Η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας συνιστά μια ιδιαιτέρως σημαντική δράση για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης, αλλά και την ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου
Στην άμεση δημοσίευση προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας σχετικά με το έργο «Eastern Mediterranean Pipeline», προχωρά η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ).
Το έργο «Eastern Mediterranean Pipeline», σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, αποτελεί βασική προτεραιότητα του υπουργείου Περιβάλλοντος στο πλαίσιο του μακροχρόνιου σχεδιασμού της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας και προωθείται από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου της Ελλάδας, σε συνεργασία με το υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Δημοκρατίας της Κύπρου και παράλληλα έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού της ΕΕ 347/2013.
H μελέτη σκοπιμότητας του έργου, τονίζεται, θα παράσχει αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία, αναφορικά με την κατασκευή και λειτουργία του, καθώς και τις απαραίτητες οικονομικές και εμπορικές εκτιμήσεις, σε σχέση με τη βιωσιμότητά του.
Η συνολική δαπάνη θα καλυφθεί από τη ΔΕΠΑ καθώς και άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες και φορείς που εμπλέκονται στην εξόρυξη και εκμετάλλευση φυσικού αερίου στη λεκάνη της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου.
Επίσης, θα επιδιωχθεί η σχετική μελέτη να συγχρηματοδοτηθεί από το κοινοτικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility - CEF), που αφορά αποκλειστικά στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (ΕΚΕ).
Η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας αποτελεί κρίσιμο βήμα προς το σκοπό της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, ενώ παράλληλα, συνιστά μία ιδιαιτέρως σημαντική δράση για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης, αλλά και για την ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου.
Σε δηλώσεις του σχετικά με το θέμα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, σημείωσε ότι πραγματοποιείται «ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης, με την προώθηση της Μελέτης Σκοπιμότητας του αγωγού Eastmed. Ένα ακόμη βήμα για να καταστεί η Ελλάδα κύρια πύλη εισόδου της Ευρώπης για το αέριο της Κασπίας, της Μέσης Ανατολής και της ΝΑ Μεσογείου».
Όπως επισήμανε ο κ. Μανιάτης, «ο αγωγός Eastmed αποτελεί μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για την εξαγωγή του φυσικού αερίου της ΝΑ Μεσογείου προς τις ευρωπαϊκές χώρες», κάτι που όπως είπε «αποδεικνύεται από το έντονο ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός νέου ενεργειακού διαδρόμου, στον οποίο ελπίζω ότι θα υπάρξει στο μέλλον σημαντική συνεισφορά και ελληνικού φυσικού αερίου».
Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, τα θετικά αποτελέσματα είναι προφανή, καθώς «η ελληνική οικονομία και ο Έλληνας καταναλωτής θα απολαμβάνουν ακόμη χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, ενώ η χώρα θα έχει αναβαθμισμένο και ισχυρό ρόλο στο διεθνές ενεργειακό γίγνεσθαι».
Ο αγωγός Eastern Mediterranean Pipeline (Eastmed) σχεδιάζεται από τη ΔΕΠΑ με σκοπό να μεταφέρει αρχικά 8 δισ. κυβ. μέτρα ετησίως (ΔΚΜ) ισραηλινό και κυπριακό αέριο. Αφετηρία του αγωγού αποτελούν τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης, ενώ ο τελικός προορισμός του τοποθετείται στις ακτές της Θεσπρωτίας, όπου και υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης με τον αγωγό IGI-Poseidon (ΠΟΣΕΙΔΩΝ) με τελικό προορισμό τις αγορές της Ευρώπης.
Ο αγωγός αποτελείται από τα εξής τμήματα:
α) το υποθαλάσσιο τμήμα από τα κοιτάσματα έως το Βασιλικό της Κύπρου, ενδεικτικού μήκους 150χλμ.
β) το υποθαλάσσιο τμήμα από το Βασιλικό της Κύπρου έως τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, ενδεικτικού μήκους 650χλμ.
γ) το υποθαλάσσιο τμήμα από τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, έως τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου, ενδεικτικού μήκους 400χλμ.
δ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου έως τις ακτές της Αχαΐας, ενδεικτικού μήκους 260χλμ.
ε) το υποθαλάσσιο τμήμα στον Πατραϊκό κόλπο και τέλος
στ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της Αιτωλοακαρνανίας έως την Θεσπρωτία, ενδεικτικού μήκους 220χλμ.
www.bankingnews.gr
Το έργο «Eastern Mediterranean Pipeline», σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, αποτελεί βασική προτεραιότητα του υπουργείου Περιβάλλοντος στο πλαίσιο του μακροχρόνιου σχεδιασμού της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας και προωθείται από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου της Ελλάδας, σε συνεργασία με το υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Δημοκρατίας της Κύπρου και παράλληλα έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού της ΕΕ 347/2013.
H μελέτη σκοπιμότητας του έργου, τονίζεται, θα παράσχει αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία, αναφορικά με την κατασκευή και λειτουργία του, καθώς και τις απαραίτητες οικονομικές και εμπορικές εκτιμήσεις, σε σχέση με τη βιωσιμότητά του.
Η συνολική δαπάνη θα καλυφθεί από τη ΔΕΠΑ καθώς και άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες και φορείς που εμπλέκονται στην εξόρυξη και εκμετάλλευση φυσικού αερίου στη λεκάνη της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου.
Επίσης, θα επιδιωχθεί η σχετική μελέτη να συγχρηματοδοτηθεί από το κοινοτικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility - CEF), που αφορά αποκλειστικά στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (ΕΚΕ).
Η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας αποτελεί κρίσιμο βήμα προς το σκοπό της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, ενώ παράλληλα, συνιστά μία ιδιαιτέρως σημαντική δράση για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης, αλλά και για την ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου.
Σε δηλώσεις του σχετικά με το θέμα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, σημείωσε ότι πραγματοποιείται «ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης, με την προώθηση της Μελέτης Σκοπιμότητας του αγωγού Eastmed. Ένα ακόμη βήμα για να καταστεί η Ελλάδα κύρια πύλη εισόδου της Ευρώπης για το αέριο της Κασπίας, της Μέσης Ανατολής και της ΝΑ Μεσογείου».
Όπως επισήμανε ο κ. Μανιάτης, «ο αγωγός Eastmed αποτελεί μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για την εξαγωγή του φυσικού αερίου της ΝΑ Μεσογείου προς τις ευρωπαϊκές χώρες», κάτι που όπως είπε «αποδεικνύεται από το έντονο ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός νέου ενεργειακού διαδρόμου, στον οποίο ελπίζω ότι θα υπάρξει στο μέλλον σημαντική συνεισφορά και ελληνικού φυσικού αερίου».
Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, τα θετικά αποτελέσματα είναι προφανή, καθώς «η ελληνική οικονομία και ο Έλληνας καταναλωτής θα απολαμβάνουν ακόμη χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, ενώ η χώρα θα έχει αναβαθμισμένο και ισχυρό ρόλο στο διεθνές ενεργειακό γίγνεσθαι».
Ο αγωγός Eastern Mediterranean Pipeline (Eastmed) σχεδιάζεται από τη ΔΕΠΑ με σκοπό να μεταφέρει αρχικά 8 δισ. κυβ. μέτρα ετησίως (ΔΚΜ) ισραηλινό και κυπριακό αέριο. Αφετηρία του αγωγού αποτελούν τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης, ενώ ο τελικός προορισμός του τοποθετείται στις ακτές της Θεσπρωτίας, όπου και υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης με τον αγωγό IGI-Poseidon (ΠΟΣΕΙΔΩΝ) με τελικό προορισμό τις αγορές της Ευρώπης.
Ο αγωγός αποτελείται από τα εξής τμήματα:
α) το υποθαλάσσιο τμήμα από τα κοιτάσματα έως το Βασιλικό της Κύπρου, ενδεικτικού μήκους 150χλμ.
β) το υποθαλάσσιο τμήμα από το Βασιλικό της Κύπρου έως τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, ενδεικτικού μήκους 650χλμ.
γ) το υποθαλάσσιο τμήμα από τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, έως τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου, ενδεικτικού μήκους 400χλμ.
δ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου έως τις ακτές της Αχαΐας, ενδεικτικού μήκους 260χλμ.
ε) το υποθαλάσσιο τμήμα στον Πατραϊκό κόλπο και τέλος
στ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της Αιτωλοακαρνανίας έως την Θεσπρωτία, ενδεικτικού μήκους 220χλμ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών