Ο ΟΛΘ «δεν έχει υποστείλει τη σημαία της προσπάθειας»
Τη διεκδίκηση του επιβατικού σταθμού εντός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης επιβεβαίωσε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος, ο πρόεδρος του οποίου δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «δεν έχει υποστείλει τη σημαία της προσπάθειας».
Μιλώντας σε εκδήλωση για την κρουαζιέρα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, ανέφερε ότι «το κτήριο του επιβατικού σταθμού ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών και μπορώ να σας δείξω δύο ...κιλά αλληλογραφίας που έχει ανταλλαχθεί, ήδη από τον πρώτο μήνα, που ανέλαβα την εταιρεία. Έχουμε καταθέσει δύο προτάσεις. Είτε να μας παραχωρηθεί η χρήση του σταθμού ώστε να τον αξιοποιήσουμε, με τη σύμφωνη γνώμη του δήμου και των φορέων είτε να μας δοθεί η άδεια να παρέμβουμε εξωτερικά, ώστε να αναμορφωθεί η εικόνα του κτηρίου».
Το εν λόγω κτήριο ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο -σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη- γνωρίζει τις προτάσεις του ΟΛΘ για το κτήριο, αλλά δεν έχει ακόμη δώσει απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με το εμβληματικό οικοδόμημα, που χρονολογείται από το 1910.
«Τουλάχιστον στον ισόγειο χώρο του κτηρίου», του οποίου τη διαχείριση έχει ο ΟΛΘ για την υποδοχή των επιβατών της κρουαζιέρας, «μπόρεσα να παρέμβω και γι' αυτό εκεί η εικόνα είναι διαφορετική», σημείωσε ο κ.Αγγελούδης
Το εν λόγω κτήριο ξεχωρίζει για τη μορφή και το μέγεθός του, με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 25 μέτρων και εμβαδόν 12.000 τ.μ. Είχε αναγερθεί κατόπιν παραγγελίας του Οθωμανού υπουργού οικονομικών Μεχμέτ Τζαβίντ μπέη, γνωστού Ντονμέ από τη Θεσσαλονίκη και μέλους του Κομιτάτου «Ένωσις και Πρόοδος».
Σχεδιάστηκε το 1908 από τον λεβαντίνο αρχιτέκτονα Alexandre Vallaury και αποτελεί αντίγραφο του τελωνείου του Σίρκετζι στην Κωνσταντινούπολη. Ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε τον Αύγουστο του 1910 και το έργο ολοκληρώθηκε το 1912.
Το κτήριο υπέστη σημαντικές φθορές κατά τους βομβαρδισμούς του λιμανιού το 1944 και επισκευάστηκε μετά το 1945. Κηρύχθηκε διατηρητέο το 1977.
www.bankingnews.gr
Μιλώντας σε εκδήλωση για την κρουαζιέρα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, ανέφερε ότι «το κτήριο του επιβατικού σταθμού ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών και μπορώ να σας δείξω δύο ...κιλά αλληλογραφίας που έχει ανταλλαχθεί, ήδη από τον πρώτο μήνα, που ανέλαβα την εταιρεία. Έχουμε καταθέσει δύο προτάσεις. Είτε να μας παραχωρηθεί η χρήση του σταθμού ώστε να τον αξιοποιήσουμε, με τη σύμφωνη γνώμη του δήμου και των φορέων είτε να μας δοθεί η άδεια να παρέμβουμε εξωτερικά, ώστε να αναμορφωθεί η εικόνα του κτηρίου».
Το εν λόγω κτήριο ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο -σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη- γνωρίζει τις προτάσεις του ΟΛΘ για το κτήριο, αλλά δεν έχει ακόμη δώσει απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με το εμβληματικό οικοδόμημα, που χρονολογείται από το 1910.
«Τουλάχιστον στον ισόγειο χώρο του κτηρίου», του οποίου τη διαχείριση έχει ο ΟΛΘ για την υποδοχή των επιβατών της κρουαζιέρας, «μπόρεσα να παρέμβω και γι' αυτό εκεί η εικόνα είναι διαφορετική», σημείωσε ο κ.Αγγελούδης
Το εν λόγω κτήριο ξεχωρίζει για τη μορφή και το μέγεθός του, με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 25 μέτρων και εμβαδόν 12.000 τ.μ. Είχε αναγερθεί κατόπιν παραγγελίας του Οθωμανού υπουργού οικονομικών Μεχμέτ Τζαβίντ μπέη, γνωστού Ντονμέ από τη Θεσσαλονίκη και μέλους του Κομιτάτου «Ένωσις και Πρόοδος».
Σχεδιάστηκε το 1908 από τον λεβαντίνο αρχιτέκτονα Alexandre Vallaury και αποτελεί αντίγραφο του τελωνείου του Σίρκετζι στην Κωνσταντινούπολη. Ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε τον Αύγουστο του 1910 και το έργο ολοκληρώθηκε το 1912.
Το κτήριο υπέστη σημαντικές φθορές κατά τους βομβαρδισμούς του λιμανιού το 1944 και επισκευάστηκε μετά το 1945. Κηρύχθηκε διατηρητέο το 1977.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών