γράφει : Ελένη Μπότα
Όταν κάποιος δεν θα πληρώνει διόδια, τότε το δημόσιο θα στρέφεται εναντίον του χρήστη και θα αποδίδει τα χρήματα στον παραχωρησιούχο
Τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού και την καθιέρωση ρόλου «εισπράκτορα» για το Δημόσιο, υπέρ του εργολάβου που θα αναλάβει την εκμετάλλευσή της, ανοίγει η υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η εν λόγω υπουργική απόφαση, την οποία συνυπογράφουν ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, εκτός από την αύξηση της τιμής των διοδίων (μέσω της εγκατάστασης νέων σταθμών), προβλέπει ότι το δημόσιο θα λειτουργεί υπέρ του παραχωρησιούχου. Πώς θα γίνει αυτό; Όταν κάποιος δεν θα πληρώνει διόδια, τότε το δημόσιο θα στρέφεται εναντίον του χρήστη και θα αποδίδει τα χρήματα στο παραχωρησιούχο, την εταιρεία δηλαδή που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα.
Ειδικότερα η απόφαση αναφέρει: Αποφασίζουμε την υποχρέωση εγκατάστασης ολοκληρωμένου αναλογικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους αυτής άξονες: (α) Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής, (β) Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα, (γ) Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων, Ώστε να εξασφαλίζεται η χρέωση των χρηστών ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση.
Μετά τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το Ελληνικό Δημόσιο από 1ης Ιανουαρίου 2017, στην περίπτωση που λάβει χώρα παράνομη μη καταβολή διοδίου τέλους, θα στρέφεται κατά του χρήστη που παράνομα δεν καταβάλει το διόδιο και θα αποδίδει μετά την είσπραξη του σχετικού προστίμου το αντίτιμο του παρανόμως μη καταβληθέντος διοδίου στον παραχωρησιούχο. Μέχρι τη θέση σε λειτουργία του παραπάνω συστήματος, η καταβολή διοδίων τελών σε υφιστάμενους, κατά την έκδοση της παρούσας, σταθμούς διοδίων θα γίνεται με βάση το ισχύον σύστημα χρέωσης.
Η είσπραξη των διοδίων εκ μέρους του δημοσίου, αναμένεται να είναι το «δώρο» της κυβέρνησης προς την εταιρεία που θα αναλάβει την Εγνατία Οδό και ένας από τους βασικούς όρους της σύμβασης παραχώρησης, καθώς θα διασφαλίζει τη μη απώλεια εσόδων.
Άλλωστε το θέμα της μη καταβολής των διοδίων ήταν κάτι που απασχόλησε εδώ και μήνες και άλλες εταιρείες που διαχειρίζονται οδικούς άξονες, όπως για παράδειγμα την Αττική Οδό, αφού από το κίνημα του «Δεν Πληρώνω» εκτιμάται ότι έχασε αρκετά έσοδα.
www.bankingnews.gr
Η εν λόγω υπουργική απόφαση, την οποία συνυπογράφουν ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, εκτός από την αύξηση της τιμής των διοδίων (μέσω της εγκατάστασης νέων σταθμών), προβλέπει ότι το δημόσιο θα λειτουργεί υπέρ του παραχωρησιούχου. Πώς θα γίνει αυτό; Όταν κάποιος δεν θα πληρώνει διόδια, τότε το δημόσιο θα στρέφεται εναντίον του χρήστη και θα αποδίδει τα χρήματα στο παραχωρησιούχο, την εταιρεία δηλαδή που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα.
Ειδικότερα η απόφαση αναφέρει: Αποφασίζουμε την υποχρέωση εγκατάστασης ολοκληρωμένου αναλογικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους αυτής άξονες: (α) Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής, (β) Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα, (γ) Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων, Ώστε να εξασφαλίζεται η χρέωση των χρηστών ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση.
Μετά τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το Ελληνικό Δημόσιο από 1ης Ιανουαρίου 2017, στην περίπτωση που λάβει χώρα παράνομη μη καταβολή διοδίου τέλους, θα στρέφεται κατά του χρήστη που παράνομα δεν καταβάλει το διόδιο και θα αποδίδει μετά την είσπραξη του σχετικού προστίμου το αντίτιμο του παρανόμως μη καταβληθέντος διοδίου στον παραχωρησιούχο. Μέχρι τη θέση σε λειτουργία του παραπάνω συστήματος, η καταβολή διοδίων τελών σε υφιστάμενους, κατά την έκδοση της παρούσας, σταθμούς διοδίων θα γίνεται με βάση το ισχύον σύστημα χρέωσης.
Η είσπραξη των διοδίων εκ μέρους του δημοσίου, αναμένεται να είναι το «δώρο» της κυβέρνησης προς την εταιρεία που θα αναλάβει την Εγνατία Οδό και ένας από τους βασικούς όρους της σύμβασης παραχώρησης, καθώς θα διασφαλίζει τη μη απώλεια εσόδων.
Άλλωστε το θέμα της μη καταβολής των διοδίων ήταν κάτι που απασχόλησε εδώ και μήνες και άλλες εταιρείες που διαχειρίζονται οδικούς άξονες, όπως για παράδειγμα την Αττική Οδό, αφού από το κίνημα του «Δεν Πληρώνω» εκτιμάται ότι έχασε αρκετά έσοδα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών