέτοια που θα μπορούσε να επιτύχει ανάπτυξη στον κλάδο των logistics, ενώ αυτό που θα μπορούσε να κάνει το κράτος, είναι να προσφέρει κίνητρα στους επενδυτές.
Ο κλάδος Logistics αντιστοιχεί αυτή την στιγμή στο 10% με 12% του ελληνικού ΑΕΠ, όπως δηλώνει ο Σωτήρης Τριχάς, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics.
Ο κλάδος θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάκαμψη της οικονομίας, τόνισε.
«Ακριβώς επειδή η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά, θα πρέπει να επωφεληθεί από τις αποστολές που έχουν ως τελικό προορισμό τον Πειραιά», δήλωσε ο κ. Τρίχας. «Έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία με το λιμάνι του Πειραιά. Μια ολόκληρη βιομηχανία θα μπορούσε να αναπτυχθεί γύρω από τον ΟΛΠ, με στόχο τη μεγαλύτερη κίνηση στα εμπορευματοκιβώτια», τόνισε.
Ο Κ. Χατζηδάκης σημείωσε παράλληλα, ότι απαιτείται μεγαλύτερη ανάπτυξη και του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και μεγαλύτερη εκμετάλλευση του λιμένος μέσω σιδηροδρομικών οδών.
Επίσης τόνισε ότι πρέπει να βελτιωθούν οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας και τα τοπικά αεροδρόμια.
Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς βρίσκεται στην 11η θέση της λίστας των μεγαλύτερων λιμένων της Ευρώπης για εμπορευματικά πλοία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
To 2011, το λιμάνι του Πειραιά, αναπτύχθηκε κατά 98% σε ετήσια βάση, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των 20 κορυφαίων λιμένων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών