Ο τζίρος εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε περί τα 4,7 δισ. ευρώ
Κατά 19,2% υποχώρησε σε μέσα επιπεδα η αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια των χειμερικών εκπτώσεων το 2014 σε σχέση με τις αντίστοιχες εκπτώσεις του 2013 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος), ενώ ο τζίρος για την τρέχουσα εκπτωτική περίοδο εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε περί τα 4,7 δισ. ευρώ.
Η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους όλης της επικράτειας, παραμένει η πιο θετική περίοδος μέσα στις εκπτώσεις.
Συνολικά υπήρχαν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν ακόμη και το 80%, στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκαν σχετικά θετικά αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης, ενώ καταγράφθηκε κόπωση του καταναλωτή λόγω της διάρκειας των εκπτώσεων με αποτέλεσμα να περιοριστεί το ενδιαφέρον του.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, το 84,7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι οι πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ για την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11–20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21-30%, ενώ ποσοστό 9,5% απαντά ότι η πτωτική τάση στις πωλήσεις τους ξεπέρασε το 40%.
Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε τη μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, στην τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.
Το ύψος των εκπτώσεων κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (90,3%) προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών που ξεκινούσαν από το -40% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%.
Σημειώνεται ότι περίπου 6 στους 10 εμπόρους (59,7%) υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 25,4% την περίοδο από 1/2 έως 15/2, κάτι που καταδεικνύει την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, «έχει πλέον καταστεί κοινή αντίληψη, ακόμη και στους πλέον αδαείς σε ζητήματα λειτουργίας της αγοράς, πως το ακολουθούμενο μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής έχει εξαντλήσει τις αντοχές του καταναλωτικού κοινού, με άμεση συνέπεια την περιορισμένη ανταπόκρισή του στις ιδιαίτερα θελκτικές χειμερινές εκπτώσεις, την ίδια ώρα που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής οι αποπληθωριστικές τάσεις στην αγορά το τελευταίο εντεκάμηνο τείνουν να παγιωθούν».
Σημειώνεται ακόμη ότι «η εγχώρια αγορά, ούσα στη δίνη των αλλεπάλληλων φοροεισπρακτικών μέτρων και της καταβαράθρωσης των εισοδημάτων, χρήζει ουσιαστικής αρωγής μέσω της παροχής αναπτυξιακών κινήτρων που θα εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών και την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας».
www.bankingnews.gr
Η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους όλης της επικράτειας, παραμένει η πιο θετική περίοδος μέσα στις εκπτώσεις.
Συνολικά υπήρχαν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν ακόμη και το 80%, στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκαν σχετικά θετικά αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης, ενώ καταγράφθηκε κόπωση του καταναλωτή λόγω της διάρκειας των εκπτώσεων με αποτέλεσμα να περιοριστεί το ενδιαφέρον του.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, το 84,7% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι οι πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ για την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11–20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21-30%, ενώ ποσοστό 9,5% απαντά ότι η πτωτική τάση στις πωλήσεις τους ξεπέρασε το 40%.
Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε τη μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, στην τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.
Το ύψος των εκπτώσεων κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (90,3%) προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών που ξεκινούσαν από το -40% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%.
Σημειώνεται ότι περίπου 6 στους 10 εμπόρους (59,7%) υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 25,4% την περίοδο από 1/2 έως 15/2, κάτι που καταδεικνύει την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, «έχει πλέον καταστεί κοινή αντίληψη, ακόμη και στους πλέον αδαείς σε ζητήματα λειτουργίας της αγοράς, πως το ακολουθούμενο μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής έχει εξαντλήσει τις αντοχές του καταναλωτικού κοινού, με άμεση συνέπεια την περιορισμένη ανταπόκρισή του στις ιδιαίτερα θελκτικές χειμερινές εκπτώσεις, την ίδια ώρα που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής οι αποπληθωριστικές τάσεις στην αγορά το τελευταίο εντεκάμηνο τείνουν να παγιωθούν».
Σημειώνεται ακόμη ότι «η εγχώρια αγορά, ούσα στη δίνη των αλλεπάλληλων φοροεισπρακτικών μέτρων και της καταβαράθρωσης των εισοδημάτων, χρήζει ουσιαστικής αρωγής μέσω της παροχής αναπτυξιακών κινήτρων που θα εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών και την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών