Τελευταία Νέα
Οικονομία

ΕΛΣΤΑΤ - Υποχώρησε 1,3% ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο

tags :
ΕΛΣΤΑΤ - Υποχώρησε 1,3% ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο
Σε μηνιαία βάση, τον Μάρτιο καταγράφηκε αύξηση 2,3% έναντι ανόδου 2,5% τον Φεβρουάριο
Κατά 1,3% υποχώρησε ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και έναντι μείωσης 0,2%, που είχε καταγραφεί κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο Γενικός Δείκτης τον μήνα Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο ενισχύθηκε κατά 2,3%, έναντι αύξησης 2,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2013 – Μαρτίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2012 – Μαρτίου 2013 υποχώρησε κατά 1,3%, έναντι αύξησης 1% κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Μαρτίου 2014

I. Σύγκριση Μαρτίου 2014 με Φεβρουάριο 2014
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,3% το μήνα Μάρτιο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2014, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,7% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, τυρί φέτα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των τιμών στο αρνί και κατσίκι (νωπά), νωπά πουλερικά, νωπά ψάρια και ελαιόλαδο.
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 37,9% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
δ) Κατά 4,7% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
ε) Κατά 0,5% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των φαρμάκων.
ζ) Κατά 1,0% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ταξιδίου- λοιπών προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
ΙΙ. Σύγκριση Μαρτίου 2014 με Μάρτιο 2013
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,3% το μήνα Μάρτιο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, νωπά πουλερικά, αρνί και κατσίκι (νωπά) και ελαιόλαδο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση των τιμών στο νωπό μοσχάρι και γαλακτοκομικά και αυγά.
β) Κατά 1,9% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
γ) Κατά 1,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, οικιακές συσκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 2,2% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων.
ε) Κατά 2,6% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των ειδών και υπηρεσιών αναψυχής και του πακέτου διακοπών.
στ) Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
ζ) Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.
η) Κατά 4,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων και των κρασιών.
β) Κατά 0,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 2,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές, παραϊατρικές υπηρεσίες.
δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ταχυδρομικών υπηρεσιών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης